Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie vanaf een originele Ubuntu 10.04 LTS cd en Unetbootin problemen ????  (gelezen 447 keer)

Hallo allemaal,

Ik heb op mijn laptop Ubuntu vanaf een originele CD rom geinstalleerd.
Op de laptop staat nog mijn Vista zoals die door Dell geleverd is.
Ik heb Vista redelijk uitgekleed zodat ik als ik dat wil in geval van nood de machine ook nog Vista kan starten.
Dus Unbuntu zelf Dual boot laten maken.

Alles ging prima geen problemen bij de installatie, de updates allemaal binnen gehaald vandaag.
Laptop werkt prima.
Zeker 10-15 keer gestart zonder problemen, zowel koude als warme start.

Ik wilde stoppen en dacht oke, nog even update draaien en de laptop is klaar.
NIET DUS pfffff

Bij de laatste herstart kreeg ik dus de melding:

UnetBootin

Default

Press TAB to edit

Automatic boot will start in

Geen idee wat Unetbootin is dus Meneer Google maar even om raad gevraagd.
Daar blijkt dat het dus een programma is om met iso bestanden te spelen naar eigen smaak.


Maar daar is in dit geval helemaal geen spraken van.
Ik heb de installatie zoals gezegd vanaf een originele Unbuntu 10.04 LTS gedaan.
Na nog even zoeken en enkele woorden te hebben gebruikt die je niet gebruikt als je schoonmoeder naast je op de bank zit heb ik het opgelost.

Ik was nog twee machines met Unbuntu aan het installeren om even een netwerkje op te zetten.
Omdat ik nog aan het testen was en ik data van een machine af moest hebben heb ik een 4 GB stick erin gedaan, daar staat GEEN os op alleen enkele zip bestanden (ja ik kom nu eenmaal van Windows af dus .zip)
Dus ergens denk ik dat er iets eenvoudigs verkeerd gaat in zo een situatie
Als je dus een stick in je machinelaat zitten als Newbie zoals ik kun je dus zwaar in de problemen komen en denken pfff format en Bill zijn schijfjes maar weer onder het stof vandaan halen.

Kan er door mensen die er wel iets van weten niet een eenvoudige routine in elkaar gezet worden om dit soort "problemen" te voorkomen ?

Oke de volgende keer weet deze ezel de steen wel te liggen, maar als newbie en ik ben zeker niet de enige ben je dus met zo'n simpel iets gewoon 2-3 uur verder.

Sorry voor mijn "boze" berichtje ;-) maar ik heb dit ook neer gezet voor de newbies die nog gaan komen

Oke dank als jullie dit kunnen ondervangen en ik wens jullie een lekkere dag verder.

Ik ga nog even lekker spelen met mijn 2 Ubuntu servers en Unbuntu desktopje.

Groetjes Sjors

PS
Geef Bill ook een cdtje hij zal er zeker blij mee zijn, want jee wat is dit op de zelfde hardware lekker vlot

Na de vervuilde Vista (staat er nu 3 jaar op) is deze schone machine een hele andere machine ;-)

Kijk hier eens http://sites.google.com/site/computertip/usbstaaf en als je vanaf USB boot en de stick laat zitten, de boot volgorde niet weer op de hd
zet krijg je wat jij mee maakt. Maar aldoende leert men, volgende keer, eerst even op het forum informeren, altijd handig. Maar in ieder geval veel plezier met het nieuwe OS. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.