Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opslaan of afsluiten.  (gelezen 1056 keer)

Offline Tom

  • Lid
Opslaan of afsluiten.
« Gepost op: 2008/07/25, 10:55:22 »
Ik heb een schermafdruk van mijn sources list gemaakt.
Maar ik heb aan de list zelf  NIKS  veranderd.
Kan ik dan gewoon de list  afsluiten of moet je dan toch eerst op Opslaan klikken.
Gisteren heb ik sudo gedit /etc/fstab gedaan  ook aan deze gedit  NIKS veranderd , en ook deze list heb ik gewoon afgesloten ..en niet op opslaan gevinkt.
Want volgens mij moet je alleen op opslaan vinken als je iets veranderd hebt.
Klopt mijn redenering ?.
Ik weet domme vraag maar wil nu éénmaal op zeker gaan.
Groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Opslaan of afsluiten.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/25, 10:56:01 »
Klopt.  :-)

Offline Tom

  • Lid
Opslaan of afsluiten.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/25, 11:07:07 »
Citaat van: pjotr123
Klopt.  :-)
Dank U.
Mooie dag nog groeten  Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Opslaan of afsluiten.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/25, 11:32:30 »
Als je in de toekomst nog eens zo'n dingen wil zien, maar niet de bedoeling hebt om er iets aan te veranderen, kun je ze ook gewoon openen zonder sudo of gksu ervoor.  Ze worden dan geopend in enkel-lezen modus en dus kun je niks per ongeluk veranderen...

Een andere mogelijkheid is:
cat /etc/fstab

Je krijgt dan de inhoud te zien in het terminalvenster, ook weer zonder mogelijkheid om iets te veranderen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

  • Lid
Opslaan of afsluiten.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/25, 11:37:39 »
Ik weet Arie maar het ging mij daarom  dat ik gewoon kon afsluiten .
Als je IETS veranderd hebt moet je dat logischer wijze ook opslaan , anders brengt dat niks.
Maar als je  NIETS veranderd hebt ,  ben  je ook niks met  opslaan.
Dan blijft alles bij het oude.
Dat was mijn redenering , en ik weet nu dat het klopt.
Vriendelijke groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

prlwgn

  • Gast
Opslaan of afsluiten.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/25, 20:56:04 »
zeg tom even iets anders
ik heb naar je site gekeken en heb er veel hulp aan ook omdat het  allemaal helder verteld wordt.
ook ik heb nu ff301 en we gaan weer gewoon verder op de niet al te verslavende manier in Ubuntu.
groet van mij.
Bert

Offline Tom

  • Lid
Opslaan of afsluiten.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/25, 23:19:26 »
@Prosper is genoteerd bedankt.

@Bert alles oke mercie.

Groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.