Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbingsprobleem  (gelezen 5382 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
Verbingsprobleem
« Reactie #25 Gepost op: 2008/10/22, 23:59:45 »
Aan Peterbeter
Beetje off topic.
't Was eigenlijk bedoeld als goede raad aan vis ta. In de zin van: zelf moet je er ook wel wat aan gaan ontdekken.
Heel de avond 8.10 zitten verkennen. Ook geen netwerk problemen, maar dat komt omdat ik 8.10 op een oude P3 computer (draait overigens prima) met een 100 mb/s netwerkkaartje heb geïnstalleerd.
Met computers met een gigabit netwerk (intel kaartjes) wil het niet draaien. Daar zit nog een (bekende) bug in en wordt nog niet ondersteund. Het gaat om de e1000e driver van intel. Komt allemaal ook wel weer goed. Draadloos moet ik nog aan beginnen te testen. Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met je Acer. En ik hoop dat vooral die software "Aan/Uit" knop voor draadloos nu wel werkt.
We knoeien wat af.
Vr.groet, peter


Arch! Weer een nieuwe pagina. We worden geleefd.  :D

Verbingsprobleem
« Reactie #26 Gepost op: 2008/10/23, 15:38:45 »
Citaat van: Petervdw
er is een item: Create an USB startup disk.
Kan dat maar niet gevonden krijgen. Waar vind ik dat bij Intrepid Ibex?
De Acer laptop was overigens meteen draadloos verbonden met 54Mb/s.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Petervdw

  • Lid
Verbingsprobleem
« Reactie #27 Gepost op: 2008/10/23, 21:52:12 »
Aan Peterbeter
Staat onder beheer. Vanmorgen geprobeerd, maar er wordt wel begonnen, maar op  een bepaald moment stopt het. Nog geen tijd gehad om me erin te verdiepen. Wordt misschien een vraagje voor het forum. Mijn 8.10 bèta heb ik 22 okt gedownload. Ben het nu op proef op een desktop aan het installeren.
455 updates en kabel internet nop. Gelukkig had ik nog draadloos. Deed het direct.  :)
Vr.groet, peter

Offline Petervdw

  • Lid
Verbingsprobleem
« Reactie #28 Gepost op: 2008/10/23, 23:11:41 »
Aan Peterbeter
Eindelijk tijd gehad om een los harddiskje op de hoek te halen. Zat van die spullen liggen, maar nieuwe computers doen het alleen met SATA. Het is om te experimenteren, dus dan liever een aparte schijf als van bestaande een puinhoop gemaakt.
8.10 bèta geïnstalleerd op een (alles SATA) desktop. Hoewel ik de updates nog via draadloos moest binnenhalen, werkte de gigabit ethernet kabel netwerkaansluiting na reboot direct automatisch, het draadloos ook, maar dat kon dus weer af.  
Wel gezien dat het aankoppelen veel gemakkelijker ging.
Trouwens, hardstikke leuk dat je Acer het draadloos direct deed. Vergat ik te zeggen, sorry.
"Create an USB opstart disk" ga ik een apart topic van maken, want dat wil ik wel. Al is het alleen maar omdat je dan een geheugentest bij de hand hebt. Lijkt me makkelijk, hop, via USB 8.10 bij een klant, ja, doe mij ook maar zoiets. :D
Misschien dat ik er na 30 oktober pas vragen over kan stellen.
Vr.groet, peter

Verbingsprobleem
« Reactie #29 Gepost op: 2008/10/24, 10:29:58 »
@Petervdw: draadloos is bij mijn acertje (3002 WMi of zoiets) nog nooit een probleem geweest: op geen enkel OS en in geen enkel land of vliegveld waar ik kom/kwam. Ik verbaas me vaak over zoveel mensen die over acer laptops klagen. Vriend van me draait vlekkeloos met 64 bit Hardy op een gloednieuwe acer laptop en ook zonder verbindingsproblemen.
off-topic:
Voor mijn werk zit af en toe in Azie (Vietnam, Laos, Cambodja) en daar zijn heel veel virusverziekte winPC's waar ik bestanden mee moet uitwisselen voor mijn werk. Vrijwel altijd draaien ze daar illegale winXP die vol zitten met met exotische virussen en ander gespuis. Dan draai ik Ubuntu en zie ze allemaal kijken: waarom ik toch nooi virusmeldingen krijg.....Leuk hoor. Want ieder die daar uit Europa komt, zit (met op Windows) wel altijd met een groot probleem. Als ik het uitleg weten ze bijna nooit dat zoiets als Linux of Ubuntu bestaat. Mijn USB stickjes die ik daar gebruik maak ik altijd helemaal leeg voor ik ze thuis op win gebruik. Een paar jaar terug kostte een 1 gig USB stick hier nog €90,- of meer. Nu zijn ze zo goedkoop dat ik ze apart kan houden.
Maar met draadloos is mijn Acertje een echte kei. Zowel op Hardy als nu op Intrepid pakt hij het meteen het netwerk op en loopt als een trein. Ik heb Intrepid alleen als liveCd geprobeerd en zonder updates.

Ik zie helaas op Intrepid onder Beheer geen item voor : create USB opstart disk.
Ik gebruik de beta 1, misschien ligt het daar wel aan. Ook haalde ik nog geen updates op omdat we volgende week toch pas de definitieve 8.10 hebben. Ik heb ook nog onder de help funktie gezocht maar er is daar ook niks over te vinden. Wat doe ik fout?

Ik zie ook veel voordelen voor die USB opstartdisk, vandaar dat ik er zo naar zoek.
Sorry voor het wat langere verhaal.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Petervdw

  • Lid
Verbingsprobleem
« Reactie #30 Gepost op: 2008/10/24, 10:43:33 »
Aan Peterbeter
Dat je dat item niet ziet ligt waarschijnlijk aan je vroege versie van 8.10. En geen updates. Altijd het eerste waar ik naar kijk.
Voor 8.10 waren er al zo'n 500 updates.
Het probleem van die USB stick/disk heb ik op het Test Forum een vraagje over gesteld, en daar kreeg ik van Gijsbert de raad om een heel ander programma te downloaden. Gedaan, en daar kun je werkelijk alle kanten mee op. Invullen en gaan! De links staan in dat topic. Kan zowel naar USB disks als sticks. Te gek.
Vr, groet, peter

Verbingsprobleem
« Reactie #31 Gepost op: 2008/10/24, 10:49:30 »
@Petervdw: OK, bedankt voor de tips.
Ga de laatste nieuwe relaease candidate eens binnenhalen... en dat testforum topic bekijken.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Petervdw

  • Lid
Verbingsprobleem
« Reactie #32 Gepost op: 2008/10/24, 23:11:42 »
Aan Peterbeter
Die opstart stick via dat programma doet het perfect. Net of je een live CD
in de la hebt. Heb net de RC gedownload. Wireless en kabel doen het perfect. Ik zag ook dat de optie: Create an USB startup disk ook verbeterd was.
Vr.groet, peter

Pyro_loe

  • Gast
Verbingsprobleem
« Reactie #33 Gepost op: 2008/11/01, 09:17:00 »
Nu heb ik dus de 8.10 release gedownload.
Laptop: Toshiba U400, ook met de Intel Wifi Link 5100
In de 8.10 zou toch de driver ervoor moeten zitten?
Opgestart met livecd, maar geen wireless netwerk.
Hoe nu verder, nodigt zo niet uit om werkelijk te gaan installeren.

groet,
Loe

Verbingsprobleem
« Reactie #34 Gepost op: 2008/11/01, 09:47:25 »
Citaat van: Pyro_loe
Nu heb ik dus de 8.10 release gedownload.
Laptop: Toshiba U400, ook met de Intel Wifi Link 5100
In de 8.10 zou toch de driver ervoor moeten zitten?
Opgestart met livecd, maar geen wireless netwerk.
Hoe nu verder, nodigt zo niet uit om werkelijk te gaan installeren.

groet,
Loe
Maak even een nieuw topic aan onder: Internet en draadloos.
Heb je meer kans op een oplossing.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood