Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu promoten op de CompUsers dag?  (gelezen 1826 keer)

Ubuntu promoten op de CompUsers dag?
« Gepost op: 2009/09/02, 10:59:40 »
Ubuntu-nl is uitgenodigd op de CompUsersdag om met een kleine delegatie (3 à 4 mensen) Ubuntu te promoten. Daarnaast is er ruimte voor een Ubuntu presentatie gericht op beginners of mensen die nog niets van Ubuntu weten.
http://www.compusers.nl/mega-compusersdag-bilt

Dus, wie het leuk vind om Ubuntu aan de man te brengen, of wie een presentatie over Ubuntu wil houden, meld het even in deze draad. Hoewel het kort dag is zullen we als Werkgroep Release Parties ons best doen om het een en ander aan promotiemateriaal te verzorgen als dit wordt opgepakt.

Hier is een mooie presentatie te vinden die gebruikt zou kunnen worden.

Re: Ubuntu promoten op de CompUsers dag?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/02, 14:43:43 »
Ookal op 19 september. Wat is er toch met die dag aan de hand?
Ik kan mij niet in 10 splitsen.
Waarom niet ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu promoten op de CompUsers dag?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/02, 21:04:24 »
Ik wil de bovenstaande presentatie (wellicht met enige aanpassingen) graag samen met iemand anders geven. Het idee is dat er twee beamers worden gebruikt. Op de ene komt de impress presentatie, waar wordt beschreven wat er met ubuntu allemaal mogelijk is. Op de andere beamer wordt een werkend Ubuntu systeem geshowed waarop direct zaken live worden gedemonstreerd.

Bijvoorbeeld: op de presentatiebeamer worden de hulp kanalen geshowed. Op de demobeamer wordt vervolgens een berichtje gepost op het ubuntu-nl forum, waarbij natuurlijk gehoopt wordt dat er snel een reactie komt zodat we dit even later kunnen laten zien. ;)

Wie wil er samen met mij zo'n presentatie geven?

Re: Ubuntu promoten op de CompUsers dag?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/19, 21:48:47 »
Na een lange toch met het openbaar vervoer en de benenwagen aangekomen in de Bilt met twee laptops en een subwoofer met nog twee luidsprekertjes. :D Het was behoorlijk druk op de mega CompUser dag en ik had graag wat langer in de grote zaal willen kijken. Maar omdat ik  niet zo heel vroeg was vertrokken was daar weinig tijd voor, want Nicolaas A. Kraft van Ermel hield een lezing over het belang van open standaarden, bekeken vanuit zijn blik als historicus. Dat was boeiend, en heeft me nog eens duidelijk gemaakt dat open standaarden iets zijn waar niet te gemakkelijk overheengestapt dient te woden.

Daarna stond mijn introductiepresentatie Ubuntu op de planning. Er bleek maar één beamer te  zijn, dus het werd behoorlijk multitasken, en schermen wisselen. :) De presentatie was namelijk bedoelt voor twee beamers. Het zaaltje zat volgens mij zo ongeveer tot de laatste stoel vol. Het publiek was erg geïnteresseerd, en ik kreeg ook de nodige goede vragen. Ik denk dat het gedachtengoed achter vrije software en Ubuntu duidelijk is overgekomen. De presentatie verliep in het algemeen prima (hoewel een uur wat krap was). Toen ik een demo gaf van het draadloos downloaden van mijn (tijdens de presentatie opgenomen) hartslaggegeven vanuit het horloge via een usb stick naar Garmin Trainingcenter software die draait in Windows binnen een virtuele machine op Ubuntu leek het niet te lukken.. dat was even spannend. Maar net toen ik de zaal begon uit te leggen dat het wellicht kwam door de interferentie vanwege de  bla bla bla, begon het icoontje in windows in eens toch te knipperen. :D Garmin Trainingcenter verrscheen al snel. Toen ik droogjes opmerkte dat die hartslag best meeviel voor een eerste presentatie werd er zowaar ook nog gelachten. :) Ik heb ook veel aandacht besteed aan de (ubuntu-nl) community in Ubuntu. Na de presentatie werd ik bedankt door de HCC (met een enveloppe erbij die ik helaas al weer ben kwijtgeraakt, dus ik weet niet wat erin zat :( ) en kreeg zowaar twee keer applaus. Ik had 25 cd's bij me om uit te delen na de presentatie, en die waren binnen no time op. Gelukkig had de HCC zelf ook een flinke voorraad cd's gemaakt, dus niemand hoefde zonder Jaunty naar huis. :)

Na mijn presentatie kwam ik niet toe aan het opruimen van de spullen vanwege de vele vragen e.d. Om de volgende presentatie niet te storen ben ik blijven zitten, en het was zowaar een heel leuke presentatie over muzieknotaties op de computer, en hoe dit te doen (open-source software werd gebruikt!). Heel leuk. Het nadeel was dat ik eigenlijk verder weinig van de grote zaal heb meegekregen, en niet iedereen meer heb kunnen spreken die ik wou spreken. Volgende keer beter. :)

Al met al een leuke dag, en ik ben blij dat ik er Ubuntu mocht laten zien. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/09/19, 21:53:32 door Thomas de Graaff »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu promoten op de CompUsers dag?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/19, 21:59:54 »
klinkt idd als een groot succes Thomas, ook jij bedankt voor je goede inzet en super dat je het doet =D

ik zou met knikkende knieën daar staan, laat staan de hartslag,,dit zou een lange piep/lijn zijn XD
dus ik snap het lachen wel en vind het knap van je.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Ubuntu promoten op de CompUsers dag?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/19, 22:19:12 »
Thomas wat een inzet vindt dit echt ontzettend knap.....je product zo op de kaart zetten:,petje af hoor zijn er ook Ubuntu lintjes ....je komt ervoor in aanmerking  =D.....chapeau Thomas
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu promoten op de CompUsers dag?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/19, 22:24:23 »
Proficiat Thomas, spijtig dat je de klus alleen hebt moeten klaren.
En inderdaad, ubuntu-lintje om je nek zou wel gepast zijn.  =D
De inzet die je de laatste tijd toont...  8)
Top!
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Ubuntu promoten op de CompUsers dag?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/20, 12:47:55 »
Nou, als ik een ubuntu lintje verdien kan ik er wel meer noemen. :)

Ik ben de laatste tijd vooral bezig met dingen die nogal wat publiciteit behoeven, dus het valt op dat ik druk bezig ben met ubuntu. Maar het dagelijkse modereren van het forum, het schrijven van documentatie en het vertalen, de community council, het schrijven van een plugin voor het forum, updaten en bijhouden van de wiki etc. etc. zijn allemaal dingen waar mensen veel tijd en werk instoppen. En zeker bij het modereren wordt dit niet altijd met schouderklopjes beloont. Wat mij betreft verdienen de mensen die deze werkzaamheden meer in de achtergrond verrichten dus veel eerder een lintje. Wie in de publiciteit staat krijgt toch al genoeg schouderklopjes in het algemeen. ;)

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik dat niet waardeer. :)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu promoten op de CompUsers dag?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/20, 14:32:25 »
Touché!   =D  O0
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Tico

  • Lid
Re: Ubuntu promoten op de CompUsers dag?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/21, 12:36:40 »
Nou, als ik een ubuntu lintje verdien kan ik er wel meer noemen. :)

Ik ben de laatste tijd vooral bezig met dingen die nogal wat publiciteit behoeven, dus het valt op dat ik druk bezig ben met ubuntu. Maar het dagelijkse modereren van het forum, het schrijven van documentatie en het vertalen, de community council, het schrijven van een plugin voor het forum, updaten en bijhouden van de wiki etc. etc. zijn allemaal dingen waar mensen veel tijd en werk instoppen. En zeker bij het modereren wordt dit niet altijd met schouderklopjes beloont. Wat mij betreft verdienen de mensen die deze werkzaamheden meer in de achtergrond verrichten dus veel eerder een lintje. Wie in de publiciteit staat krijgt toch al genoeg schouderklopjes in het algemeen. ;)

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik dat niet waardeer. :)
Je bescheidenheid siert je en vooral je verwijzing naar de mensen 'achter de schermen' , doch een presentatie geven en spreken in het openbaar is niet iedereen gegeven.