Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) dom dom; ellende na installatie nvidia drivers  (gelezen 841 keer)

(OPGELOST) dom dom; ellende na installatie nvidia drivers
« Gepost op: 2013/05/02, 23:19:49 »
Ik ben dom geweest, had natuurlijk moeten wachten totdat de nieuwste drivers in de repos kwamen maar ik moest weer zo nodig bleeding edge nvidia drivers installeren, nividia 3.19 nog wat.
Gedaan buiten de x-server om, zoals dat bij de run- file hoort. Maar nu krijg ik na het opstarten alleen nog maar uiteindelijk een mooie knipperende cursor en daar blijft het bij.........
Eigen schuld dikke bult, maar hoe kan ik weer terug naar versie lager?
Kan iemand me daarbij aangeven hoe ik dit kan fixen?....
Spijtige ik.
Alvast dank voor jullie begrip, gegniffel en enig hoongelach.....solly....
Ik.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/03, 22:45:08 door Goldfingers »
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: dom dom; ellende na installatie nvidia drivers
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/02, 23:33:33 »
Hoezo dom? Je probeert wel eens wat, en dit valt gewoon onder de categorie "lekker even experimenteren"....

Vermoedelijke oplossing: Ubuntu in de herstelmodus opstarten, en van daaruit een wel functionerende versie van het fabrieksstuurprogje installeren:
https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Harde-schijf-installatie:-in-de-herstelmodus

Offline jan11000

  • Lid
Re: dom dom; ellende na installatie nvidia drivers
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/03, 05:37:37 »
Probeer deze eens,
sudo apt-get --purge remove nvidia.*

Dan weet ik het niet meer zeker,
of rebooten en met grafische scherm installeren
of
andere run file installeren.

Re: dom dom; ellende na installatie nvidia drivers
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/03, 08:31:50 »
Ik heb vanochtend even getest maar grub kan ik opstarten. Failsafe mode werkt niet, kom wel in de root . Ik ben dus vanavond, na mijn werk, van plan om root met netwerkondersteuning te starten, en dan:
Apt-get update
apt-get install nvidia-current-updates

Dat zou het moeten doen??
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Re: (OPGELOST) dom dom; ellende na installatie nvidia drivers
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/03, 22:45:51 »
Na enig gepruts door jullie tips en enig denkwerk is het me gelukt, ik heb het weer op 3.04 draaien, voorlopig maar even weer braaf blijven !
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb