Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless werkt plotseling niet meer?  (gelezen 1497 keer)

cobra_gerard

  • Gast
Wireless werkt plotseling niet meer?
« Gepost op: 2007/05/13, 01:58:34 »
Na een aantal dagen mijn Broadcom Wireless gebruikt te hebben werkt het ineens niet meer? Via de networkmanager is ineens mijn wireless card niet meer te zien.
Hoe komt dit en hoe los ik dit op?

Wireless werkt plotseling niet meer?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/13, 09:01:44 »
'rechtermuisknop op het icoontje in de tray - enable wireless' staat toch aangevinkt?

heb je al gereboot?
pas dingen geinstalleerd waarna het probleem zich voordeed?

wat zie je bij iwconfig in Terminal?



Dit topic hoort hier trouwens niet helemaal thuis...

cobra_gerard

  • Gast
Wireless werkt plotseling niet meer?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/13, 10:19:16 »
Sorry, misschien dat moderators het kunnen verzetten. Bij iwconfig zie ik hem wel staan, maar er is geen optie enable wireless meer. Wireless is echt helemaal weg.

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Wireless werkt plotseling niet meer?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/13, 13:42:10 »
Doe eens:
sudo iwconfig eth0 scan
in de terminal
(vervang 'eth0' natuurlijk wel door de juiste alias. Die vind je bij Systeem => Voorkeuren => Hardware informatie, op het tabje van je draadloze kaart

Als je draadloze netwerken te zien krijgt, dan werkt je kaart heus wel maar niet meer met NetworkManager, dan moeten we daar het probleem zoeken,
anders zoeken we ergens anders!

Heb je trouwens nog Windows? Zo ja, kijk eens of de kaart daar nog werkt.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

cobra_gerard

  • Gast
Wireless werkt plotseling niet meer?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/14, 13:44:04 »
Hoi ik krijg daar helemaal geen netwerken te zien. maar heb Kubuntu moeten verwijderen en heb nu OpenSuse 10.2 geinstalleerd maar hier is het helemaal een ramp om de praat aan de gang te krijgen! maar geef het zomaar niet op. Wat vind jij dan zelf de beste optie Kubuntu of OpenSuse?

Wireless werkt plotseling niet meer?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/14, 13:55:54 »
Wel, voordat ik naar feisty overschakelde heb ik eerste een paar weken OpenSuse 10.2 geprobeerd. Alles werkte uiteindelijk wel, maar tenslotte koos ik toch voor Ubuntu.
Ik zeg dus Ubuntu, maar wat verwacht je anders op dit forum :)

Offline hadez

  • Lid
Wireless werkt plotseling niet meer?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/14, 16:00:56 »
Heb je toevallig iets van Ubuntustudio, Kubuntu, Edubuntu of Ubuntu geinstaleerd?

Dan moet je ff kijken in je synaptic, of je de restricted kernel images hebt geinstaleerd. Bijvoorbeeld:
linux-restricted-modules-2.6.XXX-generic of: -386 of: lowlatency of: -common enz. Welke je moet hebben, hangt af van welke kernel je nu draait (Kan je zien in je GRUB boot)

mvg,
Hadez

Wireless werkt plotseling niet meer?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/14, 18:42:27 »
Citaat van: hadez
Heb je toevallig iets van Ubuntustudio, Kubuntu, Edubuntu of Ubuntu geinstaleerd?

Dan moet je ff kijken in je synaptic, of je de restricted kernel images hebt geinstaleerd. Bijvoorbeeld:
linux-restricted-modules-2.6.XXX-generic of: -386 of: lowlatency of: -common enz. Welke je moet hebben, hangt af van welke kernel je nu draait (Kan je zien in je GRUB boot)

mvg,
Hadez
of je doet gewoon in Terminal:
uname -r

Offline hadez

  • Lid
Wireless werkt plotseling niet meer?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/15, 12:37:05 »
ok thanks ! Daar zocht ik ook al naar in een ander topic, over cdEMU ;-)

cobra_gerard

  • Gast
Wireless werkt plotseling niet meer?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/15, 16:18:03 »
Ik had tijdelijk even OpenSuse 10.2 geinstalleerd maar heb dat er weer snel af gegooid omdat Kubuntu toch voor mij beter werkt! Heb nu ook mijn Wireless weer draaiende. Zie nu wel een wireless 0 wat ik bij de eerste installatie nooit heb gezien? Is die ervoor zodat ie mijn wepkey en dergelijke vast houd? Vantevoren moest ik telkens alles intypen, nu hoeft dat niet meer gelukkig.