Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?  (gelezen 3974 keer)

Offline JGMS

  • Lid
Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?
« Gepost op: 2011/06/10, 22:27:39 »
In Mozilla Firefox zie ik geen optie om bestanden direct naar een netwerkschijf te downloaden. Dat zou toch gewoon moeten kunnen!
Weet iemand misschien hoe dat is in te stellen in Ubuntu.

Bedankt bij voorbaat

JGMS

Re: Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/10, 22:36:25 »
Neem aan dat je netwerkschijf gekoppeld is?! Daarna kan je via voorkeuren -> algemeen en dan bladeren naar de mountpoint/map waar je kan instellen waar automatisch je downloads moeten worden opgeslagen
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....

Offline JGMS

  • Lid
Re: Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/10, 23:54:18 »
Nee, dat is nu juist het probleem: als je bladert naar een map zijn er alleen locaties op de harddisk beschikbaar om uit te kiezen en geen netwerk locatie.

JGMS

Offline Bloom

  • Lid
Re: Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/11, 02:19:32 »
Ga naar je persoonlijke map, druk ctrl+H om de verborgen bestanden te tonen, navigeer naar de directory .gvfs en daarin  zul je dan de NAS vinden.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/11, 04:48:17 »
Ik denk dat hij de netwerk locatie in de fstab moet gaan zetten, dan is de netwerk schijf bij booten al beschikbaar in linux.

Re: Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/11, 08:49:32 »
Nee, dat is nu juist het probleem: als je bladert naar een map zijn er alleen locaties op de harddisk beschikbaar om uit te kiezen en geen netwerk locatie.

JGMS



Zelf heb ik geen NAS maar ik veronderstel dat er ook een nfs server op draait. Gebruik dan de wiki http://wiki.ubuntu-nl.org/community/NFS voor de client. Bij nfs kan je eventueel ook grafisch via "mountmanager" -> plugins -> sharesmounting -> add -> nfs -> serversettings een koppeling maken
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....

Re: Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/11, 08:51:23 »
Ik denk dat hij de netwerk locatie in de fstab moet gaan zetten, dan is de netwerk schijf bij booten al beschikbaar in linux.

Is dat niet onhandig? Als je je computer aan zet, gaan de harde schijven ook uit slaapstand.

Je heb toch add ons, https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/synoloader/
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Bloom

  • Lid
Re: Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/11, 15:26:41 »
Dat probleem heb ik hier dus ook, je ziet het niet in FF.
In de map die Bloom aangeeft:
Ga naar je persoonlijke map, druk ctrl+H om de verborgen bestanden te tonen, navigeer naar de directory .gvfs en daarin  zul je dan de NAS vinden.
staat bij mij de NAS niet, dus denk ik dat het bij de TS ook zo is.
Als jij je NAS in /etc/fstab aangekoppeld hebt, verschijnt hij inderdaad niet in .gvfs. Dat is alleen waar voor netwerkvolumes die via "Verbinden met server..." op de Gnome desktop aangekoppeld werden.

Re: Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/11, 19:45:26 »
Ga naar je persoonlijke map, druk ctrl+H om de verborgen bestanden te tonen, navigeer naar de directory .gvfs en daarin  zul je dan de NAS vinden.

Dit werkt inderdaad als je via locaties -> verbinden met server -> in mijn geval ssh doet. Dan staat alles onder .gvs. Niet eerder gezien, grappig. Maar denk dat de TS het automatisch wilt.
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....


Offline Bloom

  • Lid
Re: Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/12, 19:16:25 »
Want ik kijk in de /etc/fstab maar daar staan mijn NAS ook niet hoor. Nou ja, ik zal mij er verder niet in mengen, aangezien mijn NAS wel gewoon in het netwerk aanwezig is, alleen ik kan inderdaad niet direct daarna toe downloaden.
Hmmm... Je werkt toch wel met Ubuntu? Want die .gvfs is alleen van toepassing voor de Gnome desktop, dus niet voor KDE of zo.
De meest eenvoudige oplossing om een NAS bereikbaar te hebben voor alle mogelijke software en onafhankelijk van het soort desktopomgeving dat je draait, is hem aan te koppelen via /etc/fstab.

Re: Is het mogelijk bestanden direct te downloaden naar een NAS?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/18, 11:03:38 »
Dat probleem heb ik hier dus ook, je ziet het niet in FF.
In de map die Bloom aangeeft:
Ga naar je persoonlijke map, druk ctrl+H om de verborgen bestanden te tonen, navigeer naar de directory .gvfs en daarin  zul je dan de NAS vinden.
staat bij mij de NAS niet, dus denk ik dat het bij de TS ook zo is.

Wel een leuke vraag en ik hou deze topic even in de gaten.

Lord 4163: die add-on ken ik niet, ik zal eens kijken of dat werken gaat. Het is wel een Experimenteel add-on.


Bij mij werkt hij prima, ook torrents en nzbs downloaden direct. Trouwens werkt het niet met sites als rapidshare  >:( Je moet wel FF4 hebben.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/18, 11:05:56 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu