Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De USB startup disk is SUPER !  (gelezen 1361 keer)

koentje1970

  • Gast
De USB startup disk is SUPER !
« Gepost op: 2008/11/05, 20:17:33 »
Heb 5 computers die zowat allemaal dualboot zijn.  Drie met Vista, één met XP en ééntje exclusief Kubuntu omdat het schijfje wat te klein is. 2 32-bitters en 3 64-bitters.  Heb dus alle images van 32, 64, Kubuntu en Ubuntu en de alternate ISO gedownload.  (sorry als ik de servers wat overladen heb)
Elke PC updaten zou dus wel even werk zijn.
Nu met intrepid is dit een lachertje geworden:  Tegen dat het Senseo-koffiezetapparaat warm is, staat de ISO-image op een bootable USB-stick (één minuut ongeveer).  De volledige nieuwe installatie naar een HD vanaf deze USB-stick duurt juist lang genoeg om een kop koffie te drinken.

Ik wil graag windows verder gebruiken, maar deze snelle installatie moet er dan wel bij zitten !

Groetjes
Koen

Offline Bitbuntu

  • Lid
De USB startup disk is SUPER !
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/05, 20:34:44 »
Die Usb startup disk is inderdaad supper. Deze heb ik nu al 2 weken aan het draaien op verschillende PC's. Is inderdaad echt supper. Enkel als je ook data wilt opslaan die je bij een normale HD opstart ook wilt uitlezen is iets minder. Hij schrijft alle data weg onder 1 file. Dus om goed te zijn eerst de USB stick een aparte ext3 partitie aanmaken om data op weg te schrijven. (ofwel heb ik iets verkeerd gedaan, maar oke, dan hoor ik het hier wel)
Echter ik fier als een gieter om mijn USB startupdisk te laten zien bij mijn pa wilt dat ding natuurlijk niet starten. Ook niet als ik in de bios startup menu op de USB klik. Ook op een andere PC deed hij het ook niet. Maar deze had geen bios startup menu :( Die kan enkel van CD of Diskette starten. Dus daar stond ik weer eens voor Jan met de korte achternaam) Maar toch vind ik het een geweldige functie.
Nu nog eens kijken of ik Clonzilla kan laten opstarten van USB stick, en daarop de partitiebackup kan zetten.

MCG Jan

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: De USB startup disk is SUPER !
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/16, 21:02:57 »
Op een laptop de drivers van een Wlan geinstalleerd, en het zaakje start niet meer op :((

Ook heb ik eens geprobeerd de iso van de 8.04 erop te zetten, maar die wilde niet opstarten :((
(iets te vreg gejuicht)