Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Lite 3.4  (gelezen 18394 keer)

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #25 Gepost op: 2017/05/20, 15:45:15 »
In Peppermint gaat dat op de manier van Linux Mint.
Je hebt updates van level 1 t/m level 5.

Daar ben ik niet mee bekend. :|
Kun je dan zoals ik nu doe, automatisch alle updates melden om na akkoord door te voeren?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline sidonia

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #26 Gepost op: 2017/05/20, 16:57:40 »
Je kunt alle updates selecteren en dan updaten.

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #27 Gepost op: 2017/05/28, 09:41:31 »
Linux Lite op nog geen half uur volledig geïnstalleerd op mijn desktop naast Windows 10  8-) Na de installatie en de updates nog een klein half uurtje naar mijn smaak in gericht. Wat een heerlijke distro!  :laugh:
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #28 Gepost op: 2017/05/30, 07:23:48 »
@koffieboon
Inderdaad is snel en doet alles wat van een O.S verwacht wordt, meer en meer begin ik dit te installeren bij vrienden.

Grts
roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #29 Gepost op: 2017/06/02, 21:29:00 »
Heb hem gedownload ga hem morgen eens uitproberen !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #30 Gepost op: 2017/06/02, 22:09:52 »
Als ik deze wil uitproberen wat is dan de inlognaam en wachtwoord.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #31 Gepost op: 2017/06/02, 22:33:42 »
Die heb je niet nodig op de live CD, zie de link

Nu moet ik wel zeggen, dat ik Linux Lite nog wel in VirtualBox heb, maar niet meer op de HD, Lubuntu vind ik beter werken met 512MB ram.
Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #32 Gepost op: 2017/06/02, 22:40:39 »
Ik heb live CD gedownload en als ik kies voor uitproberen krijg ik een inlogscherm  ;)

Als ik op dat linkje van jou klik zie ik ergens staan dat je als inlognaam linux moet gebruiken en wachtwoord blanko.

Maar dat werkt bij mij niet.

OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline sidonia

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #33 Gepost op: 2017/06/03, 04:55:58 »
Met dat inlogscherm heb ik ook gehad.
IK heb Linux Lite opnieuw gedownload, en daarna ging het goed.

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #34 Gepost op: 2017/06/03, 13:14:17 »
Anders moet je eens proberen om zowel bij inlog als wachtwoord 'Linux' te typen. Ik zeg zomaar wat...
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #35 Gepost op: 2017/06/03, 15:22:16 »
Anders moet je eens proberen om zowel bij inlog als wachtwoord 'Linux' te typen. Ik zeg zomaar wat...

Eindelijk gelukt via UNetbootin
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #36 Gepost op: 2017/06/03, 23:02:37 »
Ik heb deze nu geïnstalleerd op mijn Asus netbookje met 1 gb geheugen en inderdaad een bijzonder fijne distro.
Werkt denk ik iets sneller dan Xubuntu en het oogt ook wat beter.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #37 Gepost op: 2017/06/04, 15:00:13 »
Een help manual kan je bekijken op mijn website, deels vertaald in het nederlands.

http://www.poweredby.be/litemanual/hardware.html

groetjes
Roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #38 Gepost op: 2017/06/04, 15:53:53 »
Er zitten ook PPA packages in ,kan ik die verwijderen zonder het systeem in de soep te draaien ? .
ISO gemaakt met unetbootin op een USB stick !
Heb hen vanmiddag eens getest (live sessie) en moet wel al zeggen hij is een stuk sneller in opstarten als Xubuntu .
Ook is hij zeer compleet dvdcss2 alles zit erin ook VLC en Synaptic etc
Grafisch ook niks op aan te merken .

Species: Processor Intel Core i5-2320 (4 x 3 GHz) , 6 MB Intel SmartCache (2 generatie).
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GT 530 DirectX 11 met 1024 MB DDR3-geheugen. (2 generatie)
Werkgeheugen: 4 GB DDR3 SDRAM.
« Laatst bewerkt op: 2017/06/04, 16:04:08 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #39 Gepost op: 2017/06/05, 08:37:46 »
@Tom,
als ze geïntrigeerd zitten in de installatie van Linux Lite mag dat verder geen probleem vormen, gezien ze door de makers van de lite versie dit extra gecontroleerd wordt. Wil je die toch verwijderen ga eens een kijkje nemen op de manual rubriek verwijderen software, dit mag tot geen complicatie leiden.

Groetjes
roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #40 Gepost op: 2017/06/05, 12:14:49 »
Ik zou toch maar voorzichtig zijn met het zomaar weg halen van PPA's. Het zou me niet verwonderen dat gans je systeem hierdoor instabiel wordt.
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #41 Gepost op: 2017/06/05, 12:41:03 »
Ik zou toch maar voorzichtig zijn met het zomaar weg halen van PPA's. Het zou me niet verwonderen dat gans je systeem hierdoor instabiel wordt.

Dan install we toch weer opnieuw ,geen probleem hoor  :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #42 Gepost op: 2017/06/05, 15:36:21 »
Het weghalen van ppa's wil zeggen dat alle software die via zulke ppa's geïnstalleerd werd niet meer bijgewerkt wordt. Dat heeft in het begin geen gevolgen, maar vroeg of laat wordt er ergens een bilbiotheek bijgewerkt waardoor de niet-bijgewerkte ppa-software niet meer wil werken. Als je de software niet nodig hebt, kun je die natuurlijk ook gewoon deïnstalleren.
En vaak worden er ook ppa's gebruikt om bepaalde pictogrammen en thema's voor de desktop te installeren die niet beschikbaar zijn in de gewone Ubuntu-repo's.
In dit geval gaat het duidelijk om ppa's die door het team van Linut Lite gekozen zijn en ingevoegd. Ik zou ze laten staan.

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #43 Gepost op: 2017/06/07, 15:44:19 »
Heb 'm hier ook op m'n laptop geïnstalleerd. Inderdaad een mooie distro. Echter een minpuntje hier, de letters in de menu's zijn vrij grijs en af en toe slecht leesbaar.
Ben al aan 't vogelen en googlen geweest maar zie geen mogelijkheid om er iets aan te veranderen. Misschien iemand een idee?

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #44 Gepost op: 2017/06/08, 08:05:25 »
@kareltjekrul
Heb je iets meer informatie? Welke video processor:
NVIDEA
ATI
Als u niet zeker bent van uw grafische kaart , open een terminal en voer deze opdracht uit:
Terminal Command:
 sudo lshw -C display
Normaal is er op een laptop een tweede monitor aansluiting, al eens getest met een tweede monitor?

Ook nuttige informatie op mijn website.
http://www.poweredby.be/litemanual/hardware.html#graphics

groetjes
roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #45 Gepost op: 2017/06/08, 11:04:29 »
@Power: *-display               
       description: VGA compatible controller
       product: Broadwell-U Integrated Graphics
       vendor: Intel Corporation
       physical id: 2
       bus info: pci@0000:00:02.0
       version: 09
       width: 64 bits
       clock: 33MHz
       capabilities: msi pm vga_controller bus_master cap_list rom
       configuration: driver=i915 latency=0
       resources: irq:49 memory:f6000000-f6ffffff memory:e0000000-efffffff ioport:f000(size=64)

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #46 Gepost op: 2017/06/08, 23:31:43 »
@kareltjekrul

Uw driver is een i915
https://01.org/linuxgraphics/downloads/intel-graphics-installer-linux-1.4.0

U zou daar geen problemen mee moeten hebben, als je de laatste driver hebt natuurlijk.
Kijk eens in de Hardware Database van Linux Lite als uw laptop daar in vermeld staat en welke video driver daarbij past, enig geduld met het laden van de Database die is namelijk zeer groot.

https://www.linuxliteos.com/hardware.php

groetjes
Roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #47 Gepost op: 2017/06/09, 09:27:48 »
@Power, Bedankt, we duiken erin. Voorlopig heb ik het opgelost door de systeem fonts op bold te zetten.

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #48 Gepost op: 2017/06/09, 09:31:07 »
Het doel van de Linux Lite Hardware Database is om mensen een idee te geven van verschillende computerconfiguraties vanuit een Linux Lite-serie. De Linux Lite Hardware Database bevat technische specificaties voor merken en modellen, processors, grafieken, audio, netwerk en opslag. Dit geeft een momentopname van het soort computers dat gebruikers kunnen gebruiken met Linux Lite. Geen persoonlijke of beveiligingsgerelateerde informatie is verzameld of weergegeven.

Op dit ogenblik meer dan 7000 configuraties

groetjes
roland
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Linux Lite 3.4
« Reactie #49 Gepost op: 2017/06/11, 07:26:07 »
Binnen Linux Lite
Een interview met Jerry Bezencon

Met elk jaar dat doorgaat, worden tientallen nieuwe Linux-distributies beschikbaar voor een download en zoveel verdwijnen nooit meer zo te zien.
Er zijn een aantal vaste waarden, zoals Debian, Arch, Slackware, Ubuntu, Mint, openSUSE en PCLinuxOS.
Veel van de grotere distributies hebben grote ontwikkelingsteams en sommige hebben grote financiële steun. Voor de meeste zijn er maar een paar mensen die hun hart en ziel in hun creatie zetten.

Vorige week stuurde ik een e-mail aan Jerry Bezencon (oprichter van het Linux Lite-project) een reeks vragen die zijn ontworpen om in de gedachten van een distro ontwikkelaar te komen.
De reactie van Jerry was uitstekend en ik had niet zo'n snel en goed doordacht antwoord op mijn vragen kunnen verwachten.

Waarom is Linux Lite gemaakt?
Linux Lite is gemaakt om mythen te verdrijven dat een Linux-besturingssysteem moeilijk te gebruiken is.
We zijn gepassioneerd om mensen te informeren dat er alternatieven zijn voor eigen besturingssystemen.

De gratis software en open source wereld is een plek waaruit u kunt terug geven. Dit is een kans voor mensen in ons team om iets terug te geven.

Wat zet Linux Lite apart van andere distros?
Onze focus ligt op ideeën om linux makkelijker te gebruiken bij elke release, in plaats van hoe we met andere distros vergelijken.
We besteden de tijd en energie aan het ontwikkelen van een beter besturingssysteem voor mensen.

Met zo'n klein team hoe bepaalt u wat er bij elke release komt?

Hoewel het team verantwoordelijk is voor een groot deel van de ideeën die in Linux Lite komen, vertrouwen we sterk op feedback van bestaande Windows-gebruikers en de community als geheel over welke functies ze nodig hebben vanuit een Linux-based besturingssysteem.
We ontmoeten elkaar als team om de beste manier te bespreken om ze zowel vanuit een ontwikkelings als een UI-aanpak te implementeren. Elk idee moet alle volgende kenmerken hebben:

Ze moeten onze kernfocus en waarden weerspiegelen eenvoudig, snel en gratis.
De gebruikersinterface moet gemakkelijk genoeg zijn voor de meeste mensen om deze te gebruiken.
De code moet de GPL gebruiken en als gratis software verkrijgen, zodat anderen er voordeel mee kunnen halen. Hetzelfde geldt voor grafieken die een CC-equivalentlicentie moeten dragen.
Een goed idee komt meestal voort uit het verlangen om de meerderheid van de mensen te kunnen laten profiteren, het komt meestal niet uit persoonlijke voorkeur.

Heb je een vrijlatingskalender of gaat het gewoon wanneer het klaar is?

We doen elke 2 jaar een belangrijke release één tot twee maanden na elke release van LTS.
Deze korte periode na de release van de LTS geeft ons de tijd om een stabiele versie te bouwen en ​​te  testen. Het geeft ons ook een mooie buffer als er vroeg in de LTS bugs worden gevonden. Dat geeft onze gebruikers een betere beveiliging en stabiliteit na LTS.

Vervolgens laten we 3 bijgewerkte constructies in evenwichtige intervallen los tussen elke LTS die nieuwe ideeën, en betere dingen bevatten en nieuwere software in de komende 2 jaar te maken.

Kunt u schatten hoeveel gebruikers u heeft?

Dit is altijd extreem moeilijk te meten.
De statistieken die het meest relevant zijn voor ons, richten zich op hoeveel Windows mensen onze website en OS-statistieken van torrent en http downloads bezoeken.

Piwik webstatistieke software en Sourceforge is een grote hulp geweest bij het bepalen van onze effectiviteit met betrekking tot hoe we ons doelgroep bereiken en inzetten.
Sociale media zoals Twitter, Facebook en Google+ hebben ook waardevol inzicht gegeven.

Met zoveel distros die elk jaar komen en gaan, hoe blijft u gemotiveerd?

We zijn gemotiveerd door een echte wens om Windows gebruikers aandacht te vestigen op een Linux-based besturingssysteem.
Onze feedback pagina is ook een grote motivatie voor ons. Wanneer u ziet dat een Windows-gebruiker de tijd heeft genomen om te gaan zitten en u te schrijven over hoe uw creatie heeft geholpen om ze voor goed weg te helpen van Windows , is voor ons een ongelooflijk motiverend.

Bent u op zoek naar het uitbreiden van uw team en zo ja, waar ben je naar op zoek?

Velen verdelen zich in de focus op bestaande linux gebruikers. We zijn op een missie om  Windows-mensen te winnen en tot op heden bereiken we dit.
We bouwen langzaam een team dat deze visie deelt, voor een duurzaam, en het geloofwaardig opbouwen.

Roland
poweredby.be
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )