Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een paar probleempjes  (gelezen 2561 keer)

BroodjeUbuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Gepost op: 2007/08/05, 17:17:58 »
Ik heb een paar probleempjes die ik graag opgelost wil hebben maar het lukt niet echt ook al gezocht op het forum maar kan het niet vinden.

1. Jahshaka installeren lukt ineene niet maar ik had daar zelf al een topic over gemaakt namelijk:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12667 misschien is er wel iets mis met hun website ofzoiets want ik kom ook niet op hun site.

^^OPGELOST^^

2. Ik heb bij het inlog venstertje het beeld maar half in beeld. ik kan dan gewoon omhoog en omlaag gaan met mijn muis dan zie ik dat gedeelte ook maar ik kan het niet precies uitleggen hoe het zit zegmaar.

^^OPGELOST^^

3. Ik had bij mijn vorige ubuntu installatie een goed professioneel photoshop alternatief alleen ik kom maar op de halve naam iets van light...

edit: ik heb hem weer gevonden hij heette Lightzone Daar doet de website het nu ook niet iedergeval bij mij dan

^^OPGELOST^^

4. ik wil ook een tar.gz namelijk lightzone alleen gaat er iets mis ik krijg hem namelijk niet geinstalleerd. Ik zou ook graag willen dat ie zichzelf installeerd bij alle andere programma`s als dat kan insplaats van in mijn home map dat stort nogal

^^NIET MEER NODIG^^

5. hoe voeg ik een pictoggram toe aan een starter

^^OPGELOST^^


Hoe start ik ubuntu automatisch op inplaats van dat ik eerst naar de grub ga en dat ik daar kan kiezen uit ubuntu en xp?

^^OPGELOST^^

hoe verander ik het bootscreen?

Ik heb nog meer probleempjes maar die ga ik zelf proberen op te lossen ;)

Offline hello

  • Lid
Een paar probleempjes
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/05, 17:50:10 »
Dat photoshop alternatief met light ken ik niet, maar heb je "The gimp" aal eens geprobeerd?
Tar.gz vraagje: https://wiki.ubuntu.com/NlSoftwareInstalleren#head-980dada87f3b759e44e9e0a10bb1b9c82d06cda4
Starter: Klik met de rechtermuisknop op de starter en kies eigenschappen. Klik daar op het pictogram en dan kan je een ander pictogram kiezen (voor als je het niet weey: Als je zelf een afbeelding hebt in je home dan moet je naar /home/gebruikersnaam gaan (gebruikersnaam is natuurlijk jouw gebruikersnaam)
De andere dingen weet ik voorlopig niet.
Veel succes ermee!

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Een paar probleempjes
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/05, 18:27:45 »
Citaat van: Ninosquak
2. Ik heb bij het inlog venstertje het beeld maar half in beeld. ik kan dan gewoon omhoog en omlaag gaan met mijn muis dan zie ik dat gedeelte ook maar ik kan het niet precies uitleggen hoe het zit zeg maar.
Zou je je verhaal kunnen ondersteunen met een plaatjes of iets dergelijks. Dit zegt mij in ieder geval niet zo veel.

Cobuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/05, 18:52:59 »
Ik heb probleem 2 van Ninosquak ook. Groot beeld, als je met de muis heen en weer beweegt kun je naaar de rest van de pagina kijken. Je kunt gewoon niet het volledige beeld zien bij het inlogscherm. Even duidelijk: De resolutie van het inlogscherm is veel te groot

Hier wat plaatjes:

kopieer dit in je adresbalk:http://www.ridinglinux.org/wp-content/uploads/2007/04/ubuntu-kde-install9.png
en deze ook:http://www.ridinglinux.org/wp-content/uploads/2007/04/ubuntu-kde-install10.png

Cobuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/05, 19:10:14 »
Ik heb hier topic gevonden voor de oplossing:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=421363


Ik hoop dat het gaat lukken.

Edit: Als het een van jullie lukt, post dan hier hoe je het gedaan hebt. Als het bij mij lukt zou ik het meteen posten.

BroodjeUbuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/05, 19:21:00 »
Het is mij gelukt. Ik heb bij /etc/X11/xorg.conf alle andere resoluties weggehaald gereboot voor de zekrheid.

Cobuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/05, 19:43:40 »
Bij mij helaas geen resultaat :( Maar zo belangrijk is het ook weer niet voor mij, het inlog schrem zie ik toch maar 3x per dag.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Een paar probleempjes
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/05, 19:46:01 »
Citaat van: Cobuntu
Bij mij helaas geen resultaat :( Maar zo belangrijk is het ook weer niet voor mij, het inlog schrem zie ik toch maar 3x per dag.
Post hier je xorg.conf eens, als code? Gewoon kopieren en plakken vanuit de terminal.
gedit /etc/X11/xorg.conf

Cobuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/05, 19:49:30 »
(Probleem opgelost, zie post 14 van dit topic. Oplossing: Pjotr)

BroodjeUbuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/05, 19:55:17 »
En wat is je scherresolutie?
je kan bij modus helemaal onderaan de andere resolutie`s weghalen dan reboten en kijken of het is gelukt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Een paar probleempjes
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/05, 19:58:52 »
OK. Doe eens dit:

Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: xresprobe
aanvinken en druk op knop Toepassen

Daarna in terminal:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Maak in die vragenriedel geen enkele eigen keuze, ga meteen akkoord met alle voorgestelde antwoorden, op 1 ding na: kies als driver "nvidia".
Toetsgebruik: Tabtoets, spatiebalk, *binnenste* entertoets, pijltjestoetsen.

Daarna volledige herstart van je PC (!!).

Daarna in terminal:
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

en wis alle resoluties die te laag zijn: in elk geval 640x480 en 800x600

Opslaan, sluiten, volledig herstarten.

Helpt dit?

Cobuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/05, 20:01:13 »
Mijn resolutie is: 1280x960

Cobuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #12 Gepost op: 2007/08/05, 20:10:54 »
Citaat van: pjotr123
OK. Doe eens dit:

Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: xresprobe
aanvinken en druk op knop Toepassen

Daarna in terminal:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Maak in die vragenriedel geen enkele eigen keuze, ga meteen akkoord met alle voorgestelde antwoorden, op 1 ding na: kies als driver "nvidia".
Toetsgebruik: Tabtoets, spatiebalk, *binnenste* entertoets, pijltjestoetsen.

Daarna volledige herstart van je PC (!!).

Daarna in terminal:
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

en wis alle resoluties die te laag zijn: in elk geval 640x480 en 800x600

Opslaan, sluiten, volledig herstarten.

Helpt dit?
Pjotr.... Geweldig! :D

Het werkte, ik deed een herstart en het werkte. Hartelijk bedankt. Ik heb trouwens alle resoluties afgevinkt behalve degene die ik nu heb.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Een paar probleempjes
« Reactie #13 Gepost op: 2007/08/05, 20:11:25 »
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)

BroodjeUbuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #14 Gepost op: 2007/08/05, 20:28:24 »
Ik heb lightzone aan de praat gekregen maar ik vind alsnog photoshop beter :) .
Dus ik ga even photoshop aan de praat proberen te krijgen. Het gaat om photoshop cs.

Cobuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #15 Gepost op: 2007/08/05, 20:42:10 »
Voor vraag 5: Misschien kun je KiconEdit proberen

BroodjeUbuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #16 Gepost op: 2007/08/06, 16:35:01 »
Ik heb nog een paar dingetjes die ik niet opgelost krijg namelijk:

Hoe start ik mijn account automatisch op zonder dat ik een wachtwoord hoef in te tikken enzo?

Cobuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #17 Gepost op: 2007/08/06, 16:40:35 »
Op vraag 1 weet ik antwoord:

Systeem - beheer - Aanmeldvenster

Bij een van de tabs kun je automatisch inloggen na een zelf gekozen aantal seconden.

Offline Hanssun

  • Lid
Een paar probleempjes
« Reactie #18 Gepost op: 2007/08/06, 16:41:51 »
systeem<=>beheer<=>aanmeldvenster dan wachtwoord invullen naar beveiliging vinkje plaatsen bij automatiche aanmeldinggebruiken en je gebruikersnaam invullen.

Gr Hans,

Cobuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #19 Gepost op: 2007/08/06, 16:44:11 »
Hans heeft het goed beschreven, altijd handig als iemand het wat kan verduidelijken :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Een paar probleempjes
« Reactie #20 Gepost op: 2007/08/06, 16:54:14 »
Citaat van: Ninosquak
Hoe start ik mijn account automatisch op zonder dat ik een wachtwoord hoef in te tikken enzo?
Onder Systeem, Administratie, Loginscherm, tab Beveiliging (dacht ik) kun je allerlei dingen instellingen, waaronder automatisch doorloggen.

EDIT: Nou, nou, inmiddels al twee posts eerder terwijl ik het bovenstaande antwoord heb getikt, het lijkt wel een quiz waarbij alle forumleden kanditaten zijn ;-)

BroodjeUbuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #21 Gepost op: 2007/08/06, 16:54:47 »
Bedankt nou nog alleen die andere an dan ben ik bijna van mijn "ergenissen" af in ubuntu :)

Cobuntu

  • Gast
Een paar probleempjes
« Reactie #22 Gepost op: 2007/08/06, 17:06:04 »
Succes Ninsquak, met zijn allen zullen we zoveel als mogelijk hulp bijdragen aan "probleempjes" oplossen :)