Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu GNU Error ?  (gelezen 2717 keer)

Ubuntu GNU Error ?
« Gepost op: 2009/11/09, 01:13:58 »
Hey.

ik heb Ubuntu op mijn Samsung R519 gezet.
Maar krijg als ik het wil opstarten via een Dual Boot een GNU Beta 1.9 error, hoe komt dit ?
Ik krijg dan een lijst met dingen en kan alleen TAB klikken voor een lijst met commands, en dan als ik exit doe dan sluit hij af en start hij opnieuw op.
Hoe kom ik hiervan af ?

Mvg Luuk
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/09, 08:14:31 »
Welkom op het forum,

Wat jij beschrijft is een GRUB error en geen GNU.
Grub is de bootloader. En de beta 1.9 is de beta versie van Grub2. Jij hebt dus ubuntu 9.10 geïnstalleerd.
Je kan proberen grub te herstellen via dit linkje:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/GrubHerstel
Of dit iets gaat opleveren kan ik je niet met zekerheid zeggen. Daar grub2 nog beta is en alles wat anders is. Daarom ook deze link.
Normaal gezien kan je na "grub>" enkele commando's intikken en dan herstelt grub zich. Dat is bij grub1 zo.

Dus voor grub2 start je de LiveCD op zoals in de link word verteld en open je daar een terminal en volg je nog de stappen die daar beschreven worden.
Ik weet niet hoeveel ervaring je met computers hebt dus: Wees niet bang maar lees alles aandachtig.
Als je toch met een vraag zit kan je hier alsnog terecht. Via de LiveCD kan je dus ook op het internet.

Meer info over Grub2:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2

Ben je een beginner dan kan je natuurlijk ook de 8.04.3 versie nemen (LTS-Long Term Support-word 3 jaar ondersteund en stabieler dan de tussentijdse versies (9.04 en 9.10) maar daar zit niet het aller aller nieuwste in. De tussentijdse versies zijn natuurlijk minder stabiel en experimenteler daar er vanalles in uitgeprobeerd word om dan in de volgende LTS (na 2 jaar) ingevoegd te kunnen worden).

Succes!

Met vriendelijke groet,
heir4c
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/09, 10:13:17 »

Hee Heir4c,

ik heb een CD gekregen van mijn broer waar Ubuntu opstaat. Hij is nu wel goed geinstalleert en ik ga dus meteen kijken hoe Ubuntu is.
In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie en je zult me zeker vaker moeten helpen (ben niet zo'n computer expert).
Oh, nu schiet me meteen een vraag te binnen. Kan ik VLC player installeren op Ubuntu? En kan ik bijvoorbeeld ook FruityLoops Studio 7 en Foobar installeren? Zo ja, zou je me kunnen vertellen hoe ik dat doe?

Alvast 1000 maal dank en groetjes, Luuk
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/09, 11:42:50 »
Citaat
Kan ik VLC player installeren op Ubuntu?

Typ in de Terminal: sudo apt-get install vlc
de player wordt dan geïnstalleerd.

Ik weet niet of die ook in Synaptic staat, zoja dan kan je het ook via Synaptic op een grafische manier installeren.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/09, 12:00:58 »
Citaat
Kan ik VLC player installeren op Ubuntu?

Typ in de Terminal: sudo apt-get install vlc
de player wordt dan geïnstalleerd.

Ik weet niet of die ook in Synaptic staat, zoja dan kan je het ook via Synaptic op een grafische manier installeren.

Hartelijk dank voor je reactie. Heb nu met succes VLC geinstalleerd

Mvg
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/09, 12:03:59 »
En staat die nu in Synaptic, of heb je geïnstalleerd via de Terminal?

Alvast bedankt voor het melden van de geslaagde installatie.  :)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/09, 12:35:57 »
Uhm, ik heb hem geinstalleert via Ubuntusofwarecentrum. Volgends mij staat 'ie dan gewoon om Synaptic, toch?
Sorry ik ben niet zo super goed met computers, dus ik zal veel moeten vragen  :-[

Nogmaals bedankt en groeten, Luuk
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/09, 12:39:46 »
Ik heb het juist even nagezien, en inderdaad hij staat ook in Synaptic, handig om het een en ander te Installeren. Graag gedaan en groetjes.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/09, 12:56:15 »
En kan ik bijvoorbeeld ook FruityLoops Studio 7 en Foobar installeren?
Hoi Luuk

Fruityloops is een typisch Windows programma, maar je zou kunnen proberen dit via Wine te installeren. Of dit werkt weet ik eigenlijk niet. Er is wel een Linuxvariant op Fruityloops, namelijk LMMS. Maar ook hier weet ik niet of het de volledige mogelijkheden heeft die gelijkwaardig aan Fruityloops is. Probeer het eens.

En voor Foobar hetzelfde verhaal eigenlijk: Probeer het eens via Wine. Of probeer eens de Linuxvariant Rhythmbox of Banshee, mocht het met Foobar niet lukken. Beide zijn uitstekende mediaplayers met "plus-functionaliteit".

Succes!
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/09, 13:03:57 »

Haa Marqeaux,

bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ik ga dit straks even proberen te doen en zal je op de hoogte houden.

Mvg, Luuk
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/09, 15:39:20 »
FruityLoops en Foobar zijn programma's voor Windows, die niet werken op andere besturingssystemen. Althans, niet zonder wat extra moeite. met de software Wine is het mogelijk om Windows-programmacode uit te voeren op Linux, maar dit werkt zeker niet altijd snel, stabiel of compleet. Software via Wine past ook helemaal niet bij de rest van je desktop, gebruik het dus alleen als het écht noodzakelijk is. Kijk eens naar Linux-spelers, zoals Rhythmbox, Banshee, Songbird, Amarok, enzovoorts. VLC kun je gewoon installeren via het Softwarecentrum, maar dat had je zelf al ontdekt ;) Overigens toont Softwarecentrum alleen de meest populaire softwarepakketten. Synaptic Pakketbeheer toont alle software beschikbaar in de Ubuntu-softwarebronnen.

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/09, 15:57:41 »
FruityLoops en Foobar zijn programma's voor Windows, die niet werken op andere besturingssystemen. Althans, niet zonder wat extra moeite. met de software Wine is het mogelijk om Windows-programmacode uit te voeren op Linux, maar dit werkt zeker niet altijd snel, stabiel of compleet. Software via Wine past ook helemaal niet bij de rest van je desktop, gebruik het dus alleen als het écht noodzakelijk is. Kijk eens naar Linux-spelers, zoals Rhythmbox, Banshee, Songbird, Amarok, enzovoorts. VLC kun je gewoon installeren via het Softwarecentrum, maar dat had je zelf al ontdekt ;) Overigens toont Softwarecentrum alleen de meest populaire softwarepakketten. Synaptic Pakketbeheer toont alle software beschikbaar in de Ubuntu-softwarebronnen.

Hee ik heb even een hele andere vraag. Ik heb net KMess geinstalleerd en alle notificaties uitgezet (inclusief geluiden). Nu blijf ik echter heel de tijd notificaties krijgen als iemand zich aanmeld, een bericht verstuurd etc. Weet je misschien hoe dit kan of heb jij misschien een ander alternatief voor een Messenger? Het liefst een die zoveel mogelijk lijkt op WIndows Live?

Alvast  bedankt!
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/09, 15:59:23 »
FruityLoops en Foobar zijn programma's voor Windows, die niet werken op andere besturingssystemen. Althans, niet zonder wat extra moeite. met de software Wine is het mogelijk om Windows-programmacode uit te voeren op Linux, maar dit werkt zeker niet altijd snel, stabiel of compleet. Software via Wine past ook helemaal niet bij de rest van je desktop, gebruik het dus alleen als het écht noodzakelijk is. Kijk eens naar Linux-spelers, zoals Rhythmbox, Banshee, Songbird, Amarok, enzovoorts. VLC kun je gewoon installeren via het Softwarecentrum, maar dat had je zelf al ontdekt ;) Overigens toont Softwarecentrum alleen de meest populaire softwarepakketten. Synaptic Pakketbeheer toont alle software beschikbaar in de Ubuntu-softwarebronnen.

Hee ik heb even een hele andere vraag. Ik heb net KMess geinstalleerd en alle notificaties uitgezet (inclusief geluiden). Nu blijf ik echter heel de tijd notificaties krijgen als iemand zich aanmeld, een bericht verstuurd etc. Weet je misschien hoe dit kan of heb jij misschien een ander alternatief voor een Messenger? Het liefst een die zoveel mogelijk lijkt op WIndows Live?

Alvast  bedankt!
Ik gebruik zelf ook KMess, dus ik kijk eventjes...

edit: zie het screenshot hieronder. Stel het eens zo in ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/09, 16:01:11 door Cumulus007 »

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/09, 16:03:35 »

Je bedoelt dat ik die balk waar het geluid instaat zeg maar moet leegmaken toch?

Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/09, 16:05:44 »
aMSN kun je ook gebruiken. Kloon van MSN messenger, maar dan zonder reclames.

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/09, 16:06:17 »
Weet je misschien hoe dit kan of heb jij misschien een ander alternatief voor een Messenger? Het liefst een die zoveel mogelijk lijkt op WIndows Live?

Alvast  bedankt!

http://www.emesene.org/

Staat ook in softwarecentrum ;)

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/09, 16:07:40 »

Je bedoelt dat ik die balk waar het geluid instaat zeg maar moet leegmaken toch?


Nee, je moet "Speel een geluid af" gewoon afvinken bij alle gebeurtenissen waarbij je geen geluid wil laten afspelen.

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/09, 16:08:36 »
Oke ik heb KMess meteen verwijdert de geluidjes blijven komen en dat is dus echt iets wat ik heel irritant vind.
Cumulus007 jij heel erg bedankt en Pjotr ik ga eventjes kijken of aMSN wat beter bevalt ;)

Bedankt!
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/11/09, 16:09:38 »

Je bedoelt dat ik die balk waar het geluid instaat zeg maar moet leegmaken toch?


Nee, je moet "Speel een geluid af" gewoon afvinken bij alle gebeurtenissen waarbij je geen geluid wil laten afspelen.

Had ik al gedaan, alles afgevinkt toch bleven ze komen. Toch bedankt, ik probeer eventjes of aMSN me beter bevalt ;)

Groetjes
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/11/09, 16:13:20 »
Je hebt toch wel op Toepassen geklikt :P

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/11/09, 16:18:43 »
Je hebt toch wel op Toepassen geklikt :P

Haha jaa dat wel. Ik heb nu Emesene erop gezet. Lijkt sprekend op WIndows Live engeen irrtante geluidjes. Ben nu weer even tevreden  :evil:
Hartelijk dank voor al jullie hulp!

Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/11/09, 16:25:17 »
aMSN kun je ook gebruiken. Kloon van MSN messenger, maar dan zonder reclames.
XD

Re: Ubuntu GNU Error ?
« Reactie #22 Gepost op: 2009/11/09, 16:26:23 »
Nou, een kloon is een groot woord. Qua uiterlijk is het beslist geen kloon...