Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe dubbele of meervoudige bestanden opzoeken?  (gelezen 647 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Hoe dubbele of meervoudige bestanden opzoeken?
« Gepost op: 2012/09/04, 22:28:28 »
Sommige van mijn bestanden blijken dubbel of zelfs meermaals voor te komen in verschillende mappen. Nu wil ik de "overbodige" dubbels eruit halen.
Het gaat 'em dus niet over de inhoud van het bestand, maar echt om de naam (incl. extensie).

Welk programma of tool kan ik daarvoor best gebruiken?

En bestaat er een mogelijkheid om dit tooltje/programma systematisch de bestanden uit een bepaalde map wél en de dubbels uit andere mappen niet te laten behouden?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe dubbele of meervoudige bestanden opzoeken?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/04, 22:33:23 »
Het programma "fslint" kan dat voor je doen. Let wel op dat je je belangrijke bestanden backupt, want weg=weg :)

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe dubbele of meervoudige bestanden opzoeken?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/04, 22:53:01 »
Ja, ik ben het op dit ogenblik aan het laten lopen op 15.000 fotobestanden -- ik wil NIET de inhoud controleren, want daar zijn andere tools voor -- maar het duurt toch lang. En wat minder is aan fslint: je krijgt geen enkele indicatie over het aantal bestanden dat wordt onderzocht. Je kan ook geen extensie opgeven.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe dubbele of meervoudige bestanden opzoeken?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/04, 23:04:49 »
Ik heb fslint nu gedraaid (op 15.000 bestanden). Duurt ongeveer een half uur, maar dit terzijde.
Wat zonder meer een minpunt is aan fslint: je kan de dubbels niet sorteren op map. Je kan niet systematisch bepaalde dubbels eruit gooien. Integendeel: nadat 'ie alles heeft doorzocht, moet je zelf handmatig en bestand per bestand aanduiden welke van de dubbels moet worden verwijderd. Verre van praktisch, me dunkt.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM


Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe dubbele of meervoudige bestanden opzoeken?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/07, 21:42:20 »
Dank je, Bloom. Da's pas een antwoord.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM