Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Trasnh-100 verwijderen  (gelezen 501 keer)

Offline Beekhof

  • Lid
Trasnh-100 verwijderen
« Gepost op: 2016/04/10, 16:12:16 »
Op een USB stick, aangeslote op Ubuntu14.04 systeem (ont)staat een aparte vuilnisbak en heet dan  Trash-100, de normale heet gewoon Trash.
Die Trash is gemakkelijk onder GUI of CLI te ledigen, maar de  Trash-100 ledigen of verwijderen is me niet gelukt.
Als (ruwe) remedie heb ik m.b.v. Gparted de hele partities verwijderd en weer aangebracht (FAT32, mag ook NTFS?), maar dat is niet erg effcient

Hoe is Trash-100(met daarin 2 mappen: Info en Files) leeg te maken en daarna opnieuw  te gebruiken?
(wordt deze Trash-100 weer opnieuw gegenereerd na het aanbrengen van nieuwe partitie?) 

Offline jolo

  • Lid
Re: Trasnh-100 verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/10, 20:28:36 »
Je bedoelt neem ik aan dat je bedoelt  .Trash-1000
Die punt staat daar omdat het om een verborgen map gaat. Normaal zou je de vuilnisbak op een usb-stick gewoon kunnen legen, via het prullenbak icoon in Ubuntu. Als dat ook niet lukt via Nautilus of in het Terminalvenster, zou er iets mis kunnen met het bestandensysteem. Is deze wel correct verwijderd in Windows via de optie "Safely Remove Hardware and Eject Media"/Veilig verwijderen hardware".

Een usb-stick met een fat32 of ntfs partitie kun je beter controleren in Windows opdrachtprompt, via commando chkdsk d: [Enter]

Zie verder http://www.thewindowsclub.com/command-line-check-disk-windows-7

Er van uitgaande dat de usb-stick de letter d: is. Als je de usb-stick fat32 of ntfs wilt formatteren. Kun je dat het best doen met Windows. Als de usb-stick alleen in Linux distributies gebruikt, kun je deze beter ext4 formatteren. Tenminste als je 'm gebruikt om bestanden op te slaan. De prullenbak wordt pas aangemaakt, als je met Nautilus op de usb-stick een bestand verwijderd. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Trasnh-100 verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/10, 23:59:39 »
Ik kom die .trashxxx bestanden ook regelmatig tegen. Dan gooi je een usb ver leeg maar raakt hij in mb's niet leger. Als je dan verborgen bestanden zichtbaar maakt zie je die map.
Ik gooi die altijd gewoon weg. Verwijder je een volgende keer weer bestanden dan is die .trashxxx er weer gewoon, en gooi ik hem weer weg. De hele map dus.
En dan is er weer gewoon nieuwe ruimte beschikbaar.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore