Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet valt uit, moet telkens opnieuw opstarten  (gelezen 2983 keer)

Offline Rubs

  • Lid
Internet valt uit, moet telkens opnieuw opstarten
« Gepost op: 2011/12/14, 23:20:50 »
Hallo forum,

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem en zou dit graag oplossen omdat ik graag met ubuntu werk.

Mijn draadloos internet in ubuntu 11.10 valt steeds weg en is niet meer aan te krijgen, dit gebeurt meestal al na 5 minuten.
Als het internet uitvalt heb ik al geprobeerd om terug verbinding te maken via een usb-wifi kaartje.
Dit zonder succes. wat ook wel nuttig is om te vertellen is dat het internet wel perfect werkt in windows vista op de zelfde computer.
Het komt er dus op neer dat ik in ubuntu telkens opnieuw moet opstarten om 5 minuten internet te hebben.
zo valt niet echt te werken.

misschien weten jullie hiervoor een oplossing ?

(computer: medion 8822)

 

Offline jan11000

  • Lid
Re: Internet valt uit, moet telkens opnieuw opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/15, 05:42:23 »
Dit kun je proberen om te herstarten,
Finally found a way of provoking the WiFi to restart without too much delay (reboot takes 3 minutes):

Right click on Networking icon (nm-applet 0.6.6) in panel at top of screen;
Untick Enable Networking;
Right click on Networking icon...
Retick Enable Networking;
If necessary, left click on Networking icon... and select WiFi network.

vermoedelijk heb je niet een goede driver.
Heb je miscchien een andere usb wifi?
Anders zoek uit wat voor hardware je usb wifi is, zoek op problemen met google, en zoek of je nog aparte drivers kunt vinden bij de maker van de hardware).
lsusb in de terminal dan zie hardware.
Google zoeken, ubuntu 11.10+wifi hardware(hier dus de preciese hardware ingeven)

Altijd bij vragen je hardware opnoemen, en indien je niet veel weet van je hardware, doe bij het kopen van je pc/hardware, een lijst tegen je pc plakken met alle hardware op een lijst.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Internet valt uit, moet telkens opnieuw opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/15, 10:19:15 »
Waarschijnlijk is het voldoende om het energiebeheer voor de draadloze kaart, uit te schakelen:
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Schakel-het-energiebeheer-uit-voor-

Offline Rubs

  • Lid
Re: Internet valt uit, moet telkens opnieuw opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/15, 12:30:08 »
Ik heb energie beheer uitgezet en het internet valt niet meer uit.  :)

Dit probleem is opgelost, dankjewel !