Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met scherm na opstarten  (gelezen 910 keer)

casparvan

  • Gast
probleem met scherm na opstarten
« Gepost op: 2006/09/05, 17:05:01 »
Dag,
net (2 dagen geleden)Ubuntu 6.06 geinstalleerd, na het opstarten krijg ik Ubuntu screensaver te zien op volledig scherm. Enige toets die werkt is screensaver toets. Ik krijg op geen enkele manier de werkbalken en icoontjes te zien alleen als ik opstart in veilige modus(sorry voor de terminologie, ik zit nog teveel in windows te denken). Vast een simpele oplossing voor, kan iemand mij helpen?
gr Cas

casparvan

  • Gast
probleem met scherm na opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/05, 17:07:04 »
eeeh, dat moet dus zijn print screen toets
:((

Azalin

  • Gast
probleem met scherm na opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/05, 20:43:19 »
Meteen na opstarten krijg je een screensaver te zien? Weet je dat zeker? Of krijg je een stilstaand bruin plaatje en gebeurt er daarna niets?
Heb je iets "aparts" geinstalleerd? Nieuwe grafische kaart drivers bijvoorbeeld?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
probleem met scherm na opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/05, 20:54:06 »
lijkt heel hard op deze topic:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3258
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

casparvan

  • Gast
probleem met scherm na opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/05, 23:30:13 »
Citaat van: Azalin
Meteen na opstarten krijg je een screensaver te zien? Weet je dat zeker? Of krijg je een stilstaand bruin plaatje en gebeurt er daarna niets?
Heb je iets "aparts" geinstalleerd? Nieuwe grafische kaart drivers bijvoorbeeld?
yep, that's it, bruin plaatje, mooi plaatje, maar erg non responsive, alleen in safe mode kan ik wat doen enn dan heel langzaam.
weet je meer??

Azalin

  • Gast
probleem met scherm na opstarten
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/07, 21:13:24 »
Nou, sowieso is dat niet een screensaver maar ik snap best als je dat daar voor aanziet :) Het is echter de standaard achtergrond van Ubuntu en blijkbaar start je Ubuntu niet verder op dan die achtergrond... heb je een of ander exotisch programma ingesteld die moet starten bij het opstarten van de desktop? Je zou eens kunnen proberen (maar of dat werkt weet ik niet) om wanneer je niet verder komt, op alt-f2 te drukken. Als je dan een soort van opdrachtregel schermpje krijgt, dan kun je daar xterm in tikken en op enter drukken. Je krijgt dan een terminal. Doe dan eens dmesg en kijk of je iets geks ziet... anders kijk eens of je dat op een of andere manier hier kan posten. Je kan bijvoorbeeld het volgende doen:
dmesg >~/dmesg-output

dan staat er in je home map een bestandje dmesg-output en dit zou je eventueel op floppy of usb stick kunnen kopieren of wat dan ook en dan hier plaatsen.