Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen F-toetsen: kan niet booten vanaf Usb-Stick  (gelezen 719 keer)

Geen F-toetsen: kan niet booten vanaf Usb-Stick
« Gepost op: 2014/09/12, 10:00:13 »
Op mijn mini laptop HP mini 110-3100 wil ik graag booten vanaf een usb-stick. Uit het blote hoofd doe ik dit normaal gesproken door op f12 te drukken. Deze laptop heeft echter geen F-toetsen  :o

Is er ook een andere manier om te booten vanaf usb-stick? 

« Laatst bewerkt op: 2014/09/12, 10:02:00 door tomatito »
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Geen F-toetsen: kan niet booten vanaf Usb-Stick
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/12, 10:17:31 »
Op mijn mini laptop HP mini 110-3100 wil ik graag booten vanaf een usb-stick. Uit het blote hoofd doe ik dit normaal gesproken door op f12 te drukken. Deze laptop heeft echter geen F-toetsen  :o

Oh jawel hoor. Maar dan wel in combinatie met de FN toets, vermoedelijk linksonder! Dat is bij de meeste laptops zo gezien de beperkte ruimte.

Lukt het nou?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021


Offline DeBaas

  • Lid
Re: Geen F-toetsen: kan niet booten vanaf Usb-Stick
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/12, 12:08:14 »
Links boven Esc toets bij diverse HP portables.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen F-toetsen: kan niet booten vanaf Usb-Stick
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/12, 14:15:23 »
Zoals DeBaas zegt.

Overigens heb je die F-toetsen wel degelijk, alleen kun je ze in een volledig opgestart systeem slechts gebruiken door de blauwe Fn-toets ingedrukt te houden. Voordien, in het BIOS, hoef je die Fn-toets niet te gebruiken, want dan zijn het rechtstreeks F-toetsen (verwarrend genoeg).

Ik heb zelf ook een HP Mini-netboekje, dus ik spreek uit ervaring.  =D
Je moet er trouwens wel zowat een vergrootglas bijhouden om de F-nummers te zien; een idiote ontwerpbeslissing van HP.

Re: Geen F-toetsen: kan niet booten vanaf Usb-Stick
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/12, 22:47:36 »
Citaat
Je moet er trouwens wel zowat een vergrootglas bijhouden om de F-nummers te zien
Gevonden en probleem opgelost.

(Ik heb even Elementary OS opgestart vanaf stick... ziet er toch mooi uit hoor. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik met dit computertje doe. Denk ook na over een dual-boot, dan laat ik het huidige OS (Windows 7) staan. Dat is voor mijn doen een hele concessie  =D.. ´glup ´. Maar dan uiteraard wel standaard booten op Linux  ;))
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)