Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zorin = net Windows 7 ?  (gelezen 1351 keer)

Offline yJi

  • Lid
Zorin = net Windows 7 ?
« Gepost op: 2016/06/02, 11:03:14 »
Dat vind ik dus niet dat Zorin net als Windows 7 is.
Voor mij is het weer een Linux creatie, die wel ook van een usb-stick te laden is. (heb het daar dan ook op gezet op een stick van 4 GB)
Maar ook in Zorin kan ik weer niet scannen en ook Digitizer Jr. werkt daar ook weer niet in/onder.

Ook kan ik het niet in Windows 7, Windows XP of Gnome 2 veranderen.
Nog wel in Windows 2000 of in Mac

Dit artikel staat in Computer Idee 13/2016
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/06/02, 11:20:53 »
Prima dat een windows -tijdschrift een uitgebreid artikel over linux heeft geplaatst, zie:
https://issuu.com/computertotaal/docs/computer-idee_13-2016_preview  bladzijde 5  ;)

En inderdaad, Zorin is geen windows, maar Ubuntu, met een, voor veel mensen, bekend jasje

 
« Laatst bewerkt op: 2016/06/02, 11:23:39 door RikRik »

DarkEra

  • Gast
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/06/02, 13:01:04 »
Dat "bekende" jasje wordt verkregen door Compiz en een zwaar gemodificeerde versie van AWN (Avant Window Navigator). Chalet OS is een andere op Ubuntu gebaseerde distributie met de Xfce desktop omgeving die Windows probeert na te bootsen.

Ik stel me ook hier, net als bij een ander topic over Os X themas, weer de vraag of dit nabootsen allemaal echt noodzakelijk is en of het geen verkwisting van tijd is die men elders kan toepassen door mee te helpen in een linux project als ontwikkelaar zijnde. Toen ik met Ubuntu 7.04 begon destijds had ik geen problemen met overstappen en kon makkelijk mijn weg vinden.
« Laatst bewerkt op: 2016/06/02, 13:03:21 door Maik »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/06/02, 14:19:07 »
 @Maik, ben het helemaal met je eens, en eigenlijk is de enorme Linux tree een beetje jammer.

Opvallend beroerd artikel in Computer idee over een Linux distro.
Volgens het blad is het argument om over te stappen .. €100 besparen. ..en de vormgeving is als windows  :rolleyes:
Er zijn wel betere argumenten te bedenken om over te stappen naar een  Linux distro ...  ;)
« Laatst bewerkt op: 2016/06/02, 14:29:29 door RikRik »

Offline MKe

  • Lid
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/06/02, 17:45:31 »
Wat had je verwacht? Een linux distro wordt nooit Windows. Uiterlijk zegt helemaal niets. Zo'n shell zegt niets over de kernel, die gewoon linux blijft.

Voor een gratis Windows compatibel os moet je eens kijken naar ReactOS. Besef wel dat die na jaren nog steeds in Alpha stadium is, dus verwacht geen stabiel systeem.
« Laatst bewerkt op: 2016/06/03, 10:17:57 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/06/02, 23:18:04 »
Zorin.... Een distro die standaard Compiz met blingbling draait.... Dat geeft nou niet direct veel vertrouwen in de stabiliteit en betrouwbaarheid.

DarkEra

  • Gast
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/06/03, 08:38:18 »
Ik weet niet of dat invloed op het vertrouwen in de stabiliteit en betrouwbaarheid heeft, Ubuntu gebruikt immers zelf ook Compiz om Unity te kunnen draaien en als ik me niet vergis zit Compiz ook standaard in Ubuntu MATE. :)

Offline yJi

  • Lid
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #7 Gepost op: 2016/06/03, 10:17:29 »
Hmmm...tja, waarom maken ze dit dan en door wie, is dit dan wel van Linux?
En dan de kreet in Computer Idee 'Net Windows 7, maar dan gratis
Lijkt me dan raar.

Waarom niet werken aan een Digitizer e.d. die dan wel ook draaien in/onder Linux versies, waarom beconcureren we elkaar nog steeds zo.
Geef de mensen aub nu eindelijk een keer hun werkelijke rechten terug.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #8 Gepost op: 2016/06/03, 10:34:28 »
Hmmm...tja, waarom maken ze dit dan en door wie, is dit dan wel van Linux?
En dan de kreet in Computer Idee 'Net Windows 7, maar dan gratis
Lijkt me dan raar.

Waarom niet werken aan een Digitizer e.d. die dan wel ook draaien in/onder Linux versies, waarom beconcureren we elkaar nog steeds zo.
Geef de mensen aub nu eindelijk een keer hun werkelijke rechten terug.

antwoorden op je vragen van RikRik  :D
1 Er zijn blijkbaar genoeg tevreden Zorin gebruikers , en Linux is een open source besturingssysteem gebaseerd op de Linuxkernel en daar hoort Zorin ook bij.
2 Computer idee geeft aan dat Zorin het uiterlijk heeft van Windows, wat is daar mis mee?
3Waarom zijn er zoveel mensen die denken dat ze overal recht op hebben?  We leven hier in een absurde overvloed.

DarkEra

  • Gast
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #9 Gepost op: 2016/06/03, 11:34:11 »
Hmmm...tja, waarom maken ze dit dan en door wie, is dit dan wel van Linux?


Je kan het opzoeken toch? Zorin is gewoon een andere Ubuntu derivaat. Dus ja, het is nog steeds een op Linux gebaseerde distributie: http://distrowatch.com/table.php?distribution=zorin
http://zorinos.com/

Waarom ze het maken? Omdat de mensen van ieder Linux project een eigen visie hebben en die graag naar voren willen brengen. Vandaar dat er zoveel Linux distributies zijn, de ene wat meer serieuzer en professioneler dan de andere, en vandaar dat er ook zoveel open source programma's verkrijgbaar zijn die ook hetzelfde doen. Neem bijvoorbeeld Soundjuicer en Asunder, met beiden kan je CD's omzetten naar FLAC, OGG, Mp3 etc.. De ene heeft wat meer functies dan de andere maar op het einde komt het op hetzelfde neer.
« Laatst bewerkt op: 2016/06/03, 11:42:26 door Maik »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #10 Gepost op: 2016/06/03, 11:50:02 »
Dan zeg ik, dat met een aanpassing van 15 seconden (het oude Toepassingen menu terug zetten), mijn Xubuntu erg veel lijkt op XP :lol:
Maar ik heb wel het voordeel, dat ik volledig bij de bron blijf.................
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

DarkEra

  • Gast
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #11 Gepost op: 2016/06/03, 12:00:52 »
Je kan hetzelfde zeggen over KDE, die desktop lijkt al jaren nog het meeste op Windows. :D ;)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #12 Gepost op: 2016/06/03, 12:43:40 »
Je kan hetzelfde zeggen over KDE, die desktop lijkt al jaren nog het meeste op Windows. :D ;)
Wat ik probeerde te zeggen (schrijven) is, dat het met iedere desktop min of meer mogelijk is.
Als oude vent ben ik een fan van het uiterlijk van W-98SE en mijn systemen bieden dat ongeveer, maar dan meer aangepast aan mij.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline MKe

  • Lid
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #13 Gepost op: 2016/06/03, 13:04:01 »
Je kan hetzelfde zeggen over KDE, die desktop lijkt al jaren nog het meeste op Windows. :D ;)
Dat hoor ik vaak, maar dat is toch niet echt zo. Behalve dat de default van KDE een startbalk beneden heeft en een startmenu linksonder is er naar mijn mening niet veel overeenkomst.

Offline yJi

  • Lid
Re: Zorin = net Windows 7 ?
« Reactie #14 Gepost op: 2016/06/06, 12:19:51 »
Nu, de laatste reacties gelezen, als je dat dan zo graag proberen willen....dat recht hebben ze dus.
Want ook ik kan niet eens helemaal zonder Windows (welke versie dan ook), dus zijn dit dus allemaal
afgeleiden van de werkelijke bron (Windows= dan de Bron?).
Volgens mij dus ook niet!
Uit het verleden was Commodore en Sinclair computers ook al niet slecht.
Maar allemaal afleidingen van de Ene Bron, een Bron waar wij allemaal toch van komen/zijn.

Het werkelijke Licht bevat immers al, Alle frequenties in zich en dat heeft met Bewust-Zijn van doen...toch?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro