Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .  (gelezen 2044 keer)

eikelmuis

  • Gast
Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .
« Gepost op: 2008/08/21, 18:43:00 »
Ik heb een Sitecom WL 172 draadloze USB stick gekocht en ik had gelezen dat die out of the box zijn werk kon doen maar ik krijg het stickje niet aan de praat.
wat ik gedaan heb is de stick in mijn netbook gestoken dan begint er een groen lanpje te knipperen en dat was het .
wat moet ik nu verder doen ?
De chip is een rt73

pjvolders

  • Gast
Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/21, 19:02:56 »
Rebooten terwijl de stick erin steekt.
Kijken of er proprietaire drivers beschikbaar zijn via "Hardware drivers"
en als het dan niet werkt op de site van de fabrikant zoeken...


grtn
PJ

Offline 3rwin

  • Lid
Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/21, 19:10:50 »
Komt er na het inpluggen van de stick geen optie Draadloze verbinding in de Netwerkinstellingen?

eikelmuis

  • Gast
Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/21, 19:29:57 »
Nou ik heb het netbook opnieuw opgestart met de USB stick er in en ik heb nog geen verbinding.

3rwin
Nee er gebeurd niets ik heb ook niet die optie voor het instellen van een netwerk.


Zelfs bij hardware drivers staat niets.

Offline 3rwin

  • Lid
Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/21, 19:35:48 »
Bij het inpluggen van de stick gebeurt er ook niks. Heeft u in het mededelingengebied al op de 2 schermpjes geklikt om zo bij de netwerkinstellingen te komen?

eikelmuis

  • Gast
Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/21, 19:44:09 »
Als ik in de 2 schermpjes klik dan komt er een pop-up venster en daar staat een wlan0:avahi en als ik op configurerendruk krijg ik een venstertje geen inter face aanwezig

Offline Petervdw

  • Lid
Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/21, 21:39:11 »
Aan eikelmuis
Heb je wel alle updates opgehaald en alle softwarebronnen aangevinkt. Via een ethernetkabel.
Wat je ook kan proberen is via de Synaptic libstdC++5 installeren. HH 8.04 is met C++6 gemaakt, maar sommige routines van randapparatuur grijpen nog terug op C++5. Kan in ieder geval geen kwaad.
Vooral een keer even je modem stroomloos maken en de computer opnieuw opstarten kan helpen. Via de NM (rechtsboven) moet je dan wel netwerkjes gaan zien.
Vr.groet, peter

eikelmuis

  • Gast
Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/22, 11:00:22 »
Ik heb alles gecontroleerd maar op de een of andere rede werkt het gewoon niet en ik zou niet weten wat ik fout doe ik heb gezien dat de driver in het programma aanwezig is Sys - Module - rt73usb dus daar ligt het volgens mij niet aan.
verders heb ik een netwerknaam ingegeven "Linux-wireless network" en het wachtwoord type "WPA-persoonlijk" daarna het netwerkwachtwoord (35 karakters)
daarna de configuratie "DHCP" nou en dat was het dan .
Als ik op de Wifi-Radar kijk zie ik mijn netwerk en ook dat het werkt is trouwens getest op een andere Laptop met een intel kaartje nu zou heb misschien ook kunnen dat de stick kapot is maar hoe kan ik dat testen ? (kan hem nog terug brengen)
Wat ik trouwens vreemd vind is als ik ga kijken bij "Hardware Drivers " er niets staat daar zou dan toch ook deze driver moeten staan ?
Nou ik hoor het wel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/22, 12:00:21 »
Ik begrijp het niet: ik heb precies dezelfde draadloze USB-staaf, en die werkt meteen:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/223057#p223057

Sinds Ubuntu 8.04 wel even dit doen, want het is een Ralink chipset:
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu
(nummer 9)

eikelmuis

  • Gast
Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/22, 12:43:56 »
ik heb de sitecom WL 172 terug gebracht en heb een andere stick gehaald nu van het merk Conceptronic C54RU deze WERKT perfect op dit moment heb hem er met de opstart ingestopt en werkten gelijk.
Want ik had Sitecom gemail en zij zeide dat ze een 5 tal verschillende chipsets gebruiken voor deze stick en dat alle drivers met windows worden meegeleverd en met een OS als Linux konden ze geen rekening gaan houden .
Dus houdoe sitecom.
Nu zie ik dat mijn stickje actief is en schommelt tusen de 70 en 72% en schiet ook wel door tot 90% om mijn verbinding blijvend te optimaliseren wat kan ik dan doen ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Sitecom WL 172 draadloze USB stick wil niet werken .
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/22, 13:18:42 »
Op zich zijn dat mooie waarden. Voor optimalisering van de verbinding:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/177417#p177417