Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid meer bij Ubuntu 8.04  (gelezen 820 keer)

Offline saborus

  • Lid
Geen geluid meer bij Ubuntu 8.04
« Gepost op: 2008/05/27, 12:21:37 »
Hallo allemaal,

ik ben een newbie op dit forum.
Na het installeren van Virtualbox via synaptic pakketbeheer (wat trouwens mislukte, maar dat is een andere vraag) en het daarna deïnstalleren heb ik geen geluid meer op mijn systeem. Ik heb in pakketbeheer wel verschillende onderdelen van Virtualbox aangestipt om te installeren omdat ik niet weet welke paketten er juist moeten geïnstalleerd worden. Klikken op het kleine luidsprekertje (volumeregeling nu met rode cirkel erop) bovenaan het scherm geeft een foutmelding: Dit betekent dat u of geen GStreamer uitbreidingen geïnstalleerd heb (samengevat).
Voorheen werkte alles prima.
Hoe kan ik nu Ubuntu terug mijn geluidkaart laten detecteren om de drivers terug te installeren of moet ik Ubuntu terug volledig installeren?

Dank bij voorbaat.

Pinguinpat

  • Gast
Geen geluid meer bij Ubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 10:34:46 »
Het is bekent dat er problemen zijn met Virtualbox, deze zijn met de laatste versie ook niet opgelost geraakt.

Ik ben een beetje bang dat het een moeilijke zaak gaat worden om Virtualbox volledig te verwijderen. Dit proberen kan alvast met:

apt-get remove --purge virtualbox

Je systeem gaat een lijst voorstellen van pakketten die verwijdert zullen worden. Zie hierbij of de volledige desktop niet verwijdert wordt. In dit geval is herinstallatie de snelste oplossing.

Een goed alternatief voor VirtualBox is quemu (voornamelijk sneller)


Groeten

Pat

Offline saborus

  • Lid
Geen geluid meer bij Ubuntu 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 19:56:07 »
Bedankt Pat voor uw reactie.
Het probleem is intussen opgelost. Ik heb eergisteren de 8 nieuwe updates geïnstalleerd en alles werkte terug.
Waarschijnlijk is er bij het verwijderen van Virtualbox iets te veel verwijderd geweest.

Groetjes.