Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro  (gelezen 6411 keer)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Gepost op: 2011/09/20, 11:16:00 »

Wat ik regelmatig tegenkom op het forum is dat mensen regelmatig en soms bij voortduren reclame aan het maken zijn voor hun eigen distro. Of het nu leden zijn of leden van het webteam. Het is een beetje wij tegen zij soms. Ik vind dat een beetje storend en overbodig .
Ervaart u dat ook?
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/20, 11:41:30 »
Helemaal mee eens eigenlijk. Sommige leden hebben een beetje van, wat ik heb is het beste. Of mijn mening.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/20, 12:53:19 »
Waarom is dit een probleem? Topics over Windows worden toch ook toegestaan? En als er iets heel ver weg van Ubuntu ligt dan is het Windows wel.

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/20, 12:53:31 »
Het is op den duur idd erg storend als er continu de <distro dit> en de <distro dat> voorbijkomt in ieder postje.

Maja wat doe je eraan ?

Er word al vaak genoeg op gewezen........ ???

[Knip]

*moderator edit: niet op de man spelen a.u.b.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/21, 22:08:44 door Brumm3l »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/20, 13:07:09 »
Ach, ik promoot Xubuntu, dat is voor mij de mooiste distributie van dit moment........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/20, 13:09:10 »
Dat ligt eraan op welke plaats het gebeurt. In Algemeen of Andere Distributies vind ik het niet zo'n probleem.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/20, 13:26:39 »
De TS heeft het over het aanprijzen door mensen van hun eigen distro. Tikkeltje irritant idd want dan horen we weer hoe slecht *buntu wel niet is en dat hun eigen distro de oplossing voor zo ongeveer alle problemen is. Constructiever zou zijn om te proberen deze verbeteringen binnen *buntu te brengen.

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/20, 13:52:15 »
@markba: Dat is niet helemaal waar. De TS noemt ook "leden van het webteam". Oftewel ik dus met dat linkje van Bodhi op Distrowatch. Maar ik gebruik zowel Bodhi (op 10.04 gebaseerd met E17 als DE) als Ubuntu Unity 11.10 en vind Unity op 11.10 heerlijk. Dus het is niet helemaal waar wat je zegt.

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/20, 16:36:15 »
Ach, ik promoot Xubuntu, dat is voor mij de mooiste distributie van dit moment........

Xubuntu is Ubuntu  ;) Bodhi is ook Ubuntu, Mint is ook Ubuntu, Elementary OS ook enzovoort.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/20, 16:40:06 »
Ubuntu is zelfs ook Ubuntu :o

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/20, 16:42:52 »
En Ubuntu is zelfs Debian.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/20, 16:59:56 »
pffffffffffffffffff ! so what ? Het gaat eigenlijk niet om 'reclame' maar wel om gebruikservaringen en enthousiasme.

Voel je je niet lekker bij dit, tja ik noem dat dan pech.

Zie mijn onderschrift; het gaat niet om reclame maar wel om wat ik gebruik.  ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #12 Gepost op: 2011/09/20, 17:09:11 »
aan de ts: Ga naar china, kom op een of andere manier in het bestuur en doe wat je wilt (grapje) ;)

Nee, maar soms ergerde ik me eraan, maar nu vind ik het wel weer meevallen. Zeker nu ik weet dat bodhi ook daadwerkelijk goed is :D

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #13 Gepost op: 2011/09/20, 17:15:22 »
Oh, maar KUBUNTU is ook goed, en dan ELEMENTARY OS :o echt GEWELDIG :evil: :evil: XD

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #14 Gepost op: 2011/09/20, 18:00:09 »
ik vind zolang het beheer niet besluit dat het niet mag is het verder niet nodig er woorden aan vuil te maken.

als je iets niks vind kan je het overslaan, je bent niet verplicht alles te lezen en anderen vinden het wel leuk om te lezen.


kijk dat mensen het misschein niks vinden, oke, dat gebeurd, maar zolang het beheer het goed vind blijft het staan.
en dit soort topics zorgen er vaak voor dat mensen die zich er aan ergeren, zich er juist nog meer aan gaan ergeren, wat nou net niet de bedoeling van zo'n topic is.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #15 Gepost op: 2011/09/20, 18:05:37 »
Ubuntu is zelfs ook Ubuntu :o

Nu val ik van mijn stoel  :D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #16 Gepost op: 2011/09/20, 18:42:30 »
Ik verplaats dit topic even in naar de goede afdeling

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #17 Gepost op: 2011/09/20, 18:44:22 »
Wilde er al een slotje op leggen. Non-topic.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #18 Gepost op: 2011/09/20, 19:09:42 »

Wat ik regelmatig tegenkom op het forum is dat mensen regelmatig en soms bij voortduren reclame aan het maken zijn voor hun eigen distro. Of het nu leden zijn of leden van het webteam. Het is een beetje wij tegen zij soms. Ik vind dat een beetje storend en overbodig .
Ervaart u dat ook?

Ja er zijn meerdere die hun keuze kenbaar maken maar het is ook de manier waarop ze het doen.
Over het algemeen is het niet storend voor mij omdat de meeste het op een niet dwingende manier doen maar meer als dat ze het gewoon prettig vinden werken.


Wilde er al een slotje op leggen. Non-topic.

Om de vraag of om de reacties?
De vraag lijkt mij nog helemaal niet negatief of bedoelt maar meer als een opmerking van iemand die bepaalde dingen wat minder prettig vind en het zonder mensen te beledigen zijn mening geeft.

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #19 Gepost op: 2011/09/20, 19:29:28 »
Iedereen mag zijn distro aanprijzen, maar zeker niet opdringen. Ik heb de tijd van fanboy ver achter mij liggen, maar nu we er toch over hebben, wij van LFS, adviseren LFS voor al u terminalwerk. 8-)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #20 Gepost op: 2011/09/20, 20:42:42 »
Iedereen mag zijn distro aanprijzen, maar zeker niet opdringen. Ik heb de tijd van fanboy ver achter mij liggen, maar nu we er toch over hebben, wij van LFS, adviseren LFS voor al u terminalwerk. 8-)

Precies, zelfs Ubuntu dringen we niet op toch? Support verlenen we, dat weer wel. Daar horen soms opmerkingen bij als:
- doe eerst eens een dualboot met je oude systeem
- eerst even de live cd proberen
- gebruik eens wubi

Bij andere distro's (subforum) kunnen we enthousiast zijn over alle soorten distro's.

Offline h2o

  • Lid
Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #21 Gepost op: 2011/09/20, 20:43:35 »
Terloops een opmerking maken over iets waar je zelf mee werkt, of daar een verhelderende opmerking over maken, zonder iets anders 'onderuit te schoffelen', dat is denk ik het probleem niet. We kunnen tenslotte ook van elkaar leren en dat er buiten Ubuntu ook nog andere mogelijkheden bestaan en dat te noemen. Daar is niets mis mee.
Houdt ook in ogenschouw dat Ubuntu op dit moment bij een aantal gebruikers 'niet zo ligt' vanwege de veranderde desktopomgeving. Dan kijken we naar een alternatief. Zowel binnen de alternatieven die Canonical zelf biedt (Xubuntu; Kubuntu, Lubuntu) dan wel buiten Canonical om.

Alleen snap ik de topicstarter wel dat als er een 'eigen distro' wordt genoemd er meteen een aantal plusjes bij wordt geplaatst...... Dat is natuurlijk wat 'kinderachtig' en een goede lezer zal zich daar ook niet aan storen. Wat wel storend gaat worden is dat het over gaat komen dat de 'eigen distro' zo ongeveer het enigste is wat goed werkt en iedere keer dat 'eigen toko' wordt genoemd er een +xxx (aantal) wordt geplaatst. Als dat gebeurt vanuit een bepaald enthousiasme omdat men zelf iets als het summum ervaart, dan is dat ook best nog wel te plaatsen. Dat gaat heus wel over als er ook 'ongemakken' op het pad komen. Dan komt de nuchterheid vanzelf wel.
Zelf ben ik een tevreden Debian gebruiker en zal dat ook hier en daar wel eens noemen. Maar 'reclame maken'??? Debian is heus niet 'zaligmakend' net zoals Ubuntu of Linux Mint dat ook niet is. Ieder heeft zijn eigen doelgroep.
'Bescheidenheid siert den mensch', als je dat in het achterhoofd houdt bij het plaatsen van een antwoord of een vraag, dan komt het heus wel goed.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #22 Gepost op: 2011/09/20, 21:24:54 »

Wat ik regelmatig tegenkom op het forum is dat mensen regelmatig en soms bij voortduren reclame aan het maken zijn voor hun eigen distro. Of het nu leden zijn of leden van het webteam. Het is een beetje wij tegen zij soms. Ik vind dat een beetje storend en overbodig .
Ervaart u dat ook?

Ja er zijn meerdere die hun keuze kenbaar maken maar het is ook de manier waarop ze het doen.
Over het algemeen is het niet storend voor mij omdat de meeste het op een niet dwingende manier doen maar meer als dat ze het gewoon prettig vinden werken.


Wilde er al een slotje op leggen. Non-topic.

Om de vraag of om de reacties?
De vraag lijkt mij nog helemaal niet negatief of bedoelt maar meer als een opmerking van iemand die bepaalde dingen wat minder prettig vind en het zonder mensen te beledigen zijn mening geeft.


Waarvoor dank emiel. Het is precies zoals je zegt.
Uit de reacties verneem ik de verscheidenheid van de forumleden en hun nuances met betrekking tot het onderwerp.
Door zaken bespreekbaar te maken zouden dingen misschien kunnen veranderen.
Door er een slotje op te leggen, ook prima, geef je ook een mening..


 
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #23 Gepost op: 2011/09/21, 00:45:18 »
@Boris: Maar verklaar nu eens even wat je precies bedoelt met "eigen distro". Want Kubuntu bijv. is ook een eigen distro, maar wordt wel door Canonical gemaakt (net als Ubuntu).

Re: Voortdurend reclame maken voor je eigen distro
« Reactie #24 Gepost op: 2011/09/21, 09:29:54 »
Constructiever zou zijn om te proberen deze verbeteringen binnen *buntu te brengen.
En wat als ze bij Ubuntu niet willen luisteren?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net