Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windowsbackend object has no attribute cd path  (gelezen 1964 keer)

Offline massai

  • Lid
windowsbackend object has no attribute cd path
« Gepost op: 2011/11/13, 19:02:33 »
Ik probeer ubuntu te installeren maar ik krijg deze foutmelding...wat kan het probleem zijn?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: windowsbackend object has no attribute cd path
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/13, 19:08:12 »
Doe je een Wubi-installatie (Ubuntu binnen Windows)? Probeer eens een (technisch betere) "gewone" installatie (Ubuntu naast Windows):
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Offline massai

  • Lid
Re: windowsbackend object has no attribute cd path
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/13, 20:33:38 »
ik probeer inderdaad naast windows te installeren. Ik kies telkens voor wubi.exe en dan: help mij om van cd op te starten, dan krijg ik de foutmelding.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: windowsbackend object has no attribute cd path
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/13, 20:36:05 »
ik probeer inderdaad naast windows te installeren. Ik kies telkens voor wubi.exe en dan: help mij om van cd op te starten, dan krijg ik de foutmelding.

wubi (wubi.exe) = juist niet naast Windows. Wubi = binnen Windows. Mijn advies is dus, om het eens op de "normale" manier te proberen.  :)

Vanaf de CD opstarten doe je zo:
http://sites.google.com/site/computertip/uitproberen
« Laatst bewerkt op: 2011/11/13, 20:45:27 door Pjotr »

Offline massai

  • Lid
Re: windowsbackend object has no attribute cd path
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/13, 20:56:59 »
ok! maar in het BIOS kan ik nergens vinden hoe ik de volgorde van opstarten kan veranderen (boot sequence, boot priority of boot order). Een usb of  cd start niet op bij het opstarten van de laptop. Kun je me hierbij misschien nog helpen? bedankt.....

Offline massai

  • Lid
Re: windowsbackend object has no attribute cd path
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/13, 21:05:12 »
het is een samsung n220...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: windowsbackend object has no attribute cd path
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/13, 21:10:43 »
Even zoeken in het BIOS, en je vindt het wel.... Pak desnoods de handleiding er even bij (of trek die binnen van de webstek van Samsung).

Een CD is het makkelijkste installatiemedium, maar met een USB-staaf kan het ook:
http://sites.google.com/site/computertip/usbstaaf

Een USB-geheugenstaaf wordt door het BIOS meestal gezien als een "gewone" interne harde schijf. De aanpak daarbij, is als volgt:

- Steek de opstartbaar gemaakte USB-staaf met Ubuntu, in je laptop als die nog uit staat.

- Zet je laptop aan en roep het BIOS-instellingenscherm op.

- Verander daarin de opstartvolgorde van de harde schijven: zet de USB-staaf boven de echte harde schijf.

- Sla de nieuwe instelling op in het BIOS en herstart de laptop.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: windowsbackend object has no attribute cd path
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/13, 21:21:57 »
--toevoeging:

Ik heb hier zelf een Samsung N150-netboekje bij de hand, en daarin gaat het als volgt:
F2 om bij de instellingen te komen - met pijltje naar Boot - Boot Device Priority: druk op Enter - verander naar hartelust in de Boot priority order - F10 Save and Exit.

Nou is dat ding van mij een N150 en die van jou een N220, maar waarschijnlijk is het in jouw BIOS hetzelfde.

Offline massai

  • Lid
Re: windowsbackend object has no attribute cd path
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/13, 21:29:20 »
yes..gevonden...helemaal over het hoofd gezien...stond helemaal bovenaan. Maar de usb-cd stond bovenaan en de laptop start telkens zonder cd op... ik heb ubuntu desktop gedownload, uitgepakt en op een dvd gebrand.... nu heb ik ook al alles op een usb gezet en in de BIOS veranderd zoddat de usb als eerste opstart...dit gebeurd ook niet...?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: windowsbackend object has no attribute cd path
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/13, 21:40:13 »
ik heb ubuntu desktop gedownload, uitgepakt

Niet uitpakken, maar als beeldbestand (image) branden met ISO Recorder:
http://sites.google.com/site/computertip/cdbranden