Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Open Flash Chart of Bluff of .... ? Grafieken in een website.  (gelezen 2437 keer)

Ik ben een website aan het maken die geheel gebaseerd moet zijn op open source. Nu wil ik grafiekjes laten zien, en ik heb daarvoor twee oplossingen gevonden.

Open Flash Chart
en
Bluff

Beide projecten hebben een open source licentie, Open Flash Chart een LGPL licentie, en Bluff heeft GPL en MIT licenties.

Maar de eerste gebruikt wel flash, wat volgens mij niet erg open is, Bluff is geheel gebouwd op javascript volgens mij.

Open Flash Chart heeft meer soorten grafieken (o.a. scatter charts, die nog van pas kunnen komen), en ziet er denk ik net wat gelikter uit.

Wat is jullie advies? Eén van deze, welke, of is een andere oplossing?
« Laatst bewerkt op: 2011/03/22, 13:40:35 door Thomas de Graaff »

Offline MKe

  • Lid
Re: Open Flash Chart of Bluff of .... ? Grafieken in een website.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/22, 07:45:11 »
Je hebt voor python nog matplotlib (http://matplotlib.sourceforge.net/), gebruik ik in een site die op python draait.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Open Flash Chart of Bluff of .... ? Grafieken in een website.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/22, 09:12:06 »
Er is een jQuery plugin om grafieken mee te tonen: jqPlot.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar m'n algemen ervaring met jQuery plugins is dat deze vrij goed gedocumenteerd zijn.

Re: Open Flash Chart of Bluff of .... ? Grafieken in een website.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/22, 09:59:39 »
Thx voor de tips. python staat nog wel op mijn verlanglijstje om te gaan leren, maar op het moment kom ik daar niet aan toe. Ik denk dat ik voor jqplot ga, de grafieken zien er goed uit, en er is geen flash nodig, ook is jquery volgens mij vrij eenvoudig in het gebruik.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Open Flash Chart of Bluff of .... ? Grafieken in een website.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/22, 10:11:42 »
Je kunt ook gaan voor Google Charts http://code.google.com/intl/nl/apis/chart/

jQplot is een erg goede, mocht je daar hulp bij nodig hebben dan kun je me bereiken op IRC
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Open Flash Chart of Bluff of .... ? Grafieken in een website.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/22, 13:40:13 »
jQplot is een erg goede, mocht je daar hulp bij nodig hebben dan kun je me bereiken op IRC

Thx. :)