Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox perikelen  (gelezen 1999 keer)

Offline 10o

  • Lid
Firefox perikelen
« Gepost op: 2008/08/27, 12:04:36 »
Na de discussie rondom de gebrekkige werking van http://www.marcoborsato.nl in Ubuntu Firefox afgelopen week, kwam ik vandaag op http://www.apenheul.nl, die ook niet goed werkt. (Overigens werken beide sites prima op Firefox onder Windows XP...)

Flash elementen van bijvoorbeeld YouTube doen het wel, wat impliceert dat flash wel juist aanwezig is (?). Zij het dat ik Firefox regelmatig opnieuw moet opstarten omdat de flashblokken dan plotseling niet meer werken en er alleen een grijs blok te zien is.

Is iemand er al achter gekomen hoe dit kan en/of wat er aan te doen is?

Ondanks dat ik Firefox al jaren gebruikte onder XP, vraag me af of er een alternatieve linuxbrowser is die deze kuren niet vertoont?
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox perikelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/27, 12:05:22 »
Probeer Opera eens of Epiphany?

Offline 10o

  • Lid
Firefox perikelen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/27, 12:17:33 »
Hi Pjotr, die wil ik graag uitproberen, maar als ik Epiphany middels Toepassingen > Installeren/verwijderen installeer, wordt er in het menu niets toegevoegd. M.a.w. ik zou niet weten hoe ik 'm op moet starten.

Opera ga ik zo even van opera.com ophalen en testen.

Wel jammer... ik was altijd zo'n Firefox-fan. Ook mijn hele lijst wachtwoorden heb ik natuurlijk daarin staan.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox perikelen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/27, 12:20:53 »
Citaat van: 10o
Hi Pjotr, die wil ik graag uitproberen, maar als ik Epiphany middels Toepassingen > Installeren/verwijderen installeer, wordt er in het menu niets toegevoegd. M.a.w. ik zou niet weten hoe ik 'm op moet starten.

Opera ga ik zo even van opera.com ophalen en testen.

Wel jammer... ik was altijd zo'n Firefox-fan. Ook mijn hele lijst wachtwoorden heb ik natuurlijk daarin staan.
Menu: waarschijnlijk hoef je alleen maar een vinkje te zetten bij Epiphany:
Rechtsklik muis op Toepassingen - Menu's bewerken - Internet - Epiphany webbrowser

Van Opera wil je de .deb (Debian).

Offline Dave

  • Lid
Firefox perikelen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/28, 18:27:13 »
dat is het risico als de webmaster het nieuwste op flash gebied gaat gebruiken.
de flash versie voor Linux loopt nog wat achter.

Firefox perikelen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/28, 18:35:42 »
Beide sites doen het hier perfect (maar ik gebruik wel flash 10 beta)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Firefox perikelen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/28, 20:06:14 »
Ik gebruik Firefox en Opera 9.52, in deze combinatie kan ik alles bekijken en openen.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Hanssun

  • Lid
Firefox perikelen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/28, 20:09:41 »
bij mijn doen ze het ook perfect..

Gr Hans,

Offline Mij

  • Lid
Firefox perikelen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/28, 21:02:58 »
Citaat van: 10o
Na de discussie rondom de gebrekkige werking van http://www.marcoborsato.nl in Ubuntu Firefox afgelopen week, kwam ik vandaag op http://www.apenheul.nl, die ook niet goed werkt. (Overigens werken beide sites prima op Firefox onder Windows XP...)

Flash elementen van bijvoorbeeld YouTube doen het wel, wat impliceert dat flash wel juist aanwezig is (?). Zij het dat ik Firefox regelmatig opnieuw moet opstarten omdat de flashblokken dan plotseling niet meer werken en er alleen een grijs blok te zien is.

Is iemand er al achter gekomen hoe dit kan en/of wat er aan te doen is?

Ondanks dat ik Firefox al jaren gebruikte onder XP, vraag me af of er een alternatieve linuxbrowser is die deze kuren niet vertoont?
Kijk eens in Extra -> Add-ons -> Plug-ins of je de Shockwave Flash wel hebt en niet een andere (bijvoorbeeld gnash of swfdec.)

Offline Dave

  • Lid
Firefox perikelen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/28, 22:44:06 »
Ik zie ook niks bijzonders aan die apenheul maar in het andere topic over de site van die liedjesfiguur al gepost dat je het echt eens op een ander systeem moet bekijken om er achter te komen dat je iets mist.
Of dat bij die laatste ook zo is niet getest. Ziet er wel goed uit wat ik te zien krijg.

Offline 10o

  • Lid
Firefox perikelen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/29, 14:26:38 »
Citaat van: doan
Kijk eens in Extra -> Add-ons -> Plug-ins of je de Shockwave Flash wel hebt en niet een andere (bijvoorbeeld gnash of swfdec.)
Shockwave Flash 9.0 r124, geen gnash of swfdec...

Installeren van de laatste versie 10 beta geeft error:
ERROR: Your architecture, \'x86_64\', is not supported by the Adobe Flash Player installer.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)