Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen  (gelezen 4536 keer)

johandulac

  • Gast
Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen
« Gepost op: 2008/07/04, 09:26:34 »
Al enkele jaren gebruik ik Firefox in de diverse Ubuntu distro's vanaf 6.06. Met Firefox 3.0 lukt het niet meer om mijn privé-gegevens geheel te wissen. Nu ik Ubuntu 8.04 met Firefox 3.0 op 2 pc's heb geïnstalleerd is er zelfs een verschil in gedrag tussen de de 2 pc's:

PC 1:
Ubuntu 8.04 volledig nieuwe installatie. Na instelling dat "alle privégegevens bij afsluiten van Firefox bij afsluiten gewist moeten worden" gebeurde dit. Echter met uitzondering van de gegevens van de websites, die ik bezocht voordat ik deze instelling maakte. Het is me onmogelijk deze oude adressen uit de adresbalk te verwijderen. De websites die ik NA de instelling "privegegevens opruimen enz." bezocht worden niet meer getoond.

PC 2:
Update van 7.10 naar 8.04. Alle bezochte websites blijven bewaard, ondanks het feit dat ik ingesteld heb dat ze "opgeruimd/gewist" moeten worden.

Hoe ik in Firefox "Privacy" moest instellen wist ik tot nu toe exact. Alleen bij Firefox 3.0 werkt het bij mij niet meer zoals in eerdere versies

Mijn vragen:
1. Herkent iemand dit probleem?
2. Is er iets op dit gebied (privacy-instellingen) in Firefox veranderd?

mvg
Johan Dulac

Offline Tom

  • Lid
Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/04, 09:44:05 »
Citaat van: johandulac
Al enkele jaren gebruik ik Firefox in de diverse Ubuntu distro's vanaf 6.06. Met Firefox 3.0 lukt het niet meer om mijn privé-gegevens geheel te wissen. Nu ik Ubuntu 8.04 met Firefox 3.0 op 2 pc's heb geïnstalleerd is er zelfs een verschil in gedrag tussen de de 2 pc's:

PC 1:
Ubuntu 8.04 volledig nieuwe installatie. Na instelling dat "alle privégegevens bij afsluiten van Firefox bij afsluiten gewist moeten worden" gebeurde dit. Echter met uitzondering van de gegevens van de websites, die ik bezocht voordat ik deze instelling maakte. Het is me onmogelijk deze oude adressen uit de adresbalk te verwijderen. De websites die ik NA de instelling "privegegevens opruimen enz." bezocht worden niet meer getoond.

PC 2:
Update van 7.10 naar 8.04. Alle bezochte websites blijven bewaard, ondanks het feit dat ik ingesteld heb dat ze "opgeruimd/gewist" moeten worden.

Hoe ik in Firefox "Privacy" moest instellen wist ik tot nu toe exact. Alleen bij Firefox 3.0 werkt het bij mij niet meer zoals in eerdere versies

Mijn vragen:
1. Herkent iemand dit probleem?
2. Is er iets op dit gebied (privacy-instellingen) in Firefox veranderd?

mvg
Johan Dulac
Zie in mijn Google pages bij config FF3 MaxResults (mijn instellingen)
De bovenste Page.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

  • Lid
Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/04, 18:35:17 »
adressen in de adresbalk verwijder je simpelweg met del.

Dat er verschil bestaat tussen een schone installatie en een upgrade zal altijd blijven omdat het ongelofelijk complex is ook omdat iedereen weer wat anders geinstalleerd heeft.

Offline Tom

  • Lid
Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/05, 12:35:46 »
Citaat van: Dave
adressen in de adresbalk verwijder je simpelweg met del.

Dat er verschil bestaat tussen een schone installatie en een upgrade zal altijd blijven omdat het ongelofelijk complex is ook omdat iedereen weer wat anders geinstalleerd heeft.
Dat klopt maar ze komen ook elke keer terug , en als je die adressen niet nodig hebt schakel je beter alles uit.
Grtz Tom
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

johandulac

  • Gast
Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/05, 12:54:28 »
Na enig zoeken in diverse forums ben ik zelf achter de oplossing gekomen:
- start Firefox 3.0
- type in de adresbalk: about:config en dan Enter
- je krijgt nu een waarschuwing, negeer die en ga accoord
- typ nu in de zoekbalk/Filter op de about:config pagina: browser.urlbar.maxRichResults
- je krijgt nu 1 resultaat op deze pagina
- dubbelklik op dit resultaat en er komt een klein venstertje in beeld met een waarde (bij mij was dit 12)
- deze waarde verander je naar: -1
- sluit Firefox en herstart en je ziet dat alle websiteadressen verdwenen zijn en ook niet meer terugkomen

mvg Johan Dulac

Offline joop905

  • Lid
Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/05, 13:03:15 »
het moet wel about:config  zijn  deze onbrak ( : )
 bedankt voor tip
GrJ.

schoappied

  • Gast
Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/05, 16:21:48 »
Is dit een BUG als het zo omslachtig moet?

Offline Tom

  • Lid
Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/05, 17:25:53 »
Citaat van: johandulac
Na enig zoeken in diverse Ubuntu forums ben ik zelf achter de oplossing gekomen:
- start Firefox 3.0
- type in de adresbalk: about.config en dan Enter
- je krijgt nu een waarschuwing, negeer die en ga accoord
- typ nu in de zoekbalk/Filter op de about.config pagina: browser.urlbar.maxRichResults
- je krijgt nu 1 resultaat op deze pagina
- dubbelklik op dit resultaat en er komt een klein venstertje in beeld met een waarde (bij mij was dit 12)
- deze waarde verander je naar: -1
- sluit Firefox en herstart en je ziet dat alle websiteadressen verdwenen zijn en ook niet meer terugkomen

mvg Johan Dulac
Had U naar mijn raad geluisterd en gekeken naar mijn Google pages bij FF3 , dan had U het daar ook gelezen en vroeger als nu.
Inculsief de handleiding daar voor.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

schoappied

  • Gast
Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/05, 17:36:56 »
@ wandarooze, misschien moet je je pagina beter ordenen, want volgens mij staat er nuttig info op, maar is het wat lastig te vinden... Btw het heeft weinig zin om je privacy te proberen te beschermen en een website op googlepages aan te maken.... ;)

Blijft mijn vraag of dit een bug is in firefox staan..

Offline Tom

  • Lid
Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/05, 17:55:35 »
Citaat van: schoappied
@ wandarooze, misschien moet je je pagina beter ordenen, want volgens mij staat er nuttig info op, maar is het wat lastig te vinden... Btw het heeft weinig zin om je privacy te proberen te beschermen en een website op googlepages aan te maken.... ;)

Blijft mijn vraag of dit een bug is in firefox staan..
Al het begin is moeilijk dus dat ordenen zal nog wel eens lukken.
En wat betreft een Bug in FF ?
Er zijn wel meer fouten in deze FF3 , nog altijd  loopt U cpu % omhoog als  U aanvinkt >aanvalssite en valse website (dat is voor mij een Bug)
Ik heb die twee aangevinkt , maar vanaf dat Uw URLclassifier3sqlite boven de 20MB komt knalt Uw CPU gebruik omhoog tot  zo n 48 %.
Verwijderd U dat URL ding zakt U CPU tot ongeveer 0.4 tot 0.7%.

Hahaha wat dat privacy betreft zolang ik mijn bankkaart nummer etc  er niet inzet , maak ik mij weinig zorgen (zelf helemaal geen).
Groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

johandulac

  • Gast
Niet meer mogelijk in Firefox 3.0 privégegevens te wissen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/07, 21:36:55 »
Waardeloze,

De aangegeven site is zeker niet "waardeloos", maar het antwoord op mijn vraag heb ik in eerste instatie niet gezien. Achteraf blijkt dat  het er dus wel op staat. Sorry.

mvg
Johan Dulac