Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Goede server pc  (gelezen 1039 keer)

Goede server pc
« Gepost op: 2015/02/04, 17:10:54 »
Hallo,

Ik wil mijn website overzetten naar een nieuwe server pc.
Momenteel host ik de website met debian op een raspberry pi maar het inladen gaat gewoon wat te langzaam.
Wat ik zoek is een zo klein mogelijke pc die wel een paar websites kan hosten op java en/of php met een database op elke site.
De pc moet verder het liefst energie zuinig en niet te duur zijn.
Herrie van ventilators kan ik eventueel wel oplossen door waterkoeling.

Alvast bedankt.



Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Goede server pc
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/04, 19:44:45 »
De nieuwe Raspberry Pi 2 is een stuk sneller, al zal die voorlopig slecht verkrijgbaar zijn denk ik. Een ander snel alternatief is bijv. een Odroid C1.

Wil je toch liever een traditionele PC, kijk dan in dit topic op Tweakers: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1539716
Een Intel NUC is ook nog een optie.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Goede server pc
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/04, 19:47:53 »
Momenteel host ik de website met debian op een raspberry pi maar het inladen gaat gewoon wat te langzaam.
Er is een nieuwe Raspberry Pi 2 uit. Tot wel 6x sneller voor dezelfde prijs (en afmeting). Mijn Pi (B) ga ik vervangen door een Raspberry Pi 2.
Wat ik zoek is een zo klein mogelijke pc die wel een paar websites kan hosten op java en/of php met een database op elke site.
Eventueel kan je de nieuwe RPi als webserver gebruiken en oude RPi inzetten als databaseserver.
De nieuwe Raspberry Pi 2 is een stuk sneller, al zal die voorlopig slecht verkrijgbaar zijn denk ik.
Twee tot drie dagen levertijd.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Goede server pc
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/07, 16:15:30 »
Ik denk dat ik toch ga voor een mini pc waar ik 2 ssd schijven in raid 0 in kan zetten.
Zojuist de configuratie helemaal klaar gemaakt op de raspberry's met verschillende virtual servers en het werkt als een trein.
Nieuwe mini pc kopen en alles overzetten is wel een beter alternatief aangezien een aantal sites die ik host een bedrijf vertegenwoordigen en wel betrouwbaar moeten zijn qua uptime .
Ik zie regelmatig voorbij komen dat ssd kaartjes corrupt kunnen raken en dat zou toch wel erg vervelend zijn als dat gebeurt.
Neemt niet weg dat ik de nieuwe raspberry niet ga kopen, die komt er zeker wel.

Bedankt voor de reacties iig!

Als iemand een mini pc kan aanbevelen tussen de €50 en €150 hoor ik dat uiteraard graag.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Goede server pc
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/07, 17:25:36 »
Op gathering.tweakers goed zoeken. http://tweakers.net ga naar pricewatch.
Zelf heb ik een router gemaakt van dit moederbord, heeft geen ventilator, Gigabyte GA-C1037UN
Op gathering zijn er meer.
Kast kun je ook zelf zoeken, op gathering, maar hier ook http://azerty.nl/
LC Power LC-1410mi deze had ik erbij gekocht.

Je hebt ook andere onboard moederborden met snellere cpu, maar toch zuinig. http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=onboard+cpu
Kijk wel of de cpu snel genoeg is.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/07, 17:27:14 door jan11000 »

Re: Goede server pc
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/07, 19:00:14 »
Meer dan keuze genoeg zie ik wel.
Daar ga ik wel uitkomen wat het gaat worden.
De kast wordt het meest basis wat er te koop is in ieder geval want die komt niet in het zicht te staan.

btw. wat houdt dat prices in een router op basis van een  Gigabyte GA-C1037UN?
Kun je daar specifiek dingen mee doen die anders niet kunnen? ben ik best benieuwd naar :-)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Goede server pc
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/07, 20:01:18 »
Daar heb ik pfsense op gezet, die als router dient.
Dit is dan een hardware router die meer dingen kan als een standaard router.
Internet filteren, tijdens dat je bezig bent met internetten, zoals snort,  virusscannen, pfblocker, firewall, vpn, thuis alles gescheiden houden tav hardware, spamd, traffic shaper, je kunt instellen dat als er iets verdachts gebeurd, wordt de ip geblokkeerd, etc.