Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Updates die mij in de weg zitten....  (gelezen 674 keer)

[OPGELOST] Updates die mij in de weg zitten....
« Gepost op: 2010/08/25, 23:21:38 »
Hoi allemaal,

Ik zit de laatste tijd met een probleem, en ik ben niet in staat om dit op te lossen. Ik draai een dualboot met Ubuntu 9.10 en Kubuntu 10.04 op mijn laptop. Met Ubuntu is er niets aan de hand, en die draait als een speer. Het probleem zit 'm in Kubuntu. Wat is nu het geval? Sinds enige weken zit ik opgescheept met 2 updates die steeds terugkomen, maar die ik op geen enkele manier geïnstalleerd krijg. Sterker nog: deze twee updates blokkeren ook de andere updates, waardoor ik steeds handmatig de updates moet uitvoeren, waarbij ik de desbetreffende dwarsliggende updates moet deselecteren.

Het betreft de volgende updates die dwars zitten:



Zodra ik deze updates selecteer en door wil laten voeren krijg ik de volgende melding:



Ik heb geen idee hoe ik deze twee updates weg krijg. Wellicht dat iemand mij ermee kan helpen?

Uiteraard weer bij voorbaat dank.

Groetjes,
Marqeaux.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/26, 22:57:15 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Updates die mij in de weg zitten....
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/26, 15:12:05 »
Probeer het eens in een terminal:
sudo apt-get dist-upgrade

Re: Updates die mij in de weg zitten....
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/26, 22:56:54 »
Hoi Johan,

Wat kan de oplossing soms toch simpel zijn. Het heeft geholpen! Het gekke is dat ik deze terminalopdracht al eens eerder heb ingevoerd, maar toen werkte het niet. Misschien heb ik toen een tikfoutje gemaakt. Maar top! Het probleem is opgelost! Bedankt!  ;)

Groetjes,
Marqeaux.

I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?