Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwart/wit all-in-one laserprinter (netwerk)  (gelezen 690 keer)

MisterE

  • Gast
zwart/wit all-in-one laserprinter (netwerk)
« Gepost op: 2011/08/02, 14:40:31 »
Ik ben op zoek naar een zwart/wit all-in-one laserprinter (dus met scanner) met netwerkondersteuning.

Ik heb een mooie lijst gemaakt van de aangeboden printers van de bekende merken, zoals brother,samsung,hp,epson,canon en lexmark. Canon heb ik weggestreept wanwege beroerde support.
Natuurlijk heb ik in de OpenPrinting database gekeken en deze tegen de lijst gehouden, ik heb er nu al een stuk minder.

Wat is mijn vraag?
* Op OpenPrinting kan ik wel zien of die goed werkt, maar het is me niet altijd duidelijk of ik pakketjes van fabrikanten oid moet installeren. (en/of ppd files). Op de "How to install" pagina hebben ze het over LSB pakketje installeren plus de OpenPrinting Repository.
Daar heb ik allemaal geen trek in, ik zoek dus een printer die out-of-the-box goed werkt. Prima, als ik dan wat moet installeren via de standaard Repo's. Geen zin om afhankelijk te zijn van fabrikanten, of losse debs/rpm's downloaden.
* Met welke merken/typen hebben jullie (goede) ervaringen?
* Op OpenPrinting staat aangegeven dat "perfectly" betekend dat ook alles werkt. Klopt dit altijd? Ik bedoel dus, werkt printen/scanner dan altijd via netwerk/wireless/usb.
* Begrijp ik het goed dat ik met een HP alleen hplip (via de normale repo) hoef te installeren en dat dan alles werkt?
* Is er een reden waarom ik geen enkele multifunctional bij de SANE pagina zie? Worden deze niet support, of werken al die speciale drivers niet met SANE?
« Laatst bewerkt op: 2011/08/02, 15:13:16 door MisterE »