Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Image maken van bootable dvd  (gelezen 966 keer)

Offline John K

  • Lid
Image maken van bootable dvd
« Gepost op: 2012/04/09, 11:24:28 »
Hoe maak ik een image van een bootable dvd? Ik heb een Eeepc met een bootable recovery dvd, maar hoe maak ik hiervan een iamge om deze vervolgens op een usbstick te branden met UNetbootin?

Ik wil dus niet van de aparte bestanden van de dvd een bootable usb stick maken maar van de hele dvd. Met brasero en 'Copy disc' lukt het niet ("installing packages by files isn't supported" "this method hasn't yet been implemented")

Hoe nu verder? netinstall zie ik al helemaal niet zitten, zo ingewikkeld....

Groet John

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Image maken van bootable dvd
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/09, 12:37:44 »
Schijf kopiƫren - Selecteer een schijf om naar te schrijven: verander de standaardkeuze "Nieuwe schijf", in "Beeldbestand".

Offline John K

  • Lid
Re: Image maken van bootable dvd
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/09, 12:46:54 »
Dat is vreemd, Pjotr, wanneer ik ipv een 'nieuwe disc' een 'image file' kies krijg ik op de ene computer (ubuntu 11.04) de volgende melding "installing packages by files isn't supported" "this method hasn't yet been implemented" en op de andere (ubuntu 10.04) werkt het wel.......

Offline John K

  • Lid
Re: Image maken van bootable dvd
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/10, 19:49:54 »
En toch lukt het niet, ik heb een Eeepc met een bootable ondersteuning dvd met xp erop en daar ik geen external dvd speler heb probeer ik de dvd in een usb te schrijven en te booten. Zowel Unetbootin als usb disk creator werken niet omdat het geen linux image zou zijn. Toch moet ik eerst de xp installeren voordat ik Ubuntu netboot kan installeren.

Heeft iemand een idee wat te doen?

Groet John