Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen beeld meer  (gelezen 1162 keer)

Offline 2ndchance

  • Lid
geen beeld meer
« Gepost op: 2008/12/08, 13:08:08 »
ik heb een nieuwe driver gedownload van nvidia. Ik heb daarna de restricted driver in ubuntu gedeactiveerd en vervolgens gereboot. Na de reboot zie ik dus ook eerst een wit scherm en vervolgens zwart. Dit moet denk ik makkelijk op te lossen zijn, want ik heb de gedownloade driver in mijn Desktop map staan.
Als ik me aanmeld als root zonder grafische omgeving, hoe installeer ik dan deze driver?

Op nvidia site staat :Type "sh NVIDIA-Linux-x86-177.82-pkg1.run" to install the driver. NVIDIA now provides a utility to assist you with configuration of your X server configuration file.

Van alles wat ik zover heb kunnen lezen moet ik dan eerst in mijn Desktop map komen, maar waneer ik cd Desktop type, kan deze directory niet worden gevonden....

hoe kom ik in deze map?

Re: geen beeld meer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/08, 13:15:07 »
cd Desktop zal niet werken omdat ge als root zijt ingelogd.
Dit zal wel werken:
cd /home/gebruikersnaam/Desktop/   (of /Bureaublad/)

Re: geen beeld meer
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/08, 13:15:41 »
Ik heb ook Nvidia , ik heb mijn drivers geinstaleert via Systeem-->beheer-->hardware drivers
Ik kon kiezen tussen 177 en 173, het verschil tussen die 2 weet ik niet.

Offline 2ndchance

  • Lid
Re: geen beeld meer
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/08, 14:19:27 »
wanneer ik cd home type, krijg ik weer de melding dat directory niet bestaat.

Misschien maak ik een fout n het volgende?: ik kies in grub voor de recovery mode. Daarna kom ik in een ander menu waar ik kies om als root in te loggen (met command line ofzo?!) Dan zie ik dus een zwartscherm zoals de terminal. cd home werkt dan niet....

Re: geen beeld meer
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/08, 14:31:23 »
"cd home" is ook niet wat ik zei, maar:
cd /home/gebruikersnaam/Desktop/

gebruikersnaam natuurlijk vervangen door uw gebruikersnaam, en eventueel Desktop vervangen door Bureaublad (dat hangt van sommige versies af).

Offline 2ndchance

  • Lid
Re: geen beeld meer
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/08, 14:57:42 »
sorry ik was wat onzorgvuldig.

Het is nu in ieder geval gelukt! Bedankt

Re: geen beeld meer
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/08, 15:03:14 »
Ok in orde :).