Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mac balk  (gelezen 3559 keer)

Mac balk
« Gepost op: 2008/08/13, 10:44:28 »
Hallo,

Ik zoek eingelijk dit:



Het moet er zo ONGEVEER uitzien

en hebben jullie nog mooie tips voor het uiterlijk van mijn ubuntu want ik heb hem nog maar sinds gisteren en hij is nog maar kaal :d

PS ben zeer tevreden over Ubuntu.
Een trotse linux-beginner!

Offline Rulus

  • Lid
Mac balk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/13, 10:50:04 »
Jij zoekt avant-window-navigator, dat kan je installeren via Toepassingen > Installeren/Verwijderen. Succes! :)

Mac balk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/13, 10:54:45 »
Dat is gewoon de standaard balk van Ubuntu. Rechte muisklik op paneel=>eigenschappen, daar zet ge het vinkske af bij "uitschuiven" en eventueel aan bij "verbergknoppen tonen". De hoogte kunt ge hier ook aanpassen.
Dan kiest ge het tabblad "achtergrond" en kiest voor "effen kleur", bij stijl zet ge de schuifbalk helemaal naar links om transparant te maken (of ergens tussenin natuurlijk).


Als ge een Nvidia of de meeste ATI kaarten hebt, ga dan naar systeem=>beheer=>hardware drivers en installeer de drivers voor uw videokaart (voor Intel is dit niet nodig). Na het herstarten gaat ge naar systeem=>voorkeuren=>uiterlijk, tabblad "visuele effecten" en kiest daar voor normaal of extra. Dan kunt ge in synaptic avant-window-navigator installeren.

Mac balk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/13, 11:01:40 »
OK bedankt.

Iemand nog tips voor een leuke theme :d:d
Een trotse linux-beginner!

Mac balk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/13, 11:08:31 »
Kijk eens in de draad "Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?", daar zult ge wel genoeg vinden denk ik.

Mac balk
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/13, 12:15:30 »
Hallo,

Ik ehb Avant Window Navigator geinstalleert en staat in het Menu.

Maar als ik dat open dan komt er 2 seconden linksvanboven een grijs kadertje en dan vanonder een streep dat er een seconde opstaat en dan gebreurt er niets meer. Dus ik zie die balk niet.
Een trotse linux-beginner!

Offline shappie

  • Lid
Mac balk
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/13, 12:22:46 »
Citaat van: jeffycoboy
Hallo,

Ik ehb Avant Window Navigator geinstalleert en staat in het Menu.

Maar als ik dat open dan komt er 2 seconden linksvanboven een grijs kadertje en dan vanonder een streep dat er een seconde opstaat en dan gebreurt er niets meer. Dus ik zie die balk niet.
Voor AWN moet je compiz draaien (desktop effecten ook wel genoemd). Als dat niet draait is AWN geen optie...
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Mac balk
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/13, 12:38:20 »
Citaat van: shappie
Citaat van: jeffycoboy
Hallo,

Ik ehb Avant Window Navigator geinstalleert en staat in het Menu.

Maar als ik dat open dan komt er 2 seconden linksvanboven een grijs kadertje en dan vanonder een streep dat er een seconde opstaat en dan gebreurt er niets meer. Dus ik zie die balk niet.
Voor AWN moet je compiz draaien (desktop effecten ook wel genoemd). Als dat niet draait is AWN geen optie...
In synaptic staat compiz aangevinkt. :s
Een trotse linux-beginner!

Mac balk
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/13, 13:45:19 »
Maar staat het wel aan ;) Bij systeem => voorkeuren voor "uiterlijk" kiezen. Klik hier op het meest rechtse tabblad "Visuele effecten". Die moet op "normaal" of "extra" staan. Staat hij op "geen", dan is compiz niet ingeschakeld.

edit: stond al in een vorige post
Op de chat te vinden als debiantux

Mac balk
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/13, 13:55:59 »
Citaat van: kebabfish
Maar staat het wel aan ;) Bij systeem => voorkeuren voor "uiterlijk" kiezen. Klik hier op het meest rechtse tabblad "Visuele effecten". Die moet op "normaal" of "extra" staan. Staat hij op "geen", dan is compiz niet ingeschakeld.
Ik krijg de melding dat het niet kan worden ingeschakeld.

Mijn pc is daar niet goed genoeg voor dan
Een trotse linux-beginner!

Mac balk
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/13, 15:07:56 »
Lees nog eens het tweede deel van mijn eerste post.

Mac balk
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/13, 15:57:54 »
Citaat van: Nunslaughter
Lees nog eens het tweede deel van mijn eerste post.
Ik ehb een Matrox Milennium G200 8mb
Een trotse linux-beginner!

Mac balk
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/13, 16:06:07 »
Dan niet nee :)

Offline siegi

  • Lid
Mac balk
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/13, 17:28:32 »
Ik verplaats dit topic even, hoort niet thuis in etalage.

Offline vanadium

  • Lid
Mac balk
« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/11, 22:19:08 »
Even ter informatie voor diegenen bij wie desktop effects niet goed werken: je kan ook Avant Windows Navigator draaien met metacity, de "standaard" windows manager. Je moet dan wel "compositing" aanzetten: gnome-config-editor: /apps/metacity/general/compositing_manager.