Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy terug naar orginele instellingen  (gelezen 793 keer)

Hardy terug naar orginele instellingen
« Gepost op: 2008/05/01, 15:27:25 »
Vorige week van 7.10 naar Hardy overgestapt. Daarna wat wijzigingen in Hardy aangebracht. Mijn vraag is kan ik weer teru naar de originele instellingen van Hardy zoals deze waren direct na de upgrade? Zo ja, hoe?

Offline Mij

  • Lid
Hardy terug naar orginele instellingen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 15:32:23 »
Citaat van: Livio_Livius
Vorige week van 7.10 naar Hardy overgestapt. Daarna wat wijzigingen in Hardy aangebracht. Mijn vraag is kan ik weer teru naar de originele instellingen van Hardy zoals deze waren direct na de upgrade? Zo ja, hoe?
Je kan het resetten.
doe ctrl + h in /home// in nautilus
en dan de mappen verwijderen die je wilt verwijderen (als je bijvoorbeeld gnome wilt resetten dan gconf gconfd en gnome2 ofzo). En als je je mails wilt bewaren zou ik eveloution/thinderird niet verwijderen ;)

Hardy terug naar orginele instellingen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 16:12:48 »
Maar wat gebeurt er dan als ik deze mappene en bijv kde en kde4 verwijder of bij alle mappen/bestanden in deze directory?

Is er geen eenvoudigere manier bijv complete reset van het systeem. Gebruik Ubuntu nu alleen om wegwijs te worden en te testen dus hoef geen bestanden te bewaren. Email, bestanden, etc staat alles op XP ie dualboot.

Offline Dave

  • Lid
Hardy terug naar orginele instellingen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 18:45:40 »
Nóg eenvoudiger?
pfftttt

Hardy terug naar orginele instellingen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 18:54:15 »
Citaat van: Dave
Nóg eenvoudiger?
pfftttt
Inhoudelijker mag wel qua reactie. Wat gebeurt er bijv als ik alle bestanden in /Home verwijder?

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Hardy terug naar orginele instellingen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/01, 20:09:44 »
Citaat van: Livio_Livius
Citaat van: Dave
Nóg eenvoudiger?
pfftttt
Inhoudelijker mag wel qua reactie. Wat gebeurt er bijv als ik alle bestanden in /Home verwijder?
Dan zijn alle instellingen+documenten van alle gebruikers weg. Als je je dan afmeld en terug aanmeld zou je hele account (en die van anderen op dezelfde PC) terug maagdelijk onaangepast zijn.

Let op: als je alleen je eigen /home-map (bij mij dus /home/kristof) kun je dat zo doen. De hele inhoud van de /home-map verwijderen gaat alleen met root-rechten. De /home map zelf verwijderen raad ik niet aan.