Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Standaard programmas verwijderen  (gelezen 1611 keer)

Standaard programmas verwijderen
« Gepost op: 2008/07/07, 14:19:51 »
Hallo iedereen

ik heb een vraag over een aantal programmas die standaard worden geinstaleerd bij 8.04
zoals evolution en pidgin enz. kan ik die zomaar er af gooien (aangezien in synaptic een ubuntu logo staat) of gaat dan ubuntu moeilijk doen.

alvast bedankt

Gr. Sebas

Standaard programmas verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/07, 14:24:37 »
van evolution zult ge niet alles kunnen verwijderen, anders gaat ge teveel wegdoen. hij zal ook zeggen dat ubuntu-desktop verwijderd zal worden, klinkt gek, ma die moogt ge gewoon mee wegdoen.
bij mij is er ook een heel deel weg zoals evolution en f-spot en xsane en weet ik veel wat allemaal.
volgens mij is het het makkelijkst om bij installeren/verwijderen deze dingen te doen ipv synaptic. dan kunt ge niet perongeluk andere pakketjes verwijderen.

Offline neusje80

  • Lid
Standaard programmas verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/07, 14:24:56 »
Citaat van: Sebastiaan_de_Boer
Hallo iedereen

ik heb een vraag over een aantal programmas die standaard worden geinstaleerd bij 8.04
zoals evolution en pidgin enz. kan ik die zomaar er af gooien (aangezien in synaptic een ubuntu logo staat) of gaat dan ubuntu moeilijk doen.

alvast bedankt

Gr. Sebas
Deze programmas kan je zo verwijderen via synaptic, dat is namelijk 1 van de krachten van Linux, die vrijheid
Ubuntu User no. 17620

Standaard programmas verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/07, 14:27:08 »
maar via synaptic gooi ik niet perongeluk bestanden weg (die bij het programa horen) die andere programma´s gebruiken?

edit: via installeren/verwijderen krijg ik de melding dat het niet kan en dat het via synaptic moet

Standaard programmas verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/07, 14:49:39 »
Kies voor "Verwijderen"
Niet voor "Volledig verwijderen"
Dan moet je wel nadien handmatig de configuratiebestanden wissen in je home directory, maar dat is ook zo moeilijk niet.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Standaard programmas verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/07, 19:25:10 »
Citaat van: Prosper
Kies voor "Verwijderen"
Niet voor "Volledig verwijderen"
Dan moet je wel nadien handmatig de configuratiebestanden wissen in je home directory, maar dat is ook zo moeilijk niet.
Waarom?
Niet verkeerd bedoelt, maar uit onwetendheid en nieuwsgierigheid.
De optie "volledig verwijderen" is nu juist een voordeel van Ubuntu t.o.v. windloos. Werkt die mogelijkheid niet in "installeren en verwijderen"?
Toch vreemd.

Offline Tom

  • Lid
Standaard programmas verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/07, 20:13:21 »
Citaat van: sisosteven
Citaat van: Prosper
Kies voor "Verwijderen"
Niet voor "Volledig verwijderen"
Dan moet je wel nadien handmatig de configuratiebestanden wissen in je home directory, maar dat is ook zo moeilijk niet.
Waarom?
Niet verkeerd bedoelt, maar uit onwetendheid en nieuwsgierigheid.
De optie "volledig verwijderen" is nu juist een voordeel van Ubuntu t.o.v. windloos. Werkt die mogelijkheid niet in "installeren en verwijderen"?
Toch vreemd.
Ze werkt wel in synaptic , is ook beter kun je altijd zien dat je niet te veel meeverwijderd.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.