Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xsane kan scanner (Canoscan N650U) niet aanzetten  (gelezen 1562 keer)

Offline Lou

  • Lid
Xsane kan scanner (Canoscan N650U) niet aanzetten
« Gepost op: 2008/02/26, 20:04:02 »
Hallo,

Ik weet niet of ik dit topic op de goede plaats neer zet, maar dat zal dan ongetwijfeld nog gebeuren. Ik ben betrekkelijk nieuw als Linux gebruiker en hiermee nog weinig ervaren. Ik gebruik sinds kort Ubuntu 7.10 en het kost me ontzettend veel moeite om e.e.a. geïnstalleerd te krijgen.
Ik probeer nu een scanner, een Canon N650U aan het werk te krijgen. Ik heb een draadje gevonden van 16-10-2007, waarin "Basic" in 7 stappen de installatie uitlegt.
Tot en met stap 4, de opdracht: scanimage -L, gaat alles goed.
Bij de volgende opdracht: in mijn geval scanimage -T -d 'plustek:libusb:005:005', krijg ik de volgende mededeling:
scanimage: open of device plustek:libusb:005:005 failed: Error during device I/O
Als ik via Toepassingen - Grafisch -XSane afbeeldingen-scanner doe, zie ik in de balk bovenaan de scanner vermeld staan. Geef ik de opdracht "scan", dan komt er een pop-up venster; Fout  Kon scanner niet aanzetten: Fout tijdens apparaat communicatie.
Kan iemand mij svp uit de brand helpen?


groeten,
Lou

Offline Pfoeh

  • Lid
Xsane kan scanner (Canoscan N650U) niet aanzetten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/01, 20:47:15 »
Hallo Lou,

Ik ben wat Linux betreft ook nog maar een newbie.
Ikzelf heb een MP510 en deze print zonder problemen. Scannen is wat onregelmatig: de ene keer wel, de andere keer niet.
Wellicht heb je iets aan de volgende link:
http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=3938403&postcount=4
Als je je printer en scanner geinstalleerd heb, dan zou je op "mijn"  probleem kunnen stuiten en dat is dat  de preview goed werkt maar het opslaan van een scan lukt maar af en toe. Volgens degene in bovenstaande link zou je in de preview de scan moeten selecteren (met groene+, links boven in het preview scherm) en daarna opslaan. (wel even aangeven waar de scan opgeslage moet worden en (niet onbelangrijk) het type van het bestand achter de naam zetten. (bv fotovanmij.jpg of fotovanmij.png).
Ik hoop dat het helpt....

Gr.
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Lou

  • Lid
Xsane kan scanner (Canoscan N650U) niet aanzetten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/02, 13:44:22 »
Hallo Jeroen,

Bedankt voor je antwoord. Ik was zelf al op een heleboel dingen gestuit op het Nederlandse en op het Engelse forum, ook een verwijzing naar een Duits topic.
Zowel wat de scanner betreft als de printer, een iP4200 van hetzelfde merk, Canon, kreeg ik niet aan de praat. Ik werd het uiteindelijk zo spuugzat dat ik beide heb gedeïnstalleerd en een Brother DCP-357C heb aangeschaft. Een all-in-one voor net geen 100 euro. Met de door Brother gemaakte drivers die op hun eigen website staan (hulde!!) lijkt het apparaat onder Ubuntu 7.10 feilloos te werken.
Iemand nog interesse in Canon apparaten?

groeten,
Lou