Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bootloader Win7 Win8 Kubuntu  (gelezen 718 keer)

Offline Diggler

  • Lid
Bootloader Win7 Win8 Kubuntu
« Gepost op: 2012/08/02, 19:20:10 »
Hoi,

Heb nu systeem met win7 (basis) en Win8 (om te proberen). Graag wil ik Kubuntu ook proberen.

Heb de HDD gedeeld in 3 partities. Eerst op C:// Win7 geïnstalleerd, daarna op Q:// Win8. Krijg nu bij 't opstarten keurig de windows bootloader, die na 5 sec. verdwijnt en standaard Win7 opstart.

Zo wil ik het ook graag. Nu heb ik dus nog een partitie over waar ik graag kubuntu op wil zetten.

Heb dat in het verleden wel vaker geprobeerd maar liep altijd in de soep bij 't updaten (bleef hangen) en had er dan al snel geen zin meer in. Die linux bootloader vond ik trouwens niks...

Ben nu 12.04 aan het downloaden, straks branden op schijfje en dan installeren op L://

En dan...?

Wil graag een windows bootloader met 3 keuzes: win7, win8 of kubuntu. Als ik niets doe na 5 sec. win7.

Kan dit überhaupt? En zo ja, hoe krijg ik dit dan voor mekaar?

Of ben ik toch veroordeeld tot die lelijke en onhandige linux-bootloader (heet die Grub?)

Alle tips welkom. Thanks!

Offline siegi

  • Lid
Re: Bootloader Win7 Win8 Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/02, 19:26:03 »
Als het over de schoonheid gaat is burg een mooi alternatief
http://doc.ubuntu-fr.org/_detail/burg/burg_theme_radiance_by_shafin.png
https://help.ubuntu.com/community/Burg/

Als je toch de windows loader wil wat ik persoonlijk niet echt aanraad. lijkt me de volgende wel een goede howto
http://www.ubuntugeek.com/use-the-windows-bootloader-to-dual-boot-windows-vista-and-ubuntu.html
« Laatst bewerkt op: 2012/08/02, 19:28:50 door siegi »

Offline Diggler

  • Lid
Re: Bootloader Win7 Win8 Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/02, 19:29:03 »
Als het over de schoonheid gaat is burg een mooi alternatief


Als je toch de windows loader wil wat ik persoonlijk niet echt aanraad. lijkt me de volgende wel een goede howto
http://www.ubuntugeek.com/use-the-windows-bootloader-to-dual-boot-windows-vista-and-ubuntu.html

Ah thx. Ff kieke.

--> ff gelezen, ziet er idd prima uit. Gaan we doen!

ps je voetnoot-linkjes doen het niet (links en rechts, middelste wel)
« Laatst bewerkt op: 2012/08/02, 19:31:20 door Diggler »

Offline Diggler

  • Lid
Re: Bootloader Win7 Win8 Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/02, 19:55:31 »
Ok die bootloader komt wel. Eerst installeren, is al lastig genoeg...

Als ik mn speciaal aangemaakte partitie aantik wil ie niet verder. Dus partitie verwijderd zodat ik op de lege ruimte kan installeren. Krijg dan de volgende foutmelding:

Ik kies dus voor "manual"

Dan kies ik de lege ruimte. Dan krijg ik keuzescherm, create new partition.

Moet dat primary of logical zijn?

En dan "use as". Ext2, 3, 4? Of toch fat?

Help...

Offline Diggler

  • Lid
Re: Bootloader Win7 Win8 Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/02, 20:22:32 »
Ben er al... ;)

Nu loop ik weer tegen hetzelfde aan als destijds. Kan geen verbinding maken met mn netwerk. Ziet t wel maar als ik t wachtwoord intik verbindt ie wel, niet, wel, niet, wel etc.

Is dus verre van ideaal, kan nu ook niet updaten. Anyone?

Offline Diggler

  • Lid
Re: Bootloader Win7 Win8 Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/02, 20:29:14 »
Zo enorm ruk dit. Gaat van setting network interface naar ok , om 2 sec later te disconnecten en dezelfde cyclus over & over te doen...

Wat gaat er mis? Zo word ik natuurlijk nooit enthousiast over linux...

Re: Bootloader Win7 Win8 Kubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/02, 21:26:51 »
C:? Q:? Dit zegt mij niets. Je kunt aan een partitie elke schijfletter toewijzen die je maar wilt en is dus geen representatief beeld voor de indeling van je harde schijf. Je kunt beter een overzicht van je partities plaatsen.

Wat voor netwerkkaart heb je?

Offline Diggler

  • Lid
Re: Bootloader Win7 Win8 Kubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/02, 21:28:56 »
C:? Q:? Dit zegt mij niets. Je kunt aan een partitie elke schijfletter toewijzen die je maar wilt. Je kunt beter een overzicht van je partities plaatsen.

Nee joh dat is al klaar. C en q zijn voor Windows, loze ruimte voor kubuntu.

Dat staat er nu op, heb nu troubles met mn netwerk. Heb n linksys wusb 600n adapter. Kan het daaraan liggen?

Re: Bootloader Win7 Win8 Kubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2012/08/02, 21:30:43 »
De netwerkmanager van Kubuntu is een onding, probeer eens een live-cd van Ubuntu en kijk of het daarmee wel werkt.