Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is mijn moederbord kapot?  (gelezen 15281 keer)

Offline mcgyver

  • Lid
Is mijn moederbord kapot?
« Reactie #25 Gepost op: 2006/09/18, 17:19:32 »
Hou ons op de hoogte, deze is nieuw voor mij!!

socratux

  • Gast
Is mijn moederbord kapot?
« Reactie #26 Gepost op: 2006/09/18, 21:17:07 »
Misschien dat je iets in je kernel log tegenkomt?: /var/log/kern.log

DFreeze

  • Gast
Is mijn moederbord kapot?
« Reactie #27 Gepost op: 2006/09/22, 16:04:25 »
Ik zal eens in die logfiles sneupen. Ik heb de originele HD slede er weer in gedaan, maar ook daarmee weer instabiel. Het lijkt dus echt op iets van contact / connector / aardstralen / ???

Toch maar 'ns naar een ander Socket A bordje op zoek...

Azalin

  • Gast
Is mijn moederbord kapot?
« Reactie #28 Gepost op: 2006/09/22, 22:41:02 »
Of eens controleren of de pinnen van de slede, HD of kabel wel recht zijn... misschien dat er een keer een pinnetje verbogen is? had ik met mijn PCMCIA poort.

Offline Dave

  • Lid
Is mijn moederbord kapot?
« Reactie #29 Gepost op: 2006/09/23, 00:35:19 »
bij mij waren soortgelijke problemen over na de corespanning iets (achter de komma) verhoogd te hebben.

DFreeze

  • Gast
Is mijn moederbord kapot?
« Reactie #30 Gepost op: 2006/09/27, 13:07:27 »
He allen

Ik heb weer een update. Helaas nog geen oplossing... Ondertussen heb ik de originele slede weer teruggeplaatst, maar de PC bleef freezen. Ik heb de BIOS geupdate naar de nieuwste versie (had ik eerder aan kunnen denken ...), maar ook dan krijg ik nog lockups. Was wel even zweten, want voor hetzelfde besloot het MoBo om tijdens de upgrade te freezen, en dan had ik niets meer...

Het kernel-log geeft niets bijzonders. Ik zal de HD pennetjes van de sledes en de IDE kabels nog even nalopen. Ook eens aan de kabels rammelen om te zien of daar geen breuken in zitten.

Ook zal ik het geheugen eens 'underclocken' om te zien of ik gewoon vervelende modules heb (Memtest86 keurde ze destijds goed, maar ja, je moet toch wat).

DFreeze

  • Gast
Is mijn moederbord kapot?
« Reactie #31 Gepost op: 2006/09/29, 12:32:26 »
Weer even een update: het is vrijwel zeker een printbreuk of 'kouwe las' op het moederbord. Ik kon het MoBo in mijn kast op