Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Sketchup  (gelezen 4954 keer)

Google Sketchup
« Gepost op: 2008/07/14, 19:12:02 »
Hier opnieuw een topic van mij. Ik dacht nu ik dan toch bezig ben dan maar 2 tegelijk:)
Ik wil google sketchup gebruiken onder linux. Ik heb het programma d.m.v. wine al geinstalleerd. Alleen het wil niet opstarten. Ik krijg deze melding:

Ik wil sketchup gebruiken om het grondplan van een huis te tekenen. Weet iemand er misschien een onder ubuntu draaiend alternatief voor? Of hoe kan ik sketchup werkend krijgen?


Google Sketchup
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/18, 11:49:32 »
Het schijnt toch wel erg lastig te zijn sketchup werkend te krijgen in ubuntu. Zijn er alternatieven? Ik wil een plattegrond /indeling van een kamer maken.

Offline dude

  • Lid
Google Sketchup
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/18, 12:11:25 »
Ik heb het net geprobeerd en ik krijg ook een bug. Geen bugmelding, maar een formulier van Google met het verzoek mij te vertellen wat er speelt.

Ik begrijp dat OpenGL verhaal niet. Is dat een pakket wat je moet installeren?

Offline joop905

  • Lid
Google Sketchup
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/18, 12:24:05 »
Citaat van: indianajoost
Het schijnt toch wel erg lastig te zijn sketchup werkend te krijgen in ubuntu. Zijn er alternatieven? Ik wil een plattegrond /indeling van een kamer maken.
kijk hier eens naar: http://linuxappfinder.com/alternatives?search_text=autocad

GrJ.

Google Sketchup
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/18, 15:06:23 »
Ik heb een website gevonden, die helemaal aan mijn eisen voldoet: www.floorplanner.nl. Hier kan je plattegronden tekenen, woninginrichtingen samenstellen en deze delen via internet.

Google Sketchup
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/18, 16:28:45 »
Citaat van: indianajoost
Het schijnt toch wel erg lastig te zijn sketchup werkend te krijgen in ubuntu.
Toevallig wou ik eergisteren ook eens Sketchup uitproberen, vooral omdat ik iets simpels wou doen en geen zin had om Inventor te installeren. Ik had windows al opgestart toen ik eraan dacht dat dit misschien ook met wine ging werken. Dus dan maar in ubuntu sketchup 6 gedownload en geinstalleerd, en alles werkt perfect. Heel af en toe krijg ik een crash rapport van Sketchup, maar dit is bij het afsluiten, voor de rest werkt hier alles normaal. Ook de aparte bonus packs installeren en zijn zonder problemen te gebruiken. Dit alles zonder iets aan te passen aan wine.

Offline dude

  • Lid
Google Sketchup
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/18, 18:07:47 »
Citaat van: Nunslaughter
Citaat van: indianajoost
Het schijnt toch wel erg lastig te zijn sketchup werkend te krijgen in ubuntu.
Toevallig wou ik eergisteren ook eens Sketchup uitproberen, vooral omdat ik iets simpels wou doen en geen zin had om Inventor te installeren. Ik had windows al opgestart toen ik eraan dacht dat dit misschien ook met wine ging werken. Dus dan maar in ubuntu sketchup 6 gedownload en geinstalleerd, en alles werkt perfect. Heel af en toe krijg ik een crash rapport van Sketchup, maar dit is bij het afsluiten, voor de rest werkt hier alles normaal. Ook de aparte bonus packs installeren en zijn zonder problemen te gebruiken. Dit alles zonder iets aan te passen aan wine.
Waar heb jij OpenGL vandaan gehaald. Ik heb het via de bovengeplaatste links geprobeerd, maar niks gevonden.

Google Sketchup
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/18, 19:04:09 »
Ja, dat klopt opengl heb ik ook niet via die links kunnen vinden. Deze werkt wel (althans de link, na het installeren van de driver lukt het mij nog steeds niet sketchup te gebruiken).

Google Sketchup
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/18, 19:13:22 »
Ik heb nergens iets vandaan moeten halen. Gewoon het sketchup installatie bestand en dat is het. Natuurlijk moeten wel de drivers van uw grafische kaart geinstalleerd zijn (allez, dat denk ik dan toch).

Google Sketchup
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/18, 19:42:51 »
Citaat van: eterps
http://aksels.de/software.php#sketch
Deze instructies begrijp ik niet helemaal.
De andere methode is dus het installeren van een openGL driver voor windows onder wine, maar ook dat werkt niet bij mij (de 2 links die worden gegeven werken niet, de download die ik zelf heb gevonden geeft geen resultaat voor sketchup).

Iemand anders die nog een andere verwijzing weet naar de opgenGL driver (ik ben er niet zeker van dat ik de juiste heb gedownload)? Op zich heb ik wat ik wilde doen voor elkaar gekregen met floorplanner.nl, maar sketchup is een mooi programma en het zou leuk zijn als het ook onder ubuntu zou werken. En het kan, zo getuigt Nunslaughter.