Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren programma voor digibord  (gelezen 3536 keer)

Installeren programma voor digibord
« Gepost op: 2011/03/02, 17:42:44 »
Goededag,

ik heb een probleem met het installeren van een meegeleverd programma, dat een interactief schoolbord kan aansturen.

Het programma is afkomstig van de website www.einstruction.com. Hier staat zelfs een versie van het programma voor Linux, maar ik krijg het na het uitpakken van de zipfile niet aan de praat.

Het is een groot bestand zonder extensie. Zelfs hun helpdesk kan mij niet helpen.

Gelukkig weet ik dat hier mensen zitten die van uitdagingen houden.... wie kan me helpen?

groeten en bedankt!
Maarten (een docent in nood)

Re: Installeren programma voor digibord
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/02, 19:05:26 »
Ik heb even WORKSPACE LE gedownload, de werkwijze van uitpakken en installeren blijft het zelfde.
1) Download het pakket, maakt niet uit in welke map.
2) Navigeer nu met Nautilus naar de map waar je het bestand hebt gedownload.
3) Klik met de rechtermuisknop op het zip bestand, kies uit het menu wat je krijgt, Hier uitpakken.
4) In mijn geval komt er een bestand met de naam Workspace_LE_Linux_Installer.

Mocht jij een map krijgen, moet je dat even schrijven en dan ook welk bestand je hebt gedownload.
5) Klik met de rechtermuisknop op het bestand, kies uit het menu Eigenschappen
6) Selecteer het tabblad rechten, vink het vakje achter Uitvoeren aan, en sluit het venster.
7) Klik nu op het bestand nu krijg je een venster met keuzen, klik op Uitvoeren in een terminalvenster.
8) Nu volgt de installatie eerst in het terminal venster daarna grafisch, nu alles naar jou smaak beantwoorden.


Succes
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Installeren programma voor digibord
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/03, 21:48:07 »
Hallo Gijsbert,

ik heb gedaan wat je voorschreef. Alleen krijg ik de optie Uitvoeren in een terminal niet.... heb je hier ook een gouden oplossing voor??

Alvast bedankt!

Maarten Abdul

Re: Installeren programma voor digibord
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/03, 22:56:47 »
Als je het bestand rechten hebt gegeven, dan klik je gewoon met de linkermuisknop op het bestand, dan krijg je een venster met wat knoppen, de meest linkse knop is Uitvoeren in een terminalvenster.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Installeren programma voor digibord
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/04, 19:45:54 »
Gelukt!!

Heel erg bedankt!!!!


Re: Installeren programma voor digibord
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/04, 21:36:35 »
Ik heb dat volledige Workspace-geval geïnstalleerd. Hoe start ik dat nu ?? ??
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Installeren programma voor digibord
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/04, 22:41:35 »
Via het menu > eInstruction > Interwrite Workspace >Workspace     De bestanden staan in de map /opt/eInstruction/Interwrite_Workspace
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Installeren programma voor digibord
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/05, 11:34:13 »
Ik heb in mijn menubalk een icoontje erbij gekregen. Via rechtmuisklik kom je in de opties, waar je Workspace kan opstarten.


Re: Installeren programma voor digibord
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/05, 14:05:26 »
Is nu in orde. Ik had de Content geïnstalleerd ipv het programma zelf...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Installeren programma voor digibord
« Reactie #9 Gepost op: 2012/08/19, 20:13:30 »
Ik heb ook getracht om Interwrite Workspace te installeren, exact op de manier zoals hierboven beschreven.
Bij installatie loopt aanvankelijk alles goed, ik krijg enkele dialoogvensters, maar dan komt de fout :
Kan de map /opt/eInstruction niet aanmaken.Kent iemand hier een oplossing voor ?
Don't limit your challenges, challenge your limits.

Re: Installeren programma voor digibord
« Reactie #10 Gepost op: 2012/08/19, 22:33:51 »
Installeer je het programma wel met root rechten? Anders kan je geen map aanmaken in  /opt

PS  Ik ben de meest recente vrije versie aan het downloaden, als deze klaar is installeer ik het programma opnieuw, wordt vervolgd....

PS2 Ik heb eerst versie 5.70 proberen te installeren, werkte niet, na een paar seconden sloot het terminalvenster zich.
Met versie 5.59 ging het beter, daar kreeg ik de foutmelding dat het programma finger ontbrak, geïnstalleerd, helaas deed de grafische installer het niet, in de terminal uitgevoerd werkte het wel met het commando:
 sudo sh ./Workspace_Linux_Installer -console
« Laatst bewerkt op: 2012/08/20, 11:25:15 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Installeren programma voor digibord
« Reactie #11 Gepost op: 2012/08/25, 17:15:50 »
Bedankt Gijsbert, ik ga dat binnenkort eens proberen.
Don't limit your challenges, challenge your limits.