Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet  (gelezen 2886 keer)

Offline a.j.

  • Lid
internet
« Gepost op: 2015/03/16, 19:48:26 »
Beste medegebruikers,
Ik heb een probleem met internet,waar het precies aan ligt weet ik niet.Het ontvangst is sterk fluctuerend.Speedtest.nl    (14.04lts versie)
Ontvangst van 966 K.Byte/sec tot 97,4 K.Byte/sec binnen no-time. Ik kijk eerst naar eigen zaken:fritz box up to date,wireles op rustig kanaal gezet,
laptop met add-ons alles opnieuw geïnstalleerd overigens met kabel ook slecht.
Heb abonnement tot 20 Mb/sec van XS4ALL.NL. voor 30 euro,Maar kan hier niets mee.was altijd 990 K.Byte/sec.,heb gebeld en advies netjes te woord gestaan , neem VDSL.Nu updates binnenhalen gaat zeer langzaam.Ik vraag mij nu af of het wel aan mij ligt,heb alles wat mogelijk is gedaan lijkt mij!
Wie heeft er tips/advies.
Vriendelijke groet a.j.

Re: internet
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/16, 20:07:47 »
doe eerst eens de volgende stappen van dit :  https://sites.google.com/site/computertip/samsung-n150

dus de uitkomst van inxi even posten (liefst tussen code-tags)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline jan11000

  • Lid
Re: internet
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/16, 21:22:28 »
Speedtest.nl is de slechtste site om je snelheid te testen.
Probeer eens meerdere sites waar je de snelheid kunt testen.

Frederik

  • Gast
Re: internet
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/16, 21:47:51 »
De verschillen zijn inderdaad fors. Mijn WI-FI verbinding downloadsnelheid getest:
Speedtest: 7,5 MB
Ziggo: 19 Mb
Tele2: 15 Mb
XS4ALL: 19 MB
Internetvergelijk: 20 MB
Internetsnelheid Testen: 22,5 MB



Offline a.j.

  • Lid
Re: internet
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/17, 09:18:53 »
Beste Joris,en andere medegebruikers,
Ik was vergeten te vermelden dat ook de DSL lampje gaat knipperen wanneer ik op internet zit.
Ik dacht misschien ingebouwde firewall in fritz-box enz,enz,dus volgens XS4ALL.NL een klapperende
verbinding.Zijn er goede alternatieve voor een stabiele verbinding,
Mijn vrouw heeft liever de kabel.
Graag ervarings reaktie,
Vriendelijke groet,a.j.,

Frederik

  • Gast
Re: internet
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/17, 09:50:07 »
Wat een flutbedrijf is dat xs4all toch. Als ze een 'klapperende 'internetverbinding constateren' is het direct tijd voor actie, bijvoorbeeld een mannetje naar de centrale sturen om de verbindingen te controleren en draadjes goed vast te zetten. Zodat de stabiele snelheid weer terugkomt.

Offline a.j.

  • Lid
Re: internet
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/21, 11:08:36 »
Beste Medegebruikers,
Omdat ik XS4ALL. problemen had en gepost.
De oplossing is de snelheid is verhoogd van 6,81 Mb/p.s (17-03-2015) naar 18,67Mb/p.s per 20-03-2015.(30 euro per maand)
Maar op 18 Maart 2014 kreeg ik een brief van XS4ALL.NL dat mijn snelheid,,NIEUWE SNELHEID TOT 20Mb/p.s Download ZOU WORDEN.
Dit voordien niet gehad,hooguit 6,81>tot 0,97 Mb/p.s,klapperend internet,knipperende dsl lamp router,updates braken af,kranten traag,( ik dacht aan shit UBUNTU)Alles opnieuw installeren.
Ik overwoog Ubuntu om te ruilen voor Windows 8/9. Ik weet dat dit sneller was,binnen halen kranten,info,updates enz, enz, .Doch ben al jaren gebruiker
van Ubuntu (14.04.lts)Maar ik trek nu , VOORZICHTIG,  de conclusie dat niet UBUNTU instabiel is maar mijn XS4ALL.NL product.
Ik hou u op de hoogste,
Vriendelijke groet,a.j.(fons)

Re: internet
« Reactie #7 Gepost op: 2015/03/21, 12:43:42 »
Speedtest.nl is de slechtste site om je snelheid te testen.
Probeer eens meerdere sites waar je de snelheid kunt testen.
Niet mee eens:kwestie van de juiste/meest in de buurt zijnde server invullen. Gebruik hem al jaren!
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Re: internet
« Reactie #8 Gepost op: 2015/03/21, 12:47:55 »
Speedtest.nl is de slechtste site om je snelheid te testen.
Probeer eens meerdere sites waar je de snelheid kunt testen.
Niet mee eens:kwestie van de juiste/meest in de buurt zijnde server invullen. Gebruik hem al jaren! Ziggo en zo testen op een backbone ( vaak te rooskleurig),  speedtest op de werkelijke snelheid tussen jou computer en server
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Offline a.j.

  • Lid
Re: internet
« Reactie #9 Gepost op: 2015/03/21, 13:28:58 »
Medegebruikers,
Ik heb beide gebruikt,Speedtest en XS4ALL.test. deze gaf wat ik schreef!!.Daarom voelde ik mij een beetje bedot na problemen.
vr .gr.a.j.

Offline jolo

  • Lid
Re: internet
« Reactie #10 Gepost op: 2015/03/21, 18:27:32 »
Ik ben het eens met jan11000 dat Speedtest.nl geen goede site is, om je internetsnelheid te testen. Dat kun je beter doen met http://www.speedtest.net/
Alleen is dan wel de Adobe Flash player vereist.

Als die test voltooid is, kun je klikken op het knopje "share this result" en "forum". Als je dan klikt op "copied" dan kun je die hyperlink met het resultaat erin, plakken naar dit forum. Dit is bedraad internet via een 20 Megabit glasvezel internet account, in Ubuntu 14.04.2.

Als ik die test doe via de ingebouwde draadloze netwerk van de Lenovo R61i notebook uit mijn onderschrift, dan kan hier ook de snelheid per test behoorlijk variëren. Als ik in de plaats van de ingebouwde draadloze netwerk een Linksys WUSB600N gebruik, dan is de snelheid stabieler. Deze beide tests zijn via het 5Ghz draadloze netwerk.   

Het draadloze netwerk zou je eventueel apart kunnen testen. Door gewoon een groot bestand via het draadloze netwerk te kopiëren naar een andere computer, die op dezelfde router bedraad is aangesloten.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Tom

  • Lid
Re: internet
« Reactie #11 Gepost op: 2015/03/21, 18:48:14 »
Ik heb hem getest met openjdk ,gaat het ook @Jolo.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jolo

  • Lid
Re: internet
« Reactie #12 Gepost op: 2015/03/21, 19:18:55 »
Hoe bedoel je Tom? Openjdk 6 of 7?

Ik weet alleen als je http://www.speedtest.net/ checkt zonder de Adobe Flash player, dat je in Firefox deze melding ziet
Citaat
Speedtest.net requires Flash

You must have Adobe Flash installed and JavaScript enabled to use Speedtest.net

   
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Tom

  • Lid
Re: internet
« Reactie #13 Gepost op: 2015/03/21, 20:17:55 »
openjdk 7 ;-)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: internet
« Reactie #14 Gepost op: 2015/03/21, 23:27:14 »
Gezien het knipperende DSL lampje verwacht ik de problemen tussen de FritzBox en de provider.

In de verbindingsinformatie van je netwerk staat de netwerksnelheid (LAN/WLAN) van je computer met de betreffende switch, hub of modem waar de computer mee in verbinding staat. Ik verwacht deze op nomale snelheden. Bij problemen met het draadloze signaal kan het wat onstabiel zijn.

Als je inlogt op je FritzBox staat er in het home pagina in 'Interfaces' achter 'DSL' de up- en download snelheden met de provider.

Kwaliteit van de DSL verbinding is gevoelig door de kwaliteit van de kabels. Zorg dus voor goede kabels en zorg er voor dat de afstand tussen de modem en de telefoon aansluiting zo kort mogelijk is.

Offline a.j.

  • Lid
Re: internet
« Reactie #15 Gepost op: 2015/03/22, 09:48:13 »
Beste  Erik,
Ik heb niets verder veranderd,na  alles wat ik zelf kon doen ,meterkast bedrading gelaten zoals het door monteur ooit geleverd was.(wel nagekeken).
Alles wijst erop dat het toch bij XS4all.nl zat. Achteraf zeg ik bij knipperende DSL lamp op router,slechte verbinding,,Advies was: contact opnemen met
netwerkbeheerder.Dan wordt je wel even boos, wie levert  nou de dienst!!!!!!!!!!!!!!!!!.Overigens klantenservice  wil wel goed helpen via telefoon,compliment.
Maar ben wel gereserveerder geworden in het vertrouwen naar mijn provider!
Vr.gr.a.j.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: internet
« Reactie #16 Gepost op: 2015/03/22, 16:56:49 »
@a.j.
Onlangs
de voeding van een FritzBox vervangen door een noname 12V 2,25A type.
Klapperend en traag internet opgelost.

Test ?

Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline a.j.

  • Lid
Re: internet
« Reactie #17 Gepost op: 2015/03/23, 09:30:24 »
Beste Baas.
Ik heb in een brief van XS4ALL van vorig jaar maart (2014) dat ik snelheid zou krijgen van 20 MB/sec.
Nimmer gehad ,ik kreeg ongeveer 6MB/sec de oude snelheid ,dus wat  beloofd werd kwam ze niet na.
Ik stel nu dat probleem niet in router ligt maar bij XS4ALL.
vr gr a.j.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: internet
« Reactie #18 Gepost op: 2015/03/23, 10:16:13 »
@a.j.
Het was bedoeld als het uitsluiten van hardware zaken.........
Aangezien de modemrouter in bruikleen is van Xs4All blijft het hoe dan ook, hardware of verbinding, een verantwoording van Xs4All.

De telefoonlijn betrek je (waarschijnlijk) van KPN.
Deze zou een meting kunnen doen.
Heb je de lijn in een combipakket met Xs4All, deze heeft dan het abo voor de lijn in beheer, dan zijn zij het aanspreekpunt en dienen zij het contact met KPN te onderhouden.

Levert e.e.a. niets op dan is een overstap naar je kabel provider te overwegen.
Over het algemeen is de laagste aangeboden snelheid daar 20 of 30 meg en dan ook inderdaad die snelheid, niet tot.......
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline DeBaas

  • Lid
Re: internet
« Reactie #19 Gepost op: 2015/03/23, 10:24:50 »
@a.j.
Nog een, hoe oud is je Fritzbox?
Mogelijk ben je aan een nieuwe toe.
Xs4All wil dan wel dat je voor minimaal 2 jaar bijtekent op je abo.
Je zou met de helpdesk kunnen overleggen, helpt een nieuwe modemrouter niet, stuur je alles terug en beëindig je per direct je abo. Laat alles wel op schrift stellen.......
Of sturen ze eindelijk een deskundige techneut.
ADSL verbindingen zijn wel altijd "tot 20M" verbindingen, 6M is dus "tot" afhankelijk van de verbinding naar de centrale.

Veel succes met je onderhandelingen.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline a.j.

  • Lid
Re: internet
« Reactie #20 Gepost op: 2015/03/23, 13:00:35 »
Beste Baas,
Als een provider en niet zomaar een,   het is wel XS4ALL, beloofd  je snelheid te verhogen dan neem je dat ook aan.(Wat niet gedaan werd als beloofd)
Als je XS. al niet meer kan vertrouwen als provider ,welke dan wel?????????????????????????
vr.gr.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: internet
« Reactie #21 Gepost op: 2015/03/23, 13:20:13 »
beste a.j.
internet verbindingen zijn niet te vergelijken met een pak suiker van  1 kg. Je neemt een dienst af en de specificaties zijn afhankelijk van de een aantal technische zaken, maar het is ook afhankelijk van de omstandigheden van dat moment.

Vergelijk het daarom met een snelweg. Rijkswaterstaat kan je niet garanderen dat de A1 file-vrij is, maar ze doen er alles aan om deze voor een redelijke prijs te onderhouden en aan te passen aan de eisen van deze tijd.

Welke aanbieder je ook hebt, de ADSL-snelheid die in de specificatie staat, is  door de provider niet te garanderen.

Offline koos4401

  • Lid
Re: internet
« Reactie #22 Gepost op: 2015/03/23, 13:20:44 »
Vertrouwen is goed,   :| controle is véél beter.   =D. En dat is nu gebeurd.
Resultaat: XSALL niet blij, maar dat is voor hen onbetekenend en voor jou frustrerend.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: internet
« Reactie #23 Gepost op: 2015/03/23, 13:39:38 »
Welke aanbieder je ook hebt, de ADSL-snelheid die in de specificatie staat, is  door de provider niet te garanderen.
Garantie is er idd niet, maar soms (vaak) weten ze al van tevoren dat de geadverteerde snelheid nooit gehaald wordt. Deze info is immers bekend bij bv KPN, obv uitstaande verbindingen. Maar aanbieders houden ze van de domme en als je dan de beloofde snelheid niet haalt is het bekende riedeltje 'dat de afstand tot het verzamelpunt te ver is'. En dan maakt het niet uit welke (adsl-) provider je hebt, want ze moeten allemaal over hetzelfde lijntje.

Ik vind het niet eens zo'n probleem  dat de snelheid niet gehaald kan worden (is een technisch verhaal), maar wél als de aanbieder dat van tevoren weet; dat riekt naar oplichting.

Offline a.j.

  • Lid
Re: internet
« Reactie #24 Gepost op: 2015/03/23, 16:12:57 »
Beste Medegebruikers,
Ik woon op pakweg 1500 van de grote betonnen schakelkast.(bijna zie ik hem staan,doch gehinderd door flat)
Maar als ik XS4ALL zou zijn  ,zou ik hier bovenop zitten  want profilering van de beste te zijn  laat je zo uit je handen glippen.
Wat ik al schreef aan XS4ALL, succes komt te voet maar gaat te paard!!!
Vriendelijke groet a.j.