Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stotterende video's.  (gelezen 1344 keer)

Stotterende video's.
« Gepost op: 2009/07/14, 00:31:42 »
Nadat ik Wanda's adviezen voor Jaunty had uitgevoerd (http://sites.google.com/site/hardy804lts/-p-mijn-jaunty-9-04) en ik een en ander wilde testen op deze site: http://www.elsevier.nl/web/Video.htm , bleek de player te stotteren. De video begint, houdt er even mee op en gaat dan verder. Soms ook gaat ie niet verder. Wat zou er in de weg kunnen zitten?
En, heer Rooze, waar zijn al die mooie dames gebleven?

Offline jeroenl

  • Lid
Re: Stotterende video's.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/14, 00:33:45 »
Als eerste reactie zou ik zeggen je download snelheid ?

Offline joop905

  • Lid
Re: Stotterende video's.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/14, 00:39:05 »
site: http://www.elsevier.nl/web/Video.htm
werkt hier 100%

heer Rooze, waar zijn al die mooie dames gebleven?(heel erg kaal)

GrJ.


Re: Stotterende video's.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/14, 08:12:10 »
De download snelheid van de Experia Box bij Het Net is inderdaad wat laag. Lager dan toen ik nog bij Alice was. Maar zou dat inderdaad de oorzaak zijn?

Offline Tom

  • Lid
Re: Stotterende video's.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/14, 09:07:21 »
Hier loopt hij ook prima geen probleem.


heer Rooze, waar zijn al die mooie dames gebleven?(heel erg kaal)Vind ik ook !. Joop905  zeer kaal. =D
Maar als je de Sitemappen afloopt vind je nog een paar mooie Dames.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/14, 09:11:04 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Stotterende video's.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/14, 11:44:30 »
Gebruik je een advertentie-blokker of NoScript of iets dergelijks? Schakel die dan tijdelijk uit.
Als ik dat hier doe, dan werken de video's prima, gewoon met de standaard Totem-plugin voor Firefox.

Offline siaman

  • Lid
    • Bits of Freedom
Re: Stotterende video's.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/14, 12:54:24 »
Redenen zijn oa:

# Je verbindingssnelheid.

# De servers moeten soms veel verkeer tegelijk verwerken.

# De downloadsnelheid van je video kan langzaam of onregelmatig zijn. In dat geval kun je proberen de video te onderbreken totdat de volledige stream is gedownload (wanneer de laadbalk het einde van de speler bereikt). Nadat de video volledig is geladen, kun je proberen de video af te spelen.

# Soms kan een onvolledige versie van een video vastlopen in je cachegeheugen, zodat deze nooit volledig wordt gedownload. Je kunt de download van de video opnieuw starten door het cachegeheugen van je browser te wissen.

Bron:  http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?hl=nl&answer=74662   ;)
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

Offline Tom

  • Lid
Re: Stotterende video's.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/14, 12:55:17 »
Gebruik je een advertentie-blokker of NoScript of iets dergelijks? Schakel die dan tijdelijk uit.
Als ik dat hier doe, dan werken de video's prima, gewoon met de standaard Totem-plugin voor Firefox.
Hier dus idem qua plugin.
Ik gebruik NoScript en die moet ik ook tijdelijk tostemming geven , ook bij Youtube.
In het begin lastig maar ben er nu aan gewoond.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Stotterende video's.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/14, 13:29:31 »
Zal wel aan de instellingen liggen van NoScript , de mijne heb ik tamelijk hoog staan qua veiligheid.
Waarschijnlijk iets te (hoog) streng , maar ja ben wat veiligheid betreft een ouwe koppige ezel. =D =D =D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Stotterende video's.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/14, 17:53:43 »
Ik heb NoScript noch Adblock geïnstalleerd. Daar kan het dus niet aan liggen. De Windows Media stream loopt goed, maar de Silverlight stream wil niet komen. Ik krijg de reclame die aan de beelden vooraf gaan, maar de beelden zelf niet. Het beeld blijft dan zwart en als ik erop rechtsklik verschijnt de mededeling in witte letters: waiting for video. Die video loopt, want schakel ik over naar de Windows Media stream, dan heb ik ze. Dus waarom dan niet in Silverlight/Moonlight?