Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gerucht Microsoft neemt GitHub over  (gelezen 7608 keer)

Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #50 Gepost op: 2018/06/11, 00:13:29 »
Voor de goede orde: We hebben OpenSource (=software), OpenStandaarden (=afspraken) en OpenData (=gegevens) dit zijn dus 3 verschillende dingen!
[/OffTopic]

Alles met 'open' klinkt heel erg betrouwbaar in de ICT (wanneer je er niet te diep in duikt). De slechterik in mij zegt mij dat MS daarop inhaakt. Er zijn genoeg domme mensen die daarbij denken dat ze slim bezig zijn door de term 'open'.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #51 Gepost op: 2018/06/11, 16:09:38 »
Haha. Ja. Mijn barrrekening staat ook open voor donateurs! LOL :D

"Open" is MS in elk geval altijd geweest. :evil: Daar kun je niets tegen in brengen. :D

Volgens mij heeft HWE64 wel gelijk.

Ik zeg ook niet dat het niet zo is. Maar dan zijn er nog wat open opties waardoor HWE64 niet direct in zijn gelijk hoeft te staan.
Als de beperkingen er wel later bij gekomen zijn moet HWE64 hiervan op de hoogte zijn gebracht (en dat vergeten zij meestal niet, dus ga ik er vanuit dat hij erop gewezen is), waarop HWE64 de keuze heeft gehad tot beeindiging of voortzetting.

Als er in zijn "overeenkomst" niets over staat en hij hier later werkelijk niet over geïnformeerd is kan hij ze houden aan de eerste overeenkomst zonder de beperking van 20.000 km (bewijslast bij HWE64! = struikelblokje).
Maar mijn ervaring is dat dit meestal spijkerhard dichtgetimmerd zit waar je geen speld tussen krijgt (en dus eerder had moeten bezwaren en/of verzekering beëindigen).

Zulke verhalen vind ik vaak een dilemma. Je kunt niet altijd zeggen dat "het je aangedaan wordt".
Natuurlijk horen ze je niet voor de gek te houden, maar je hoort zelf ook te waken dat je niet uitgemolken wordt. Zij dekken zich in, en dat kun/hoor je zelf ook te doen. Daar speelt ook een stuk eigen verantwoordelijkheid want je kunt simpelweg niet verwachten dat de wereld het alleen maar goed met je voor heeft.
Zojuist ben ik zelf ook weer een overeenkomst aangegaan waarbij discussie kan ontstaan rondom de kosten en debiteuren, maar dit heb ik voor mezelf ook gewoon ingedekt. Ik reken er eigenlijk al op dat dit een discussie gaat worden, maar laat ze maar komen want ik betaal zoals afgesproken is en wat ik ook ingedekt heb, en ik betaal geen cent meer. Dan klagen ze me maar aan.
Beloftes? Toezeggingen? Als diegenen die mij gedaan zijn allemaal waar waren geweest (heb ik weleens vluchtig berekend) had ik keihard minsten €50.000 meer op mijn rekening staan. Dat is concreet berekend op harde verliezen daardoor en zelfs nog zonder (gemistte) gevolg-opbrengsten, want in dat geval was het ver in de tonnen of meer gelopen. Moet je nagaan, dan let je zelfs goed op en dan nog, onoverkomelijk.
Tjah, was alles maar "waar" en "eerlijk". Toch zelf ook maar opletten dus.

Ik volg dan ook Marqeaux en nog wat anderen. Wat boeit mij het of MS uit eigenbelang handelt. Zolang ze linux maar in stand laten zoals het nu is. Zolang hun streken maar niet in linux op gaan duiken.
« Laatst bewerkt op: 2018/06/11, 16:26:54 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #52 Gepost op: 2018/06/11, 16:19:53 »
Zolang hun streken maar niet in linux op gaan duiken.

Als dát zover is stap ik lekker over naar BSD.  :evil: :P
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #53 Gepost op: 2018/06/11, 23:12:06 »
Er zijn genoeg [...] mensen die daarbij denken dat ze slim bezig zijn door de term 'open'.
+groen, eco, bio, verantwoord, milieu, diervriendelijk, vrije uitloop, gras en frisse lucht. Allemaal termen die het goed doen in de marketing...

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #54 Gepost op: 2018/06/11, 23:43:10 »
Als dát zover is stap ik lekker over naar BSD.  :evil: :P
Maakt dat veel uit? :) :P


Klik links bovenin op Documentatie

Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #55 Gepost op: 2018/06/12, 01:12:47 »
Ha ha ha... weet je wat? Ik doe het wel af met een tablet. Nee, geen computertablet, maar zo'n stenen tablet met een beitel. Lekker ouderwets downgraden dus. Daarvan weet ik zeker dat Microsoft er dan geen invloed op heeft. :P

Oh, wacht..... NEE HÈ?
« Laatst bewerkt op: 2018/06/12, 01:24:29 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #56 Gepost op: 2018/06/12, 15:23:14 »
Duh Marqeaux. Dan zitte wir meej goegel.  :P
Allemaal in het complot :o . Shit ICT!  =D

Gewoon weer old school. 8-)

Agenda/notities


Email


Nieuws


Social media
« Laatst bewerkt op: 2018/06/12, 15:25:28 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #57 Gepost op: 2018/06/12, 16:14:12 »
+groen, eco, bio, verantwoord, milieu, diervriendelijk, vrije uitloop, gras en frisse lucht. Allemaal termen die het goed doen in de marketing...
Daarom heb ik een scharrel laptop :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline midas

  • Lid
Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #58 Gepost op: 2018/06/12, 20:02:57 »
Microsoft kan niet anders. Kijk maar eens naar het concurrentieveld. Google is bezig met zijn microkernel binnen een nieuw besturingssysteem (Fuchsia). Dat zal resulteren in een breed toepasbaar systeem voor alles met en zonder scherm. Hoe groot of kleinschalig ook. Apple is super closedsourced maar blijft een sterke speler op gebied van persoonlijke gadgets en alles binnenshuis en in de auto. Tevens een sterke focus op audio, beeldbewerking en gezondheidszorg.

Wat rest Microsoft dan nog? Met het Internet of things in aantocht, carplay en een breed scala aan persoonlijke gadgets die in ontwikkeling zijn ontbreekt het hun aan een eenduidig antwoord. Open source is hun reddingsboei waarbinnen ontwikkelingen snel en op maat gerealiseerd kunnen worden.

Maar ja, elk beursgenoteerd bedrijf gaat maar voor één ding: maximalisering van de winst en de aandeelhouders staan op de eerste plaats. Kortom, blijkbaar past het binnen hun overlevingsstrategie (maar niet de mijne :-)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #59 Gepost op: 2018/06/12, 22:31:14 »
Maar ja, elk beursgenoteerd bedrijf gaat maar voor één ding: maximalisering van de winst en de aandeelhouders staan op de eerste plaats. Kortom, blijkbaar past het binnen hun overlevingsstrategie (maar niet de mijne :-)
In 2019 is Ubuntu (Canonical) ook van plan een beursgenoteerd bedrijf te worden.
looking forward to taking Canonical to its initial public offering (IPO) in 2019 and making the company more powerful than ever.
Past (blijkbaar) ook in de (overlevings)strategie – ik zie daar geen probleem in en verwacht in 2019 ook nog Ubuntu te (willen) gebruiken (op hardware, virtueel en in WSL).

En ik wil wel weddenschappen afsluiten welk ander beursgenoteerd bedrijf in 2019 (veel of een merendeel) aandelen Ubuntu gaat kopen. :P
« Laatst bewerkt op: 2018/06/13, 05:46:10 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #60 Gepost op: 2018/06/13, 10:28:34 »
In 2019 is Ubuntu (Canonical) ook van plan een beursgenoteerd bedrijf te worden.
looking forward to taking Canonical to its initial public offering (IPO) in 2019 and making the company more powerful than ever.
Past (blijkbaar) ook in de (overlevings)strategie – ik zie daar geen probleem in en verwacht in 2019 ook nog Ubuntu te (willen) gebruiken (op hardware, virtueel en in WSL).
Hij heeft ook beloofd, dat er altijd een gratis versie zal blijven bestaan.
Simpel: wij zijn de testers van de software, voordat het verkocht wordt.
Niets mis mee, zo hebben we altijd een stabiel en modern systeem.
Ook ik verwacht nog jaren met een *buntu te mogen werken :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #61 Gepost op: 2018/06/13, 12:09:20 »
Hij heeft ook beloofd, dat er altijd een gratis versie zal blijven bestaan.
Simpel: wij zijn de testers van de software, voordat het verkocht wordt.
Niets mis mee, zo hebben we altijd een stabiel en modern systeem.
Ook ik verwacht nog jaren met een *buntu te mogen werken :lol:
MeToo (Xubuntu) ;)
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #62 Gepost op: 2018/06/13, 12:33:46 »
Maar ja, elk beursgenoteerd bedrijf gaat maar voor één ding: maximalisering van de winst en de aandeelhouders staan op de eerste plaats. Kortom, blijkbaar past het binnen hun overlevingsstrategie (maar niet de mijne :-)
In 2019 is Ubuntu (Canonical) ook van plan een beursgenoteerd bedrijf te worden.

Bij zulke berichten vraag ik me (vanuit mijn zakelijke achtergrond) altijd af in hoeverre dit soort berichtgeving volledig is.
Canonical bestaat voor zover ik weet uit twee takken, of eigenlijk drie.
  • De zakelijke tak. Netwerken voor bedrijven.
  • De particuliere tak. Desktopomgevingen voor thuis.
  • Beide draaiend om de derde tak. De kernel.
Wat gaat dan naar de beurs?
  • wat toch al een commerciële tak is? Waardoor een beursgang geheel geen vreemde stap hoeft te zijn.
  • wat ik eigenlijk niet verwacht. Want hier zit niet de verdienste of winst van Linux.
  • waarvan ik niet beter weet dan dat deze zwaar beschermd en buiten alles gehouden wordt door Linus.
Maar zelfs als 2 ook naar de beurs zou gaan hoeft er m.i. weinig aan de hand te zijn want zijn er altijd nog alternatieven buiten ubuntu te vinden en zal er ongetwijfeld een nieuwe 'ubuntu' ontstaan. Zolang 3 er maar buiten blijft.

Dus liefst zie ik volledige berichten. Want onvolledige berichten zorgen alleen maar voor verwarring.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Tom

  • Lid
Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #63 Gepost op: 2018/06/13, 15:27:30 »

Hij heeft ook beloofd, dat er altijd een gratis versie zal blijven bestaan.
Simpel: wij zijn de testers van de software, voordat het verkocht wordt.
Niets mis mee, zo hebben we altijd een stabiel en modern systeem.
Ook ik verwacht nog jaren met een *buntu te mogen werken :lol:
[/quote]


Als ik nog 3 jaartje misschien 4 met Xubuntu mag en kan werken ben ik zeer tevreden .... voila  :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #64 Gepost op: 2018/06/13, 15:41:24 »
Dus liefst zie ik volledige berichten. Want onvolledige berichten zorgen alleen maar voor verwarring.
De link naar het volledige artikel waar ik uit quote staat erboven: Mark Shuttleworth dishes on where Canonical and Ubuntu Linux are going next
Canonical bestaat voor zover ik weet uit twee takken, of eigenlijk drie.
Nooit van gehoord, ook niet van een splitsing (1) zakelijk en (2) particuliere desktops voor thuis waar je het over hebt. Heb je daar meer informatie over (liefst met een linkje om verwarring te voorkomen)?
Voor zover ik weet is er maar één Canonical die in het geheel naar de beurs gaat.
Er zijn binnen Canonical wel verschillende afdelingen, in de aanloop naar de beursgang heeft Canonical (al enige tijd geleden) meer personeel gezet op Cloud(servers) en IoT, en de desktop-afdeling ingekrompen (met Unity en mobile is Canonical maar helemaal gestopt).
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #65 Gepost op: 2018/06/13, 21:48:00 »
Dus liefst zie ik volledige berichten. Want onvolledige berichten zorgen alleen maar voor verwarring.
De link naar het volledige artikel waar ik uit quote staat erboven: Mark Shuttleworth dishes on where Canonical and Ubuntu Linux are going next
Canonical bestaat voor zover ik weet uit twee takken, of eigenlijk drie.
Nooit van gehoord, ook niet van een splitsing (1) zakelijk en (2) particuliere desktops voor thuis waar je het over hebt. Heb je daar meer informatie over (liefst met een linkje om verwarring te voorkomen)?
Voor zover ik weet is er maar één Canonical die in het geheel naar de beurs gaat.
Er zijn binnen Canonical wel verschillende afdelingen, in de aanloop naar de beursgang heeft Canonical (al enige tijd geleden) meer personeel gezet op Cloud(servers) en IoT, en de desktop-afdeling ingekrompen (met Unity en mobile is Canonical maar helemaal gestopt).

Vermoedelijk bedoeld partyrabbit met punt 1 Ubuntu Advantage, de zeg maar Enterprise versie die andere Linux distros ook hebben, met extraatjes en technische ondersteuning waar je voor moet betalen. Met name voor bedrijven is 24/7 ondersteuning wel een dingetje. Ik ben dan wel geen zakenman maar voor een beursgang, lijkt mij dat een stuk relevanter dan punt 2. Met name het aanbieden van producten met daarbij verschillende ondersteunende dienstverlening. Het laatste gaat overigens nog het meeste geld in om, dat jij en ik Ubuntu op een computer hebben draaien, is voor een beurs niet erg interessant.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #66 Gepost op: 2018/06/13, 22:16:59 »
Ubuntu Advantage, de zeg maar Enterprise versie die andere Linux distros ook hebben
Ubuntu Advantage gaat toch vooral om ondersteuning en dienstverlening op Ubuntu en is geen “Enterprise versie” zoals Red Hat Enterprise Linux (RHEL) en het niet-commerciële Fedora.
Ubuntu Advantage biedt wel betaalde extra als Landscape en Livepatch service maar we gebruiken thuis allemaal de "Enterprise versie" :)
« Laatst bewerkt op: 2018/06/13, 22:19:37 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #67 Gepost op: 2018/06/13, 23:16:42 »
Ubuntu Advantage, de zeg maar Enterprise versie die andere Linux distros ook hebben
Ubuntu Advantage gaat toch vooral om ondersteuning en dienstverlening op Ubuntu en is geen “Enterprise versie” zoals Red Hat Enterprise Linux (RHEL) en het niet-commerciële Fedora.
Ubuntu Advantage biedt wel betaalde extra als Landscape en Livepatch service maar we gebruiken thuis allemaal de "Enterprise versie" :)

Vandaar dat ik 'de zeg maar' gebruik voor Enterprise. Ik bedoelde het niet letterlijk :)  Ik doelde op de ondersteuning en de betaalde extra's. SuSe heeft ook weer een variant met een Enterprise naam.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Gerucht Microsoft neemt GitHub over
« Reactie #68 Gepost op: 2018/06/14, 17:19:22 »
Nooit van gehoord, ook niet van een splitsing (1) zakelijk en (2) particuliere desktops voor thuis waar je het over hebt. Heb je daar meer informatie over (liefst met een linkje om verwarring te voorkomen)?
Voor zover ik weet is er maar één Canonical die in het geheel naar de beurs gaat.
Er zijn binnen Canonical wel verschillende afdelingen, in de aanloop naar de beursgang heeft Canonical (al enige tijd geleden) meer personeel gezet op Cloud(servers) en IoT, en de desktop-afdeling ingekrompen (met Unity en mobile is Canonical maar helemaal gestopt).

Vermoedelijk bedoeld partyrabbit met ......

Inderdaad reken ik er ook op dat mensen zelf ook wel een beetje begrijpen wat er bedoeld wordt over de feitelijke situatie.
En als ik dit topic zo'n beetje leest zijn er ruim medestanders die prima begrijpen welk punt wat ik maakte en zich daar prima in kunnen vinden.

Hoe dan ook wordt dit nieuws uit zijn verband getrokken gebracht waardoor het anders over komt dan hoe het praktisch uit zal pakken.
Dat is een beetje het punt waar ik op doelde. Als ik uit zijn verband getrokken spannende verhalen wil lezen (door sommigen hier FUD genoemd) koop ik wel de Prive of Story.

@testcase. Die artikel achter die link las ik, maar juist ook in dat artikel wordt het hier gestelde niet gesteld. Oftewel, er worden conclusies geplaatst die niet zo uit dat artikel te halen zijn. Onvolledige informatie dus.
« Laatst bewerkt op: 2018/06/14, 17:22:12 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore