Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 9 (Isadora)  (gelezen 26823 keer)

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #50 Gepost op: 2010/06/28, 11:47:59 »
volgens mij is dat gewoon de RC voor de huidige versie, gelet op de datum....... Dus volgens mij is die wel stabiel genoeg om dagelijks te gebruiken, denk ik zo maar....


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #51 Gepost op: 2010/06/28, 12:14:56 »
Waarom de RC kandiaat als de final te downloaden is. ???

 http://www.linuxmint.com/download.php
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #52 Gepost op: 2010/06/28, 12:54:12 »
@Wanda, ik neem aan dat satshow de KDE RC bedoelt (versie 22 juni)...  ;)
Die ga ik ook eens besnuffelen trouwens.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #53 Gepost op: 2010/06/28, 15:13:56 »
Inderdaad, satshow bedoelde de RC van Mint 9 KDE.

Offline satshow

  • Lid
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #54 Gepost op: 2010/06/28, 19:39:17 »
Zoals gezegd is het inderdaad de RC van Mint 9  KDE

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #55 Gepost op: 2010/06/28, 20:45:32 »
Nu is het wel duidelijk, lijkt me zo...  ;)

Ik heb inmiddels Mint9 KDE op de laptop lopen, en dju, die is mooi zeg. Dat wordt een blijvertje denk ik al op voorhand.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline bwman

  • Lid
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #56 Gepost op: 2010/06/29, 07:48:43 »
bij mij loopt de negen niet zo goed heeft problemen met mijn videokaart net zoals lucid trouwens mijn iconen e d zijn veel te groot en ik kan mijn scherm niet instellen heb enkel 800 en 600 om uit te kiezen terwijl dat toch beter kan. laptop is een oud acertje de 1350 maar tis een mooi distrotje
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline koos4401

  • Lid
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #57 Gepost op: 2010/07/01, 20:24:48 »
't Is mooi om te zien. 't Loopt goed op mijn VAIO VGN-NS38E (CD-i386-iso + (bedrade) updates) maar ik ervaar het als UBUNTU voor luie  ;) mensen. Dat is met deze warmte best wel nuttig, overigens.
Luie mensen is relatief: na de avondafkoeling gaan we over tot de Canon MP640 (Ja, ik heb alles daarover al) via draadloos. :D
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #58 Gepost op: 2010/07/01, 20:31:07 »
Tja, wordt het nog wat met Mint ??? Zijn er ergens harde cijfers van het aantal gebruikers, bugs etc. ???
Ik heb Mint 9 al eerder getest, maar niet mijn ding.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #59 Gepost op: 2010/07/01, 23:17:19 »
Bugs zie launchpad...

https://launchpad.net/linuxmint

https://bugs.launchpad.net/linuxmint

Aantal gebruikers is altijd moeilijk te schatten maar misschien heb je hier wat aan:

http://community.linuxmint.com/

http://community.linuxmint.com/country/all

Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #60 Gepost op: 2010/07/01, 23:34:39 »
Niet erg overtuigend zijn de cijfers, alhoewel ik er wel wat vraagtekens bij zet.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #61 Gepost op: 2010/07/01, 23:38:12 »
Tja Gijsbert, dat is bij Ubuntu en anderen inclusief hun forums ook niet anders en kan je ook je vraagtekens bij zetten of het aantal geregistreerde gebruikers wel klopt.

Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #62 Gepost op: 2010/07/02, 00:00:38 »
Lijkt mij erg weinig wat de gebruikers betreft. Ik neem aan dat het alleen geregistreerde gebruikers van die sites zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #63 Gepost op: 2010/07/02, 00:08:46 »
Yup, geloof het ook daar deze Community website namelijk nog niet zo lang bestaat.

Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #64 Gepost op: 2010/07/02, 17:29:34 »
Mijn openSUSE PC heeft toch wel wat problemen, dus ik wilde Linux Mint 9 KDE er maar eens oppleuren. Maar ik heb wel een paar kleine vraagjes...

-Bevat de KDE-versie ook de codecs enzo out-of-the-box?
-Kan ik PPA's van Launchpad gewoon gebruiken in Mint?
-Die unstable Romeo packages, zijn die echt heel erg unstable of blijft je systeem toch wel redelijk werken?

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #65 Gepost op: 2010/07/02, 22:00:24 »
Zover ik weet ja wat die codecs betreft.
Die Romeo packages heb ik geen ervaring mee.
Wat de normale updates betreft daar houd Clem er veel tegen met als reden om regressie bugs te voorkomen ,hij updatet dus niet elke kernel wie ubuntu.
Je kunt ze er natuurlijk zelf opzetten , had ik gedaan met de laatste kernel ,nou mooi niet dus twee maal gecracht.
Dus ik houd mij aan zijn genummerde updates van 1 t/m 3 dan ben je 100% safe.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #66 Gepost op: 2010/07/02, 22:06:02 »
Lijkt mij erg weinig wat de gebruikers betreft. Ik neem aan dat het alleen geregistreerde gebruikers van die sites zijn.

Als je bv naar de Duitse Linuxmint site gaat en het internationale Mint forum zie je wel qua verhouding minder vragen en problemen als bij als Ubuntu.
Is wie gezegd ook te danken aan zijn update beleid.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #67 Gepost op: 2010/07/02, 22:10:33 »
Vistaus,

Als je denkt de PPA's toe te voegen om bijvoorbeeld KDE 4.4.5 te verkrijgen dan kan ik je mededelen dat deze er na het updaten van de RC in zit daar die ppa al toegevoegd is. In de Final release zal KDE 4.4.5 er dus standaard in zitten.

Zoals Wanda al aan gaf, ook hier zitten alle codecs erbij en de rest klopt ook. Romeo packages heb ik ook totaal geen ervaringen mee.

Verder is Mint, Gnome of KDE, gewoon helemaal compatible met ubuntu, ze maken gebruik van hun repo's.

Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #68 Gepost op: 2010/07/02, 22:14:46 »
@DarkEra: Dankjewel, jij ook trouwens Wanda :)

Ik bedoelde niet zozeer 4.4.5, maar bijv. KDE 4.5 RC1 of een PPA van LP met nieuwere software, dat soort dingen.

Offline satshow

  • Lid
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #69 Gepost op: 2010/07/02, 22:15:08 »
Ik heb de RC ook geinstalleerd van Mint KDE en hier zijn een aantal zaken in opgelost voor me die ik met Kubuntu heb. Ik krijg onder kubuntu mijn screensaver niet werkend, met dezelfde instellingen onder Mint werkt het zonder problemen. Daarnaast moet ik onder kubuntu mijn paswoord intypen als ik een partitie wil openen van bv vista. Onder Mint KDE kan ik dit zonder problemen meteen openen.

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #70 Gepost op: 2010/07/03, 02:18:01 »
@DarkEra: Dankjewel, jij ook trouwens Wanda :)

Ik bedoelde niet zozeer 4.4.5, maar bijv. KDE 4.5 RC1 of een PPA van LP met nieuwere software, dat soort dingen.

You're welcome.

Maar wat betreft KDE 4.5 RC 1 dat durf ik niet te zeggen, het zijn zaken waar ik mij persoonlijk niet meer zo mee bezig hou eigenlijk en gebruik liever dat wat Linux Mint me geeft. Dat voldoet voor mij en perfect ook. De periode dat ik zo ook aan het testen was om te kijken hoe het laatste nieuwe eruit zou zien of zou werken heb ik gehad.

Voor de komende 3 jaar Mint 9 KDE op m'n laptop en de Mint 9 Gnome versie op m'n netbook volstaan. Ik ga nu van LTS naar LTS in ieder geval en wil m'n systeem zo stabiel mogelijk houden.

Nog even terugkomende op je KDE 4.5 RC 1... ik heb op het Engelstalige forum een gekeken maar daar is het nog niet eens ter sprake. M.a.w. er is geen topic over.
Ik zou zeggen probeer het uit dan kom je er vanzelf achter. Gezien Mint 9 KDE Kubuntu als basis heeft...... ;) :)

Wat ook leuk is... Mint 9 KDE heeft dat rotte KPackageKit er gelukkig niet in zitten. Yay!!!! Daarvoor is er... jawel... Synaptic. En er is een Software Manager, vergelijkbaar met Ubuntu Software Center.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/03, 02:23:24 door DarkEra »

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #71 Gepost op: 2010/07/03, 10:17:26 »
Voor de komende 3 jaar Mint 9 KDE op m'n laptop en de Mint 9 Gnome versie op m'n netbook volstaan. Ik ga nu [b]van LTS naar LTS[/b] in ieder geval en wil m'n systeem zo stabiel mogelijk houden.
Hier idem Lucid Gnome LTS en Mint Isadora 9 LTS voor de rest saluu. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #72 Gepost op: 2010/07/03, 10:39:41 »
*buntu komt er niet meer op hier. Het enige wat ik nog wel een keer wil proberen op m'n netbook om te kijken of het bevalt is de Debian based Mint. :)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #73 Gepost op: 2010/07/09, 10:48:52 »
na net uit dat vreselijke KDE weggevlucht te zien kwam ik deze tegen, alles werkt direct na installatie en ziet er goed uit.

deze blijft ff staan om eens goed uit te proberen  :P

Offline Tom

  • Lid
Re: Linux Mint 9 (Isadora)
« Reactie #74 Gepost op: 2010/07/09, 12:13:23 »
En moest U een probleem krijgen niet versagen maar hier vragen.

http://www.linuxmintusers.be/forum/index.php
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.