Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cookie AutoDelete werkt niet  (gelezen 337 keer)

Cookie AutoDelete werkt niet
« Gepost op: 2017/11/27, 15:23:12 »
os = Xubuntu 16.04 met Firefox Quantum (FFQ)

De nieuwe  FFQ is razendsnel, maar levert soms wel wat issues op.

Zo werkt de webext. Cookie AutoDelete bij mij plotseling niet meer. Het icoon is rood geworden. CAD geeft wel aan hoeveel cookies er zijn, maar verwijdert ze niet. Het volgende heb ik al geprobeerd na het nodige internetspeurwerk :

In about:config 'privacy.firstparty.isolate' disabled > loste het probleem niet op
In FFQ in settings staat "Cookie Autodelete requires container tabs". Deze optie is aangevinkt en kan niet worden uitgevinkt. Ik zou denken dat die instelling goed staat?

Het schijnt iets te maken te hebben met die container tabs?? Ik las bv 'once you create a white list domain within a container, CAD 'initializes' and starts to remove cookies'. Alleen zie ik niet hoe dit te doen??

Iemand die dit probleem kent en wellicht de oplossing weet? 

(Uiteraard staat Enable Aut. Cleaning bij mij ingeschakeld)


« Laatst bewerkt op: 2017/11/27, 15:34:34 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Re: Cookie AutoDelete werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/27, 16:51:34 »
Als je op het rode icoon klikt; zie je dan een groene knop 'Auto-clean enabled'?
(dus niet alleen auto clean aan via de settings page)

Indien rood; do klik.

Re: Cookie AutoDelete werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2017/11/27, 17:03:30 »
Die is groen en dus enabled. Had ik ook al gecheckt ;-)

Nou zie ik net dat CAD wel weer cookies heeft verwijderd en een melding hiervan geeft, echter van andere gesloten websites  verwijdert ie de cookies weer niet??? Bepaald niet logisch. Zou het ding nog bugs bevatten of zo?
« Laatst bewerkt op: 2017/11/27, 17:43:58 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Re: Cookie AutoDelete werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2017/11/28, 19:55:13 »
Als alternatief voor CAD gebruik ik nu Self Destroying Cookies . Werkt overigens alleen naar behoren wanneer je in about:config  ‘privacy.firstparty.isolate’ op FALSE instelt!
« Laatst bewerkt op: 2017/11/29, 10:43:51 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...