Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: accu laadt tot 3%  (gelezen 1719 keer)

Mettes

  • Gast
accu laadt tot 3%
« Gepost op: 2008/08/04, 21:51:24 »
Hallo

Van de ene dag op de andere laadt mijn batterij van mijn ACER aspire5670 slechts tot 3% op.
Aan de spanningsgeschiedenis zie ik dat mijn batterij stopt rond de 3% wat ongeveer na 4min en 15sec is.
Heeft iemand een idee hoe diyt komt? Ik heb dit topic gelezen http://forum.ubuntu-nl.org/topic/30171 maar weet niet zeker dat het kan helpen.

Alvast bedankt

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
accu laadt tot 3%
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/06, 08:43:39 »
Ha,

Het plotseling overlijden van een accu is op zich nix bijzonders kan altijd zomaar gebeuren dat een cel het begeeft. Ik vrees dat je aan een nieuwe accu toe bent. (garantie?)
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Mettes

  • Gast
accu laadt tot 3%
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/06, 09:40:56 »
Ai wist niet dat dit zo inneens kon.

De garantie is al vervallen dus dat is wel jammer. Het ontladen en weer opladen zoals in dit http://forum.ubuntu-nl.org/topic/30171 topic zal dan geen nut hebben zeker?

accu laadt tot 3%
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/06, 09:47:33 »
Indien je zelf aan de accu gaat prutsen, zul je helemáál geen garantie meer hebben, dus ik raad het niet aan.

accu laadt tot 3%
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/06, 09:51:24 »
Kan het ook nog aan de electronica liggen die de batterij moet opladen?
Ik heb eigenlijk nooit gehoord van een batterij die van het ene op het andere moment problemen geeft. Gaat bijna altijd geleidelijk. Wil niet zeggen dat het niet kan, maar lijkt toch eerder iets van electronica die mankeert.
Is de batterij demontabel? In dat geval kun je nog proberen met een alternatieve lader, maar dan moet je wel weten wat en hoe natuurlijk.
Acer is een goed merk. Heb er zelf een. Kijk eens wat google meldt van deze batterij:
 http://www.google.nl/search?q=acer+aspire+5670+battery&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=com.ubuntu:nl:unofficial&client=firefox-a
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
accu laadt tot 3%
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/06, 09:58:03 »
Idd is het normale verouderingsproces van een accu een geleidelijke vemindering van de capaciteit. Het in een keer kapot gaan van een accu is een ervaring die ik al eens meegemaakt heb.
Als  een van de cellen sluiting geeft zal de laadelectronica het laadproces vroegtijdig beeindigen. Een goede test is, zoals al gesuggereerd, natuurlijk om te kijken of je hem in een losse lader of andere laptop wel kan opladen.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

accu laadt tot 3%
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/06, 18:20:31 »
Citaat van: dallco
Als  een van de cellen sluiting geeft zal de laadelectronica het laadproces vroegtijdig beeindigen.
Maar ik denk dat dat een zeer hoge uitzondering vormt. Een defecte oplader is naar mijn ervaring waarschijnlijker.
Als Mettes geen garantie meer heeft kan hij/zij het best naar een betrouwbare electronicazaak gaan waar de werkelijke diagnose kan worden gesteld en het euvel verholpen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood