Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie Citrix receiver in 18.04 (icaclient)  (gelezen 1872 keer)

Offline HarzG

  • Lid
installatie Citrix receiver in 18.04 (icaclient)
« Gepost op: 2018/04/28, 17:34:42 »
Na de installatie van de laatste versie van de Citrix receiver (icaclient_13.9.1.6_amd64.deb) kon ik de desktop van mijn werk niet starten. Inloggen was wel mogelijk maar er kwam bij de klik op de desktop een melding (bijlage).

Ik heb dan een stap terug gedaan. Eerst heb ik de icaclient volledig verwijderd, bovendien de complete submap Citrix in /opt (als sudo) weggehaald en vervolgens de oudere versie van de Citrix receiver geïnstalleerd (icaclient_13.7.0.10276927_amd64.deb).
NB: de verwijzingen naar lokale paden en beschikbare apparaten die toegestaan zijn voor Citrix blijven gewoon staan omdat deze in de home-map worden bewaard.

Na de installatie heb ik de certificaten van mijn werk toegevoegd in de map /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts/.
Vervolgens heb ik mijn Firefox-profiel dat ik voor Citrix gebruik laten "refreshen" zoals Firefox dat Nenglish noemt. Bij de eerste start wordt dan nog gevraagd wat Firefox moet doen met een ica-bestand. Daar moet het vinkje  worden gezet dat het ica-bestand "standaard" met de Citrix-receiver kan worden gestart (anders krijg je elke keer deze vraag).
Nu werkt Citrix weer zoals het hoort.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce