Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem Live DVD in Systemback  (gelezen 338 keer)

Offline JAM

  • Lid
Probleem Live DVD in Systemback
« Gepost op: 2016/08/23, 14:15:35 »
Heb zojuist met Systemback een Live DVD gemaakt, duurde wel even (163GB).
Hoe kan ik die nu op een externe hdd schrijven.
Heb hem wel gevonden op de pc, maar copy/paste werkt niet.
Zie bijlage aub.

JohPoe

  • Gast
Re: Probleem Live DVD in Systemback
« Reactie #1 Gepost op: 2016/08/23, 14:33:09 »
Puur nieuwsgierigheid maar wat is je doel waarvoor je systemback wilt gebruiken?

Offline JAM

  • Lid
Re: Probleem Live DVD in Systemback
« Reactie #2 Gepost op: 2016/08/23, 14:51:03 »
Backup..

JohPoe

  • Gast
Re: Probleem Live DVD in Systemback
« Reactie #3 Gepost op: 2016/08/23, 15:09:37 »
Dan lijkt mij systemback nou niet de beste oplossing.
Programma is prima voor een (test) systeem waarbij je veel in het systeem zit te rommelen en snel terug kan vallen op een herstelpunt. Je kan er ook een eigen LiveDVD mee maken wanneer je wel een heel speciaal systeem hebt gemaakt.
Hoewel je bij sytemback ook kunt aangegeven om de home ook mee te nemen is dat eigenlijk bedoelt voor de instellingen in de home map. Data zoals documenten en foto's gaat niet voor een liveDVD vanwege het limiet van 4Gb.
Hier op het forum zal vast wel iets te vinden zijn over de 'beste' backup oplossing  =D

Offline JAM

  • Lid
Re: Probleem Live DVD in Systemback
« Reactie #4 Gepost op: 2016/08/23, 15:38:33 »
Ok Joh,

Zou graag zo een backup programma weten, buiten Redo..
Wat vreemd is dat Systemback toch een map heeft aangemaakt met alle data van de pc (zie bijlage s.v.p.)
Kan het helaas niet kopieren naar de hdd.

JohPoe

  • Gast
Re: Probleem Live DVD in Systemback
« Reactie #5 Gepost op: 2016/08/23, 16:32:05 »
´t is niet onmogelijk maar het lijkt mij niet de beste oplossing (je hebt nu al het probleem van niet op de HDD kunnen kopieeren). Je zal toch elke week een backup moeten maken en als je het goed doet kan je kiezen uit meerdere backups voor het geval dat.
Je wilt alleen een backup van je data (meestal /Home map) omdat je het systeem altijd nog gratis van het internet kan downloaden. Ik zelf maak elke week een backup en pas na 4 weken gooi ik die weer weg. Ik kan dus altijd 4 weken terug ;-) Die bestanden staan op mijn server en zijn dus nog niet veilig dus ook nog een kopie op een externe HD die niet altijd aan het netwerk hangt. En om het nog veiliger te maken gooi ik eens in de 4 weken een versleutelde backup op Google Drive.


Maar kijk een naar LuckyBackup is dat wat voor je?

Offline JAM

  • Lid
Re: Probleem Live DVD in Systemback
« Reactie #6 Gepost op: 2016/08/23, 17:06:08 »
Wordt dan alleen de nieuwe date veranderd c.q. toegevoegd, of maak je een heel nieuwe backup iedere keer?

JohPoe

  • Gast
Re: Probleem Live DVD in Systemback
« Reactie #7 Gepost op: 2016/08/23, 17:23:29 »
Mijn data is niet gigantisch veel dus ik maak elke keer een nieuwe backup. Gaat dat veranderen dan pas ik ook mijn backup aan.

Een backup moet goed zijn, regelmatig gemaakt worden, buiten het netwerk/gebouw worden opgeslagen maar moet ook geen 'belasting' zijn dat je denkt gadver nu moet ik weer backuppen.
Maak je backup plan zo dat je er geen last van hebt.

En Jan11000 zou zeggen test ook of het restoren goed gaat want juist daarvoor maak je een backup.   :)

Offline JAM

  • Lid
Re: Probleem Live DVD in Systemback
« Reactie #8 Gepost op: 2016/08/23, 19:55:58 »
Pittig programmaatje...
Of is het alleen add bron, kies een bestemming en go..?

JohPoe

  • Gast
Re: Probleem Live DVD in Systemback
« Reactie #9 Gepost op: 2016/08/24, 10:12:38 »
Pittig programmaatje...
Of is het alleen add bron, kies een bestemming en go..?
Je moet ergens mee beginnen om ervaring te krijgen dus gaan met die banaan  :)

En denk om de lokatie van je backup!
- niet in het netwerk (nas etc.) vanwege blikseminslag / virus/gijzeling etc.
- brandbeveiliging? In een kluis of ander gebouw of in de cloud.

Ga lekker op een terras zitten en bedenk wanneer en waarom zou ik een backup moeten hebben en wat zou er in die backup moeten zijn opgeslagen. Wat kan je niet van het internet downloaden?