Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Mailto link  (gelezen 1049 keer)

[Opgelost] Mailto link
« Gepost op: 2010/05/11, 14:36:21 »
Als ik een mailto link aanklik dan krijg ik een venstertje waar een programma getoond wordt om deze link mee te openen. Bij mij is dat evolution, en die is bij mij niet geïnstalleerd. Ik kan ook een toepassing kiezen. Ik zou graag thunderbird hiervoor gebruiken, maar naar welke directorie moet ik browsen. Maw waar staat thunderbird?

Bedankt
« Laatst bewerkt op: 2010/05/11, 16:29:12 door flyerman »
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline VandeBas

  • Lid
Re: Mailto link
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/11, 14:52:01 »
flyerman,

Weet je zeker dat Evolution bij jou 'niet geïnstalleerd' is? Hoort bij de standaard-installatie van Ubuntu, en vervult 'onder water' allerhande belangrijke functies, is volgens mij tamelijk onmisbaar om je systeem aan de gang te houden. Standaard zit-ie in je Toepassingen-menu onder 'Kantoor.' Misschien heb je 'm alleen maar niet geconfigureerd? Enfin, als je Thunderbird voor je mail gebruikt help het waarschijnlijk al een hoop als je via Systeem -> Voorkeuren -> Standaardtoepassingen Thunderbird instelt als standaard-mailprogramma (tabblad Internet). In je webbrowser zou Thunderbird dan vanzelf naar voren moeten komen als standaard-applicatie die je kunt instellen in je browservoorkeuren als programma om mailto:- links te openen, als dat dan al niet vanzelf gebeurt.

Suc6!

Bas

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Mailto link
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/11, 15:08:09 »
Als ik een mailto link aanklik dan krijg ik een venstertje waar een programma getoond wordt om deze link mee te openen. Bij mij is dat evolution, en die is bij mij niet geïnstalleerd. Ik kan ook een toepassing kiezen. Ik zou graag thunderbird hiervoor gebruiken, maar naar welke directorie moet ik browsen. Maw waar staat thunderbird?

Bedankt
Hiernaartoe: /usr/lib/thunderbird/thunderbird

Re: Mailto link
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/11, 15:12:25 »
Hiernaartoe: /usr/lib/thunderbird/thunderbird

Dat lijkt mij sterk. Eerder: /usr/bin/thunderbird

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Mailto link
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/11, 15:19:44 »
Hiernaartoe: /usr/lib/thunderbird/thunderbird

Dat lijkt mij sterk. Eerder: /usr/bin/thunderbird
Je hebt gelijk. Ik zat toevallig eens in Linux Mint en realiseerde mij dat niet.
Mijn eerdere oplossing is niet te vinden in Ubuntu dus moet het inderdaad zijn: /usr/bin/thunderbird
« Laatst bewerkt op: 2010/05/11, 16:03:31 door Lexaldo »

Re: Mailto link
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/11, 16:28:57 »
Evolution heb ik verwijderd, behalve de essentiële delen die nodig zijn voor gnome.

De oplossing van VandeBas, standaard toepassingen veranderen, werkte. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

Dank.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: [Opgelost] Mailto link
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/12, 06:50:27 »
Nog een tip voor de Operagebruikers:

De oplossing van nunslaughter is de gewenste in Opera als je Firefox als standaard hebt ingesteld.
Dus voor Opera: /usr/bin/thunderbird
En voor Opera in Linux Mint: /usr/lib/thunderbird/thunderbird