Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: welke app kopieert snel een dvd tbv backup  (gelezen 466 keer)

Offline Shan

  • Lid
welke app kopieert snel een dvd tbv backup
« Gepost op: 2020/06/20, 16:32:44 »
Hallo allemaal,
Ik heb een paar dvd 's die ik graag kopieer om die extern als backup te kunnen opslaan. Is er een progr die dat een beetje snel kan ? Winff is erg , maar dan ook heel erg , langzaam.
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.

Re: welke app kopieert snel een dvd tbv backup
« Reactie #1 Gepost op: 2020/06/20, 19:12:04 »
Met XFburn kun je redelijk snel een schijfkopie (ISO) branden.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline Shan

  • Lid
Re: welke app kopieert snel een dvd tbv backup
« Reactie #2 Gepost op: 2020/06/20, 19:22:51 »
@Pollek :  mijn bedoeling is om een kopie van de inhoud  (Video) op een usb stick te zetten die elders bewaard kan blijven.  Winff deed er plm 5 uur over om een mpeg4 kopie te maken maar het resultaat is niet OK.
Vandaar dat ik op zoek ben naar een ander app
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.

Offline HWE64

  • Lid
Re: welke app kopieert snel een dvd tbv backup
« Reactie #3 Gepost op: 2020/06/20, 19:24:37 »
Xfburn gebruik ik altijd alleen vandaag in Xubuntu 20.04 wilde hij niet . Geprobeerd in 18.04.4 en daar draaide hij direct????
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Shan

  • Lid
Re: welke app kopieert snel een dvd tbv backup
« Reactie #4 Gepost op: 2020/06/21, 10:34:14 »
Ik ken XFburn niet en ga daarmee aan de slag. Het gaat mij erom dat ik de inhoud van de cd als bestand kan opslaan . Met Winff krijg ik TS EN VSVIDEO  met info en VOB's te zien en die wil ik op een Ubuntu stick zetten .
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.

Offline peer

  • Lid
Re: welke app kopieert snel een dvd tbv backup
« Reactie #5 Gepost op: 2020/06/21, 12:03:51 »
Als je de bestanden op de dvd wil kopierën kun je gewoon een filemanager (Thunar, Dolphin, etc).gebruiken.

Als je een backup van de dvd wil maken dan kun je een prgramma gebruiken als Xfburn of K3b.

Als je de film wil omzetten naar een afspeelbaar videobestand dan is Handbrake  erg makkelijk.

Offline Shan

  • Lid
Re: welke app kopieert snel een dvd tbv backup
« Reactie #6 Gepost op: 2020/06/21, 13:19:25 »
Ik heb om een afspeelbaar videobestand te maken heb ik winff gebruikt maar die deed er uren over en het resultaat was knudde. Ik ga morgen Handbrake daarvoor gebruiken en zien wat die ervan maakt.

Is er ook een iso bestand van te maken? XFburn is denk ik alleen een brandprogramma ??
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.

Offline peer

  • Lid
Re: welke app kopieert snel een dvd tbv backup
« Reactie #7 Gepost op: 2020/06/21, 13:26:53 »
het omzetten van een dvd naar een videobestand kost gewoon veel tijd.

Met K3b kun je een isos maken van een dvd. Ik verwacht dat dat met xfburner ook kan.

Offline Shan

  • Lid
Re: welke app kopieert snel een dvd tbv backup
« Reactie #8 Gepost op: 2020/06/21, 18:54:14 »
Handbrake is bezig met kopieren en dat duurt idd heelerg lang. Ben benieuwd wat het resultaat is.  Winff deed er ook zo lang over maar het resultaat was teleurstellend. Ik meld me weer als ik meer weet.
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.

Re: welke app kopieert snel een dvd tbv backup
« Reactie #9 Gepost op: 2020/06/21, 19:11:47 »
Ik doe dit steeds met K3b en dit duurt slechts minuten voor zover ik me kan herinneren.
Dat ISO bestand kun je daarna ook gemakkelijk gewoon in VLC openen om af te spelen inclusief met de eventuele menu's.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Shan

  • Lid
Re: welke app kopieert snel een dvd tbv backup
« Reactie #10 Gepost op: 2020/06/22, 16:54:04 »
K3b. Hou ik in mijn achterhoofd.  Maar op dit moment niet meer nodig. Met Handbrake een videobestand MP4 kunnen maken. Ik bewaar allerlei bestanden op externe hd's.
Iedereen bedankt voor zijn bijdrage. Gr Shan
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.