Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verkenner  (gelezen 4646 keer)

Offline 123Jan456

  • Lid
Verkenner
« Gepost op: 2008/04/13, 15:32:03 »
Nautilus schijnt de Verkenner in Ubuntu te heten.
Behalve een kort artikeltje over de verkenner met almacht kan ik verder niets vinden in de documentatie- en ondersteuningspagina's.
Ook het werken met mappen en verplaatsen van bestanden is mij niet duidelijk.
Waar kan ik hierover informatie vinden?
Ben sinds kort overgestapt op Ubuntu.
Bij voorbaat dank          .


Jan

Offline Bobbie

  • Lid
Verkenner
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/13, 16:19:14 »
misschien heb je hier iets aan;  http://tille.garrels.be/training/ubuntu/index.html

deze cursus is wel gebaseerd op een oudere distro, alles is veel meer grafisch geworden.

hier ook een overzicht van site's  http://damen.dommel.be/Ubuntu.html.

gr

Offline jan11000

  • Lid
Verkenner
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/13, 18:54:12 »
Rechtertoets op een map of file dan cut, ergens anders plakken, dit is dus move.
Een iso film/dvd kun je openmaken met, rechtertoets en dan openen met vlc player(vlc moet je wel installeren), je hoeft dus niet te mounten.
Zelf gebruik ik nautilus, 2x openen en dan copy of move.

Voor de rest kun je ook andere programma's proberen:
mucommander
xfe
worker
gnome commander
tuxcommander
konqueror

Offline vanadium

  • Lid
Verkenner
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/13, 19:09:07 »
Het gewone bestandsbeheer, kopieren, hernoemen, verplaatsen, gaat zo goed als op dezelfde wijze als onder MS Windows Explorer. Verder heb je het vraagteken in je bovenste werkbalk op je desktop: van daaruit kan je documentatie vinden over van alles, reeds geïnstalleerd op je systeem. In de boekhandel moet je ondertussen ook Nederlandse boeken vinden die je kunnen inleiden in Ubuntu.

Offline Bobbie

  • Lid
Verkenner
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/13, 19:42:19 »
als je zoiets wild als norton comander is het progje " krusader"  en alles is te vinden in synaptic pakketten beheer, je hoeft in principe niets te downloaden van een site.

gr