Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van vaste pc range expader maken voor laptop?  (gelezen 586 keer)

bassreal

  • Gast
van vaste pc range expader maken voor laptop?
« Gepost op: 2007/07/20, 15:04:56 »
de titel is eigenlijk mijn vraag
ik heb een oude pc boven staan en die krijgt een goed draadloos signaal door maar 4 meter verder in mijn kamer krijg ik met mijn laptop heeel zwak signaal waar door ik bijna niet op het net kan. Kan ik op die vaste pc met ubuntu niets doen zodat hij dat signaal dan versterkt zodat ik met mijnlaptop wel op het net kan in mijn kamer?

groetjes peter

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
van vaste pc range expader maken voor laptop?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/20, 15:17:21 »
Controleer eens op welk kanaal de draadloze routers zenden bij jou in de buurt? De beste kanalen zijn 1, 6 en 11, want die overlappen niet met elkaar.

Als jouw router zendt op (bijvoorbeeld) 11, en de buren ook, dan stoort dat elkaar, met een zwakkere verbinding tot gevolg. Als je in dit voorbeeld overstapt op kanaal 1 of 6, dan heb je gelijk een veel betere verbinding.

Groet, Pjotr.

bassreal

  • Gast
van vaste pc range expader maken voor laptop?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/21, 12:45:20 »
dit heb ik in het verleden al eens gedaan maar het hielp niet veel eerst had ik geen signaal en nu een heel zwak signaal waar ik eigenlijk niets mee ben. Ik denk dat het ligt aan de hoeveelheid muren en vloer dat het signaal moet doorgaan. dus als ik dan van die ene pc een range expander kan maken dan zou ik wel sterker signaal krijgen op mijn kamer, ik zou denken dat dat moet kunnen maar weet niet hoe.
iemand nog een idee?

aan de hoeveelheid reacties te zien weet precies niemand hoe dat kan, of kan het eigenlijk wel? want dan stop ik al gewoon met zoeken.