Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox en thunderbird  (gelezen 525 keer)

Offline peter40

  • Lid
firefox en thunderbird
« Gepost op: 2012/02/13, 09:35:25 »
Ik heb een simpel maar lastig probleem.Als ik via email de browser wil activeren krijg ik de melding dat hij m niet kan vinden. Hoe verhelp ik dat?

Re: firefox en thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/13, 10:19:23 »
Misschien even kijken bij standaardtoepassingen of daar nog alles juist ingesteld is.

Hier op 11.10 even getest en het werkt volledig naar behoren.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: firefox en thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/13, 22:40:46 »
Ik heb een simpel maar lastig probleem.Als ik via email de browser wil activeren krijg ik de melding dat hij m niet kan vinden. Hoe verhelp ik dat?

Daar had ik ook last van. Heel vreemd allemaal omdat IE het altijd wel deed bij toen ik nog Windows 7 gebruikte. Ik ben op google gaan zoeken en het schijnt iets met een protocol handler te maken te hebben en toen kwam ik deze link tegen: https://sites.google.com/site/tipsandtricksforubuntu/internet-and-email/thunderbird-protocol-handler. Deze werkte wel bij mij in ieder geval.

Offline peter40

  • Lid
Re: firefox en thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/14, 09:23:12 »
De distributies die ik gebruik zijn eigenlijk altijd Ubuntu derivaten.Meestal ging het probleemloos, soms liep ik tegen dit probleem op.
Okk als ik een ander email programma gebruik heb ik dit probleem. Firefox is dus de boosdoener, misschien moet ik een ander firefox versie installeren.